Aangezien manlief voor de zoveelste keer aan het twijfelen is geslagen, toch weer even een nieuwe zoekactie. Aangezien onze dochter 3 namen heeft (vernoemd), willen we deze dame ook 3 namen geven, maar ze wordt niet vernoemd. We zoeken dus nog 2 namen. Eisen: - Moet mooi klinken bij C. ato (roepnaam). - Mag niet van Elisabeth afgeleid zijn (persoon die eist vernoemd te worden en we absoluut niet willen vernoemen). - Moet een mooie (liefst bijbelse, hoeft niet) betekenjs hebben. Wat er tot nu toe op ons lijstje staat/gestaan heeft: Sophia Evi / Eva Louise Dominique Anneloes
Louise Sophia en Eva vind ik erg mooi!!! Is Cato ook de 'officiële' naam of gaat ze bvb Catharina/ Carolina heten, roepnaam Cato? scheelt misschien om te weten wat er bij past. Mooie namen: Alexandra Anaïs Anna Celeste Daphne Dionne Eloise Eleonore/Eleonora Felicia/ Felice Fiona Floor(tje)/ Flora Gwen/dolyn Guinevere Helena/ Helene/ Heleen Hannah Isabella/ e Isis Ilse Iris Jenna Josephine/ Joséphine/ Fiene/Fien Juliëtte/ Julie/ Julia Leonor(a) Lara/ Lana Mila Mylene Myrthe Maria Madeleine Noëmi Nina/ Ninette Norah Olivia Odylle/ Odilia Pascalle Rosalie/ ROsalinde/ Rosa/ Roos Regina Stella Serena/ Selena Sharon Tara Tabitha/ Talitha Therese/ Theresa/ Theresia Valérie Victorie/ Victoria/ Victorine / Victoire Wendela Zaria Zara Zoë/ Zoé
Dank je wel! Eerste naam wordt gewoon C. ato. Vind Isabelle erg leuk, net als Ilse, maar komen beide van Elisabeth. Dochter heet J. osephine en kat Floortje, dus vallen ook al af. Zaten leuke namen tussen, maar dé namen nog niet voorbij zien komen. Vind vooral de betekenis erg belangrijk. Namen die wel mijn smaak zijn: Fiona, Olivia,(h)anna, Norah. Helaas al een hoop afgekeurd door man.
Ik heb inmiddels al meedere keren namen genoemd voor je. Jammer dat je bij de 2e en 3e naam niet zelf mag kiezen. Als jij nou eentje doet en je man de andere? - Simone/Simona (God heeft verhoord) - Jedidja - Rebecca of Rivka Hannah vind ik erg mooi en Olivia ook
Allebei één kiezen is ook wel een goed idee ja! Dan zou het voor mij zeker Jedidja worden Heb inderdaad al zoooooveel namen gezien en voorgesteld, maar we komen er maar niet uit... Namen hebben al 3x 'vast' gestaan, maar iedere keer twijfelt man na een paar weken weer.
Als wij voor 3 namen gingen zou ze ook Jedidja heten denk ik. Mijn man denkt van niet, maar ik wel Maar we vinden allebei toch dat 2 wel genoeg is
Haha, zo heet ik zelf (met de 'J'), dus dat gaat hem niet worden. We hebben besloten allebei een naam te kiezen. Man heeft gekozen: een vernoeming naar zijn oma. Leuk, maar wel lastig, want ik vind een hoop namen die op mijn lijstje stonden (zoals Jedidja en Ellenoor) er niet mooi bij. Het wordt: C. ato L. olkje ... Wat vinden jullie hier mooi bij? Kwam zelf weer terug op Dominique en Sophia. Willen jullie de namen niet aan elkaar neerzetten? Blijf graag een heel klein.beetje anoniem op internet