Baby overleeft botsing met trein

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Baby overleeft botsing met trein

Uitgegeven:16 oktober 2009 06:16Laatst gewijzigd:16 oktober 2009 06:16
    MELBOURNE - Een zes maanden oude baby in Australië heeft al veel geluk gehad in zijn korte bestaan. Het kind werd aangereden door een trein, maar kwam er met een snee in zijn voorhoofd van af.

De kinderwagen waar de baby in zat, viel door onduidelijke oorzaak van het perron op het spoor toen er net een trein aankwam, berichtten Australische media vrijdag.
    De machinist trapte zo hard hij kon op de remmen. Gelukkig was de snelheid van de trein al verminderd doordat hij zou stoppen op het station in Melbourne. Het treintoestel sleepte de kinderwagen ongeveer dertig meter mee.
    ''Gelukkig zat hij vastgesnoerd in de kinderwagen, wat waarschijnlijk zijn leven heeft gered'', aldus een toegesnelde ambulancebroeder.
    Campagne

Het ongeluk gebeurde één dag na de lancering van een campagne van de spoorwegmaatschappij, waarin ouders werd aangeraden hun dreumesen vast te snoeren in kinderwagens op de perrons.

Beelden:
    - Untitled -

Nog iemand die zijn kinderwagen niet op de rem zette, zoals dat ongeluk in Frankrijk wat minder goed afliep. Blijkbaar gebeuren zulke dingen toch sneller dan gedacht.

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Vreselijk, je ziet ook dat die moeder totaal in paniek raakt en de andere mensen reageren amper :(

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wel bizar he..
    "Het ongeluk gebeurde één dag na de lancering van een campagne van de spoorwegmaatschappij, waarin ouders werd aangeraden hun dreumesen vast te snoeren in kinderwagens op de perrons."

Anderzijds: Mijn dochter zit nooit los in de wagen? Maar mogelijk scheelt het als je een wagen hebt met zo'n beugel ervoor... Dat je je kindje dan wat gemakkelijker los er in zet ofzo.

4. mamavandylan

mamavandylan Actief lid

18 aug 2006
    165
    0
    0
    Huismoeder
    Emmen
    Ongelofelijk :$ Oh oh oh er zit niet voor niks een rem op:x
    Gelukkig is het nu goed afgelopen maar het had ook heeeeel anders kunnen zijn, door haar eigen onoplettendheid.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gadver, dat gevoel wat je er bij krijgt.. wat heeft dat kindje geluk gehad zeg!

6. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Ik zit hier echt te rillen op mijn stoel, wat vreselijk om dit te moeten zien, laat staan mee te maken.
    Meiden altijd je rem gebruiken!!!!!!

Liefs

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik ook totaal verbijsterd en in shock zijn als je hier bij staat hoor... En wat kun je doen als de trein nog rijdt? Ik vind dat mensen in dit geval echt wel reageren zoals het hoort/zou moeten.

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Brrr, heel eng om te zien. En ja, wat kunnen de omstanders doen? Ik zou ook zo reageren, je kan toch niks doen.

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Pfff het is dat ik weet dat het babytje het heeft overleefd, maar wat een vre-se-lijk filmpje zeg!

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik zie het net op het nieuws, wat verschrikkelijk om te zien. Krijg er gewoon een akelig gevoel van.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zie het ook net op het nieuws... Pffft... Wat een schrik zeg! Gelukkig is alles ok met het kindje.

En de omstanders... Ik denk dat dat een hele normale reactie is... Ze reageren vrij snel, vind ik. In eerste instantie weet je niet goed wat er gebeurt is en voordat zoiets tot je doordringt... Brr...

Mijn kinderwagen heeft een als extra nog een soort lijn eraan zitten, die zit stevig aan de wagen vast en er zit een lus aan die om mijn pols gaat. Ik wilde hem eraf halen, maar sinds dat verhaal over dat kindje in Frankrijk heb ik hem altijd om mijn pols zitten...

12. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    Pff jeetje!! omstanderd kunnen idd weinig doen op dat moment denk dat ik ook wel even in "shock" zou zyn...

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heb nog een naar gevoel van het filmpje:(. Wat moet die vrouw zich erg hebben gevoeld (zacht uitgedruk) want op dat moment weet ze natuurlijk niet dat haar kindje het godzijdank overleeft.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jakkes!
    En een logische reactie van de andere mensen hoor. Ik zou eerlijk gezegd ook niet voor die trein springen om een kindje van een ander te redden, hard gezegd..

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zag hem vanochtend ja... Ik zat echt met grote ogen te kijken en mijn omstanders deden met me mee. Die vrouw... ik zou er in blijven... Vreselijk! Gelukkig heeft het kindje vrijwel niets, echt een wonder!

Ik heb op dit soort plekken ook altijd dat bandje om mijn pols. Ik zet ook zo vaak als mogelijk en nodig de kinderwagen op de rem. Zoiets gebeurt echt in een oogwenk en het kan iedereen overkomen.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou helemaal gek worden.

Wat afschuwelijk.

17. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Waarom moet er altijd wat gebeuren voor mensen het leren :( !
    ALTIJD de rem d'rop, en vooral op een station ..

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Pfoe echt verschrikkelijk heftig om te zien. Had niet verwacht dat ik er zo van zou schrikken.

Tsja het ging zo snel, misschien hebben die omstanders het helemaal niet gezien? En ik denk dat iedereen het kan overkomen. Misschien was dit ook wel een moeder die normaliter altijd de rem gebruikt, maar nu effe haar broek ophees en opzij keek..... Het ging heel erg snel.

Het meest bizarre is hoe die moeder daar staat... blergh die beelden blijven op je netvlies staan.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    brrr mn maag draait gewoon om :(
    Wat vreselijk...Het arme kind, de arme mama.

Oh bah, het zal je toch gebeuren. Heb wel eens gehad dat de wagen wegrolde(had em net 2 dagen toen en kende de rem nog niet) toen ik de rem dus niet genoeg had ingetrapt.
    Maar Serieus op een perron...altijd dubbel/driedubbel checken!

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik ben blij voor de baby en moeder, maar waarom zette ze hem niet op de rem?
    ik heb het filmpje niet gekeken, ik kan niet tegen dat soort filmpjes

Deel Deze Pagina