Limonade kwestie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rocketscience, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    mijn zoontje van 3 gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal. Thuis drinken onze kinderen nooit limonade, alleen water, thee en melk. Alleen als we een verjaardag hier thuis vieren en alle andere kinderen limo drinken dan krijgt onze oudste dat ook wel eens (als hij er om vraagt).

Nu is het zo dat ze op de psz altijd een beker limonade drinken en wij dus aangegeven dat zoon dat niet mag, hij drinkt water. Alleen kwam er een keer een invalster die hem limonade heeft gegeven en nu wil hij dat dus steeds ook drinken. Hij is de enige die water krijgt. Ik verbaas me daar zo extreem over, ik vind het echt raar om je kind iedere dag limonade te geven. Maar ben ik nou zo streng er in?

Vandaag weer aangegeven dat hij water moet drinken (tandarts heeft ons dat ook nog eens op het hart gedrukt omdat zoon geen sterk gebit heeft) en toen zei een andere leidster, ja ik geef hem anders wel een druppeltje voor de smaak... waarom is het zo moeilijk om mijn zoon gewoon water te geven? Zo vreemd is het toch niet???

Ik sprak er met mijn moeder over waar hij twee keer per week komt en ook daar krijgt hij blijkbaar 1 keer in de week limonade. Ook zij vind het maar onzin en weigert hem water te geven.

Hoe staan andere ouders hier in?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Je moeder weigert dat? Pardon?! Lijkt me tijd voor een goed gesprek...

Mijn oudste heeft heel lang water gedronken en geen dingen met suiker gegeten. Begrepen ze op het kdv niet, maar ze deden het uiteindelijk wel. Niet meer dan normaal, vind ik.

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    ik ben daar niet zo moeilijk in
    als hij thuis altijd water drinkt waarom dan niet bij een ander iets anders?

die van mij drinken thuis ook bijna altijd water maar zo nu en dan op school of bij een vriendje of verjaardag wat anders ik kan me daar echt niet druk om maken....

Spectre, Youtan, 2littlemonkeys en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik vind het nogal overdreven eigenlijk. Maar als er echt zwaar wegende redenen zijn waarom jouw zoontje anders is dan de rest, dan moeten ze er rekening mee houden bij psz.

Mop81, Youtan, Evanesco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier drinkt de tweejarige enkel water, melk of af en toe op uitstap appelsap. De oudste van zes heeft al iets meer opties, maar drinkt nooit limonade.

Alternatieven voor water zijn hier sowieso enkel per uitzondering, niet dagelijks.

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Werk zelf op een kdv en ouders die aangeven dat ze het niet willen hebben die geef ik gewoon water natuurlijk.
    Voor mijn eigen kind vind ik het overdreven van bekertje sap krijgt die niks van hoor.

2littlemonkeys en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De vraag is, wat mij betreft, net omgekeerd: wat wint een peuter erbij om dagelijks limonade te drinken?

Patri1982 en Elderflower vinden dit leuk.
  8. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik vind het enorm overdreven ja. Van zo’n bekertje limonade springen de gaten heus niet in z’n tanden en dood gaat hij er ook niet van. Als hij thuis altijd water drinkt, wat maken die twee glaasjes limonade dan uit bij de psz..

allstar, wwrr, Florina en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind geen limo geven normaal. Hier dronken ze op die leeftijd ook enkel water.
    Mochten ze het een keer van een invaller of van oma krijgen zou ik dat niet zo'n ramp vinden. Wel als oma gewoon limo geeft expres omdat ze water onzin vindt. Daar heb ik wel moeite mee.
    En ik vraag mij af of de invaller het niet wist of nergens heeft zien staan. Dat soort dingen schreven wij altijd op samen met allergieën, hopelijk komt dat wel goed door dan.

10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik vind het overdreven.
    Maar als jij het niet wil hebben,dan is dat je goed recht.
    Want als jouw kind bij mijn kind zou komen spelen en je geeft dit aan, dan geef ik hem echt geen limonade.
    En als je kind een zwak gebit heeft snap ik ook dat je voorzichtig bent.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier dronken ze water of rooibosthee op de psz, limonade had van mij ook niet gehoeven.

12. AvdY

AvdY Niet meer actief

Mijn bijna 2 jarige krijgt ook alleen water, melk en soms thee. Tuurlijk vind ze limo en sap lekker, dat drinkt ze dan incidenteel (op stap, bij anderen) ook, maar standaard niet. Op KDV hier geven ze ook alleen maar water en melk. Standaard limonade vind ik echt niet nodig, dat drink je zelf toch ook niet dagelijks?

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het overdreven. Hier drinken de kinderen ook altijd water, maar als ze een keer vragen of ze limonade of sap/taxi mogen dan mag dat ook. En wat ze ergens anders eten en drinken maakt me niet uit als het maar in fatsoenlijke mate is. Zolang water het hoofddrinken is maakt het toch niet uit als ze eens wat anders drinken?

Maar goed, als jij dat persee niet wil dan is dat je recht natuurlijk.
    Bij mijn dochter op de psz krijgen alle kinderen water bij het fruit eten dus is er gelukkig helemaal geen discussie.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier drinken de kinderen melk, water, thee en diksap met 100% fruit. Geen toevoegingen of suikers ed. Dit mogen ze beiden onbeperkt drinken.

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Hier kregen ze een tijdje 1x per dag limonade en dan de rest vd dag water/thee/melk. De laatste tijd vergeten we telkens siroop te halen. Met een dagje uit mogen ze een lekker pakje.

Met max 1 limonade op een dag zou ik geen problemen hebben. Ik zou het niet leuk voor de kinderen vinden als de rest siroop krijgt en hun alleen water. Als zou ik het wel fijner vinden als water de standaard is op de psz en school.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.246
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben van het team water drinken. Helaas mn vriend niet en in deze kwestie heb ik het afgelegd tegen hem :roflmao: Grappige is dat ze op kdv van limo naar water zijn gegaan, helemaal ok! Op zich is het niet zo'n drama natuurlijk, maar echt nodig vind ik het ook niet.
    Ik vind wel dat als ik doorgeef dat ik wil dat kind alleen water drinkt, daar ook gehoor aan gegeven hoort te worden.

17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik vind je overdreven. Dat ene bekertje in de week? Meid, er zijn ergere dingen om je druk om te maken en wakker van te liggen.

18. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Voor de moeders die de kinderen geen limonade willen geven, geldt dit voor alles of alleen voor limonade met toevoegingen zoals aroma’s, suikers en dergelijke? Er is namelijk ook diksap met alleen 100% fruitsap, zonder toevoegingen.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze drinken hier wel 2/3x per dag siroop, heel dun.

Ik zie echt het probleem er niet van...

Overigens vind ik het wel sneu voor je kindje als jouw kindje het enige kindje is wat ALTJJD iets anders moet drinken op school...
    Kan me voorstellen dat je kind dat niet tof vind.

Hij gaat heus niet dood als hij 2/3x ik de week een bekertje siroop krijgt

Youtan, PBV en Mammielove vinden dit leuk.
  20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind het overdreven, maar maakt dat uit? Ik drink zelf ook niet de hele dag water. Naast koffie, thee en water drink ik ook soms sap, limonade of cola.
    Mijn kinderen kregen toen naast water ook elke dag ranja, ik vind dat helemaal geen probleem.
    Als jij dat wel een probleem vindt, wat helemaal prima is, dan zal je toch op je strepen moeten staan.
    Voor de leidsters op de psz is het wellicht ook overdreven, zij gaven waarschijnlijk hun eigen kinderen ook gewoon limonade en nu de kinderen op de psz ook. Als dat voor hen normaal is, vinden ze een moeder die dat niet nodig vindt waarschijnlijk overdreven reageren.
    Maar dan is dat maar zo, als jij dat niet wil hoef je jezelf niet door anderen te laten overtuigen dat het geen probleem is en gewoon kan. Dit soort dingen zijn zo persoonlijk, iedereen staat dat anders in.

allstar vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina