minder zindelijk normaal na ongeluk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door helma85, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo,

Onze dochter ( ruim 3 jaar) was tot voor kort redelijk zindelijk. Het ging uiteraard nog wel eens een klein beetje mis ( onderbroekje vochtig). Maar afgelopen donderdag hebben we een ongeluk gehad met auto. Allebei de kinderen en wij waren uiteraard erg geschrokken. Auto totaal los, kinderen en mn man niet gewond, ik helaas wel. Maar sindsdien is mn dochter om de haverklap kleddernat van urine, ontlasting doet ze nog wel keurig op wc.
    Kan dat te maken hebben met het ongeluk?

Vind het lastig om uit te leggen. Ze draagt nu een luierbroekje.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ja volgens mij is dat normaal na een heftige gebeurtenis. Kinderen zijn hun veiligheidsgevoel even kwijt en gaan in hun ontwikkeling even een fase terug, dat is volgens mij een normaal verschijnsel. Ik zou het even de tijd geven, niet teveel aandacht aan schenken. Alleen iets zeggen van 'goh wat vervelend zo'n natte broek'.

Veel sterkte met het herstel! Zowel fysiek als mentaal heeft zoiets veel impact!

3. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Dank je wel! En ook bedankt voor de tip!

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Heftig hoor. Op je vraag heb ik geen antwoord, ik wil je alleen even mijn eigen ervaring geven.
    Ik heb een paar jaar terug een ongeluk gehad en was niet gewond. Voelde me prima, soort van laconiek achteraf (mijn auto aan achterkant tot schroot, andere autos achter mij meeste total loss dus best serieus).
    Twee weken na het ongeluk ben ik volledig ingestort en overspannen geraakt, door de stress van het ongeluk.

De mentale impact van zo'n ongeluk is ontzettend groot(kan ontzettend groot zijn), ook als er geen letsel is. Hou je kinderen goed in de gaten, dat kan best pas later komen. Mij lijkt wat er nu gebeurt iig geen hele gekke ontwikkeling.

5. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    We reden gelukkig niet hard. We waren die dag een dagje weggeweest naar Avifauna in Alphen aan de Rijn. Mijn man zat achter het stuur. We reden bij stoplichten toen het licht op oranje ging. Mn man lette niet op voorganger die stopte voor het licht. Ik zat op het moment van de knal omgedraaid naar kids op achterbank die wat wilde vragen. De gordel zat tegen mn schouder en sleutelbeen aan waardoor die de klap opving ( is nu best zwaar gekneusd).
    Na het regelen van papierwerk wilde we wegrijden, de lampen en motor deden toen nog normaal. Toen we op snelweg reden kwam er rook van onder moterkap vandaan. Wij gelijk auto op vluchtstrook gezet en achter vangrail gaan staan. Mn man bellen met verzekering. Takelauto bracht auto weg naar Ridderkerk. Vanuit daar kregen we een huurauto ( we wonen in Axel, was dus nog anderhalf uur rijden.
    We waren heel laat thuis 22u. Kids waren super braaf en lief, hadden we niet verwacht.
    De oudste praat er nog best veel over, ook op school. De juffen maken daar ook tijd en ruimte voor, wat we erg prettig vinden.

Geestelijk hakt het er behoorlijk in, want dan ga je echt denken "het kan zomaar de laatste dag zijn".

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Het is helemaal niet gek als ze een terugval hebben na een heftige gebeurtenis. Er zijn ook kinderen die door een spannende gebeurtenis weer in de broek gaan plassen, denk aan een operatie die plaats gaat vinden of bijv sinterklaas. Het hakt er mentaal soms flink in.

Deel Deze Pagina