Ik ben op zoek naar een soort Sonja Bakker boek, maar dan met verantwoorde voeding, dus niet de eierkoeken en dat soort bloedsuikerspiegel verhogende etenswaren. Iets in de trant van de Voedselzandloper of Amber Albarda, met lekker veel groente en fruit, maar wel in een soort weekmenu. Ik ben namelijk heel slecht in zelf samenstellen, haal altijd de verkeerde boodschappen of eet van alles teveel. Ik wil me ergens aan vast kunnen houden, en makkelijk mijn boodschappenlijstjes kunnen maken, maar niet in de vorm van zo´n crashdieet als Sonja Bakker. Ik wil dus wel graag afvallen, maar ik wil het vooral vol kunnen houden. Het moet ook een beetje simpel in te passen zijn in een druk gezinsleven, dus niet van die onmogelijk tijdrovende maaltijden. Heeft iemand een idee welk boek hiervoor geschikt is?
het boek "(w)eten" van weten & eten is heel praktisch met gewone voedingsmiddelen, weekmenu's en recepten en ook achtergrondinfo. De hoeveelheden van de weekmenu's zijn wel ruim vind ik, je kan er niet bij zondigen zeg maar of je moet minder nemen. ik heb hem via de apotheek.
Ik heb inspiratie nodig voor koolhydraatarm. ALs ik Google zie ik alleen maar eieren, salades met avocado en Griekse yoghurt staan...
@ladyxocu ik heb het boek grip op koolhydraten. Daar staan we veel tips in! De e voor versie, kan hem je evt mailen?