Linda gaat verder met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    pppfff jeetje wat vervelend zeg, nou gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden, ik duim nog even voor je door ok?

2. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Heel goed, bedankt. Ik ga ook zeker voor je duimen dat deze ivf mag slagen!

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    linda voor jou ook een hele dikke knuffel.
    hoop dat de accupunctuur je zal helpen.
    nog eventjes en dan is het dec. meis.
    is eindelijk die lange nov. maand weer om.
    hoop dat je je gauw weer beter voelt voor de volgende poging.

liefs lisa

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Inderdaad bijna december meid. Duim dat de tijd omvliegt voor je.

Liefs Zora

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoe was het bij de acupuncturist?

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hier ben ik weer!

Nou de eerste afspraak vond ik best indrukwekkend. Kan het lastig navertellen omdat er zoveel gezegd is! In ieder geval voelde ik me erg op mijn gemak en had ik ook echt het idee dat ze wist waar ze over sprak. Ze heeft heel veel vragen gesteld, mijn pols op diverse plekken gemeten, mijn tong bekeken, op 'alarmpunten'van mijn lichaam gecheckt en ik heb ook al een korte behandeling gehad. Pppfff conclusie:

Het zit als het ware een beetje 'vast' rondom mijn lage buikgedeelte, ze gaat zich focussen op de lever en de nieren en zal ook veel met warmte werken. Er moet een warm ontspannen, goed doorbloed nestje ontwikkeld worden... nou dat klonk mij allemaal wel heel logisch in de oren en totaal niet zweverig ofzo. Verder gaat ze ook nog licht masseren. Rond de terugplaatsing is de behandeling wat intensiever en na de terugplaatsing krijg ik nog een speciale behandeling om het vruchtje goed op zijn plek te laten.

Concreet, wekelijks een afspraak en volgende week 2 om de boel goed op te starten. Nu toch ook maar even alles goed uitzoeken met mijn verzekering want het gaat wel wat kosten...

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Linda!
    Goed te horen dat het goed gegaan is.
    Toch spannend lijkt me, omdat je niet goed weet wat je te wachten staat.
    Nu maar hopen dat dat nestje van jou lekker warm wordt meid!
    X

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Moet nog even wat kwijt: de opa en oma van mijn vriend zijn binnenkort 60 jaar getrouwd en nu heeft de familie een verjaardagskalender gemaakt met foto's. Nu heb ik 'm dus net even op hyves bekeken... je raad het al, bijna alleen maar de 3 achterkleinkinderen! Dat steekt wel want de familie is maar klein met 1 neef en 1 nicht dus iedereen weet wel van onze situatie... tja misschien mag je dat niet verwachten maar wij worden van dat soort dingen wel verdrietig.

9. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, ik kan me voorstellen dat dat steekt en dat het jullie verdrietig maakt, wat een gedoe ook met die verjaardagskalender. Misschien wat van zeggen?

Fijn dat het zo goed ging bij de accupuncturiste hopelijk zal je behandeling je weer wat meer vertrouwen gaan geven, en een warm bedje gaan geven! Moet toch wel bijna goed komen met al deze methodes!

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Gisteren weer naar de acu geweest, deze week twee keer en dan vanaf volgende week 1x per week. Het was echt super relax, ik viel gewoon in slaap! Mijn buik werd heerlijk warm en mijn rug ook. Ook heeft ze mijn buik nog gemasseerd (shiatsu).

Volgende week naar de arts ben heel benieuwd naar de echo want ik voel de cyste wel. Ik hoop maar dat alles rustig is [-o<.

Had ik overigens al gezegd dat we in de week van oud&nieuw een een paar dagen naar het zwarte woud gaan? Hopelijk een beetje sneeuw maar in ieder geval koude wandelingen en lekker warme chocomelk! Hopelijk gaan dan de eerste spuiten ook weer mee!

11. Floor01

Floor01 Actief lid

11 jul 2008
    134
    0
    0
    Hoi Linda,

Ik lees af en toe al stiekem mee op je topic :) Goed dat je met acupunctuur begonnen bent. Het heeft mij de 2e ivf ook wel rust gebracht. Ik vond het alleen wel erg tijdrovend om te combineren met mijn werk. Sommige sessies duurden wel 2 uur! Wel helemaal Zen daarna.....Viel tijdens werk bijna in slaap.
    Ik weet nog niet of ik het de 3e ivf weer ga doen. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zit er nu aan te denken omega 3-6-9 te slikken en tarwekiemtabletten, je leest wel eens wat......
    Een vriendin van mij heeft ook ivf gedaan. De 3e keer is bij haar gelukt. Toen heeft ze dus ook deze supplementen gebruikt. Ach, je weet het niet he of het helpt.

Ik begin zelf de 29e weer met decapeptyl. Jij gaat dan ook weer ergens starten. Spannend he?
    Lekker eerst naar het Zwarte Woud. Ligt daar ook al sneeuw?
    Wij gaan ook nog een weekje wintersporten voor kerst. Even genieten van de sneeuw en het skien en nog een glaasje (gluh)wijn. Daarna weer vol goede moed ertegen aan!

Jij ook veel succes!

Liefs Floor

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Lekker hoor zwarte woud, kun je heerlijk relaxen daar meid.

Hoop dat het volgende week goed is bij je arts en dat alles rustig is.

13. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Linda, ik hoop dat je weer snel mag beginnen met spuiten! Fijn dat je je zo goed voelt bij de acupunctuur en lekker dat jullie een paar dagen er tussen uit gaan! Ik ga voor je duimen dat alles goed is volgende week!

Succes alvast!

Gr. Sabrien

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Thanx lieve meiden!

@floor, ik vind het nu ook een beetje een gedoe al die afspraken maar ik kan gelukkig een paar keer 's avonds. Vanaf 2009 ga ik een dag minder werken dus dan kan ik het lekker op die dag plannen!

Wat betreft supplementen, ik slik al sinds een maand voor de 1e ivf dagelijks een compleet multivitamine en visolie met omega 3 en 6 vetzuren. Beide van de etos. Dat voelt wel goed, in ieder geval ben ik nooit ziek haha. Waarvoor zijn tarwekiemtabletten?

Floor en Sabrien, december/januari gaan we ervoor!
    Zora, ik hoop dat jij dan ook weer vol goed moed verder kan!

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    ikke ook, ikke ook
    ( maar dan wel zonder medicijnen, maar ik mag toch wel meedoen?) ;)

Liefs Hope

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Natuurlijk HOPE, en natuurlijk iedereen die helaas moet hopen dat 2009 ons jaar zal worden, een lastige maand december, alles voelt een beetje beladen, ergens ben ik ook wel weer bang en zie ik op tegen eventuele teleurstellingen het komende jaar. Maar wij hebben gelukkig elkaar om ons verhaal bij kwijt te kunnen!

17. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Heerlijk Linda het zwarte woud. Helemaal niet zo ver van huis, maar meteen een hele andere omgeving, erg mooi.
    Hopelijk ben je dan goed uitgerust voor je nieuwe ivf poging, ik ga voor je duimen (lees altijd met je mee..). Herken wel dat acupunctuur soms wat veel tijd in beslag neemt, dat had ik ook. Fijn dat je straks op je vrije dag kunt zetten!

Groetjes Erika

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik hoop voor jou dat de sint een mooi cadeautje achterlaat!

19. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Ja Linda 2009 wordt ons jaar, daar gaan we voor!

Ik vind deze maand ook erg lastig! Het jaar weer afsluiten en dan nog met lege handen staan dat gevoel heb ik. Je bent ook weer bang voor het nieuwe jaar omdat je bang bent dan nog meer teleurstellingen te krijgen........... Maar we laten ons niet kisten en we gaan ervoor!

Ben ook heeel erg blij om hier mijn verhaal soms kwijt te kunnen!

Gr. Sabrien

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik meld me alvast even af, morgen en zaterdag ga ik kerstshoppen met mijn moeder in Keulen! Dan op naar dinsdag, vanavond nog even acu.

Deel Deze Pagina