Goodmorning! Ik herken ook heel veel in jou! We denken over veel dingen hetzelfde en maken op dit moment hetzelfde mee dus das wel heel fijn om daar met jou over te schrijven. Jij weet echt hoe ik me voel en ik weet hoe jij je voelt. Vrienden en familie steunen ons wel maar of ze het echt begrijpen? Ze doen in ieder geval hun best en dat is in ieder geval al heel fijn! Ik heb jou gerustgesteld wat betreft de ongi en jij mij wat betreft "de opvliegers", het wordt gelukkig wel steeds minder! We vullen elkaar goed aan wat dat betreft . Hier nog een dagje hard werken (zoals ik nu aan het doen ben hahahahahahaha) en dan lekker vrij tot volgende week woensdag! Heerlijk lekker met mijn mannetje erop uit en genieten! Geniet van jullie weekend! Gr. Sabrien
Fijn dat je je al wat beter voelt, en een mooi vooruitzicht voor het weekend en de zomervakentie! Misschien helpt het wel (al geloof ik er zelf niet echt in), dat je nu in je hoofd toch een beetje een klik hebt gemaakt met die papieren voor adoptie aan te vragen. Je hoort vaak dat als je eenmaal je zinnen ergens anders op gezet hebt, het dan toch nog lukt! Ik hoop dat je je een beetje kan vasthouden aan deze gedachte want ik gun het je zo! Ik wil je blijven steunen, want op een mooie zonnige dag, zal ook jij ons goed nieuws komen brengen! (Hoe hopeloos alles er soms ook uitziet, blijf volhouden meis!)
Linda wat komt een klap van een andere zwangerschap dan hard aan net in de tijd dat je al een klap moet verwerken. Fijn dat je je weer wat beter voelt en de stap voor adoptie is ook een stap, maar hoop dat je dat niet nodig zult hebben en jullie wens voor een kindje van jullie zelf in de komende ivf poging in vervulling mag gaan. Als ik (en meerdere met mij denk ik) je zou kunnen helpen had ik het graag gedaan maar kan je alleen maar woorden toe stoppen en heel veel kracht en sterkte wensen.
Ach Linda, er is al veel door anderen gezged en geschreven. Maar weet dat ook ik je gevoel heel erg herken, in alles, de boosheid, het onbegrip, het verdriet, het verwarrende gevoel etc etc. Denk aan je, en wens je veel sterkte en wijsheid! Eef
Thnx lieve meiden! Wij hopen uiteraard ook dat ons een kindje van onszelf gegeven zal worden, maar ook dat sluit adoptie in de toekomst niet uit. Zojuist officieel ons nummer voor adoptie binnen gekregen alleen zijn we nu officieel homo hahaha want we zijn beide 'de heer' oeps morgen even bellen hihi. Het duurt nog 15 maanden voordat alles start dus tot die tijd concentreren we ons op onze pogingen.
Hee Linda, hoe heb je die papieren nu uiteindelijk binnengekregen dan? Ik heb ze nooit gekregen, maar heb het toen maar zo gelaten.... eef
dat heb ik toen dus ook gedaan, ik dacht laat maar, nu de 2e ivf was mislukt heb ik het schriftelijk aangevraagd, dus verstuurd per post afgelopen maandag en nu binnen!
Yes eindelijk weekend! Dit weekend dus lekker samen. Komende week wil ik wel even bellen naar het zkh om de kwaliteit van de vorige embryos na te vragen en ik laat ons even omzetten van homo tot hetero voor de adoptiepapieren M'n hoofd zit nog wel erg vol. We hebben nog wel steeds heftige dagen. Elke dagen worden er weer dingen gezegd of gebeuren er dingen die mij weer van slag maken. Een nichtje die aangeeft dat ze misschien wel draagmoeder wil zijn als het niet lukt en een schoonvader die kennelijk tegen mijn vriend heeft gezegd dat hij vooral voor zichzelf moet kiezen... (eug moet hij mij verlaten ofzo?) Vooral dat laatste hakte er natuurlijk behoorlijk in. Als je zelf al af en toe geen schuldgevoel voelt, dan krijg je het zo wel. Gelukkig hebben we een goed band met mijn schoonmoeder en begrijpt zij ons wel. Verder baal ik want ik ben nog steeds een soort van ongi, nu dus al een dikke week. Maar het is meer heel veel bruin Nou straks lekker x-factor kijken, jullie ook allemaal fijn weekend!
Linda, een heel fijn weekend gewenst en ik lees dat jullie met adoptie bezig zijn. Ik blijf hopen op een wonder voor jou en mij. Mijn man wil absoluut geen adaptie en heeft zelf al een kind dus dit is een gesloten hoofdstuk voor mij. Heel veel sterkte nogmaals en ik blijf je topic lezen Gr Flam
Hoi Linda, Hoe gaat het met je? Wat bijzonder dat je met adoptie bezig bent. Je blijft natuurlijk hopen op een wondertje van jezelf, maar ik vind het een hele moedige en liefdevolle stap. Ik schrok wel van je berichtje, jammer dat je nog niet zo veel rust kunt vinden, maar niet gek ook natuurlijk. Wat een rot opmerkingen..Vooral die tegen je vriend.. ik heb er geen woorden voor.. wil je alleen een knuffel geven. Wat zijn er een botte mensen in deze wereld Ik hoop dat jij en je mannetje snel wat rust zullen vinden, kracht en moed op zullen rapen om verder te kunnen. Klinkt misschien onzinnig uit mijn mond gezien mijn situatie, maar blijf hoop houden. Het is het meest krachtgevende wat er is. Hopelijk komt er snel weer wat stabiliteit en rust in jullie leven en natuurlijk succes met de adoptie-procedure! Liefs!
Hey Linda, van mij gewoon even een hugg. Ik hooop op snel weer wat rust voor jullie. Sterkte met alles. Liefs Zora
Hoi meiden, Hier gaat alles goed hoor alleen m'n hoofd voelt nog vol. Misschien heel gek voor te stellen maar de hele mmm staat even op een laag pitje. Het lukt me niet er weer aan te denken en me verder te verdiepen in alles. Dit heeft ook een andere reden want ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje: Wij gaan trouwen! Mijn vriend en ik hebben de conclusie getrokken dat getrouwd zijn in de toekomst voordelig kan zijn in procedures bij adoptie. Uit sommige landen kan je geen kindje adopteren als je niet een x-aantal jaar getrouwd bent. Eerst zaten we te denken gewoon alleen formeel te trouwen, toen aan misschien toch een paar belangrijke mensen uit te nodigen en nu hebben we afgelopen weekend ervoor gekozen er toch gewoon voor te gaan, want het gaat om ONS! Trouwen wilden we altijd al dus we trouwen zeker niet vanwege de adoptie. De adoptie is wel de reden dat we snel gaan trouwen (al over drie maanden!). Het zal geen dure bruiloft worden, low-budget zoals ik zelf zeg maar we gaan wel een feestje geven. Niemand weet het nog alleen jullie nu hihi mondje dicht he! Tja en stiekum hoop je natuurlijk dat daaruit een (ivf)huwelijksbaby voortkomt want dromen kunnen we gelukkig nog een beetje! Ben dus wel een beetje van slag, net de mislukte ivf, gaan we nu niet te snel? We zijn nooit impulsief en nu dus wel. Nouja genoeg afleiding dus, vraag me alleen af of ik nu het verdriet niet wegduw, maarja de vorige keer liet ik het helemaal toe en was ik bijna depressies, nu denken we aan de toekomst....
Lieve Linda, Wat heerlijk dat jullie gaan trouwen! Daar moet flink wat voor geregeld worden en dat zijn hele leuke dingen om mee bezig te zijn! Ik vind het enorm fijn om je daar heel veel plezier mee te wensen! Veel liefs
lieve linda, wat super leuk voor je dat je gaat trouwen, helemaal geweldig meid. gefeliciteerd! ga lekker van de voorbereidingen genieten. liefs lisa.
Wow! Gefeliciteerd wat leuk! En zo snel al! Is wel even lekker meid denk ik je even op jullie mooie dag focussen, het verdrietblijft, maar door dit mooie nieuws misschien even wat meer naar de achtergrond. Dikke knuffel! Je bent een topper! Liefs Zora
Wauw! Gefeliciteerd! Wat leuk! Heerlijk, dan kan je even je aandacht richten op de bruiloft en low budget of niet: wat maakt het uit? Je gaat er gewoon een heel mooi feestje van maken en als een stralende bruid je huwelijk in! Las verder dat jullie bezig zijn met adoptie: vind het hartstikke mooi en een hele dappere stap! En verder wil ik je alleen even laten weten dat ik aan je denk en zo nu en dan even bij kom lezen op je forum! Hou je haaks meid en probeer vooral ook een beetje te genieten! Take care!
Lisa, jij zegt wat ik eigenlijk nooit durf te zeggen, maar wel vaak denk. Soms dan zou je willen dat andere ook een keer een hoop rottigheid meemaken, waarom alleen wij altijd..?! Ik ik wil me ook niet altijd aanpassen aan iedereen die kinderen hebben. IK WIL DAT OOK!... meepraten over zwanger zijn, kraamzorg regelen en op zwangerschapsgym gaan... Wat fijn dit forum...we kunnen hier gewoon zeggen en laten wat we willen, niemand die ons erop aan zal spreken van.. "dat kan je eigenlijk niet zeggen". Alle frustraties er lekker uitgooien! Lin, heel veel sterkte meid. Wij hebben ons in december vorig jaar ook ingeschreven voor adoptie. Ook niet dat we er nu al mee bezig zijn, maar gewoon om iets "achter de hand" te hebben, mocht het niet lukken en omdat de wachttijd tot de 1e stap ongeveer 15 maanden duurt... , dan loopt die wachttijd maar vast... dikke knuffel! X Linda
Hoi Linda, Ja zo zitten wij er ook in. Ik ben vooral op dit moment jaloers en boos om alle mensen die wel alles kunnen doen zoals ze het plannen! Waarom kunnen die een huisje kopen, trouwen en dan kindjes krijgen of welke volgorde dan ook. Daarom ben ik zo jaloers op die vriendin van mij. Kan me al ergeren aan het feit dat zij dan straks zwanger is op onze bruiloft. Maarja zij kan er zelf natuurlijk niks aan doen maar precies wat je zegt, we zijn zo moe van het altijd maar verstandig zijn, altijd je eigen SHIT naar de achtergrond moeten duwen. Al onze ideeen hierover zijn dus niet uitgekomen. Op zich kan ik er ook wel verdrietig van worden dat we eigenlijk wilden trouwen met een kindje op de arm. Het trouwen staat daarom vooral in het teken van onze liefde want die wordt alleen maar sterker in deze rotperiode. Wat je eigenlijk wil zeggen is: ik vind het gewoon niet leuk dat jij gewoon zonder problemen zwanger bent geworden of kan je aub ff wachten met zwanger worden want daar kan ik niet tegen. Haha maar dat kan natuurlijk niet... zucht...