Condens of warmtepompdroger?

Discussion in 'De lounge' started by bunchy, Jun 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    Welke moeten we kopen. Kleine badkamer
    Geen afvoer naar buiten. Zullen m voor beddengoed en handdoeken met name gebruiken. Zomers niet. 1x pw gemiddeld..

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Ik zou zeker een warmtepomp kiezen. Wij hebben er 1 van bosch. Geen bloedhitte en vocht meer. Hij doet wel iets langer over het drogen

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb een droger die nu gewoon binnen in de kast kan staan (grote inloopkast). Ik ben er zo blij mee! Hiervoor hadden we er eentje waarbij de slang naar buiten moest maar die vond ik echt minder fijn. Die was ook wat ouder dus dat kan ook meespelen.
    Onze droger nu verwarmt de ruimte wel behoorlijk, dat zou ik wel meenemen in je overweging. In de winter is dat wel lekker in de badkamer natuurlijk.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier ook een warmptepompdroger van Bosch ecologixx.

Ik gebruik deze voor alles.

Warmptepompdroger is ook wel iets zuiniger dan een condens.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,025
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een warmtepomp droger van Miele, erg fijn!
    Minder heet, minder schadelijk voor je kleding, energie zuiniger.
    Overigens doet hij er bij mij niet langer over dan mijn oude condensdroger.

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Warmtepomp!

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier ook een warmtepomp. Ik vind het ideaal.

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als je toch een nieuwe moet kopen zou ik zeker voor een warmtepompdroger gaan.
    Zijn energie zuiniger.

Wij hebben een beco. Via wehkamp. Zijn erg tevreden.

9. Tannie

Tannie Bekend lid

Nov 16, 2011
    552
    60
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Wij hebben sinds kort ook een warmtepompdroger, van Beko, erg tevreden over. Hij doet iets langer over een was drogen, maar veel zuiniger (en stiller in vergelijking met de vorige (condens)droger). Hij staat bij ons ook in een kleine badkamer en het wordt er nu geen sauna meer.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Als je maar 1x per week gebruikt maakt van de droger, dan is een warmtepomp duurder.

11. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    wij hebben een condens.
    dat wij die kochten waren de warmtepomp drogers net nieuw dus nog hartstikke duur.
    condens duurt ook langer dan met afvoerslang maar wel weer zuiniger.
    als ze toen niet zo vreselijk duur waren geweest hadden we de warmtepomp genomen.
    maar wij gebruiken hem ook meerdere keren per week

12. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wij hebben voor een condens gekozen begin dit jaar. Hier gaan ook alleen de handdoeken en beddengoed er in, en ook niet in de zomer. Dus een warmtedroger was qua kosten echt veel duurder. Heb nu wel een 8 kilo trommel, dus kan er 2 wassen tegelijk in doen. Daarom draait ie maximaal 2x in de week.

13. Eke84

Eke84 Actief lid

Apr 17, 2015
    255
    25
    28
    Hier warmtepomp van 9kg en echt blij mee. Duurt idd langer om te drogen maar verbruikt bijna niks. De onze is van AEG

14. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

Apr 9, 2016
    289
    1
    18
    Warmtepompdroger van Miele hier, ben heel tevreden. Maar hij wordt hier wel elke dag gebruikt, als ik hem minder zou gebruiken had ik misschien wel voor een goedkopere gekozen.

15. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Wij hebben nu een condens van 3 jaar oud maar ik gebruik deze best veel. Nadeel vind ik dat alles zo bloedheet wordt in die ruimte ondanks dat het raam openstaat. Geeft een warmtepomp veel minder hitte af in de ruimte?

16. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb 'n condens in de open keuken staan. Vind alleen dat ie heel veel stof veroorzaakt.... Meer mensen met condence die dat hebben? Warmte geeft ie idd ook veel af, maar in de open keuken/woonkamer merk je dat niet zo.

De reden van condence is dat ik geen afvoerslang naar buiten kan leggen. Gebruik hem 2x per week; slaapzak van de kleine meid & handdoeken enz. De rest hang ik allemaal gewoon op. Slaapzak duurt te lang eer hij droog is zonder droger & handdoeken worden hard zonder droger, vind ik, haha.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    bij een condensdroger is het niet nodig om een slang naar buiten te doen. mijn moeder heeft er 1 en die slang gaat gewoon in een bakje die eraan vast zit.

ik weet niet wat voor een droger ik heb. er zit onderin een bak waar het water in opgevangen wordt. deze moet je normaal gezien legen. ik heb voor 10 euro een slangsetje gekocht die van de droger in de afvoer van de wasmachine loopt. geen gedoe meer met legen van bakje wat altijd vergeten wordt.

18. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    Voor waterpomp toch geen slang naar buiten nodig hoop ik?????

19. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48

Nee. Of een waterbak die je moet legen of hij kan worden aangesloten op de waterafvoer.

20. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    Meiden,
    op badkamer hebben we 1 afvoer voor wasmachine. Hoe leggen we dan de warmtepompdroger aan?

Share This Page