Hij is er weer sinds gisteren. Ik ben down, heb nergens geen zin, wil met rust gelaten worden zelfs door man en kinderen. Zie niets meer zitten en wil eigenlijk alleen nog maar op de bank hangen met een boek of filmpje. Voor wie is dit herkenbaar en wat kun je eraan doen? Ik vind de herfst en winter echt zn charmes hebben maar dit vind ik 10 keer niks!
Hier sluit ik me bij aan. Al vanaf half september was ik al verdrietig omdat de zomer voorbij was Ik vind de herfst trouwens prachtig en zeker als de zon schijnt. De winter vind ik ook leuk maar ik ben dus echt een zomermens. Depri ben ik er niet van,wel af en toe wat verdrietig Maar ach ik heb altijd zoiets als november weer voorbij is hebben we het ergste gehad Dan is het nog maar een paar maanden tot maart. December is altijd gezellig. Maak het in huis lekker met kaarsjes muppet en maak een herfstwandeling in bos of park. Ik ga altijd om 8 uur in bed wat zitten lezen ook gezellig
lichttherapielamp, lichttherapie lamp: lichttherapie helpt tegen winterdepressie, seizoensgebonden depressie, winterblues, winterdip
ik wilde het ook net zeggen van die blauwe lampen! werkt echt hoor... dus euh.. hang um bove je bed... boekje erbij... wie weet! veel mensen hebben er last van in deze tijd... sterkte!
Hier nog zo eentje, word knetter sago van dit weer, en dan die blije mensen die zeggen blij te zijn met dit weer grrrr die zou ik met liefde diep in een plas willen duwen.. Het liefst val ik nu in slaap en word ik pas halverwege maart weer wakker.
lig gemiddeld 3 keer in de week onder de zonnebank om nog een beetje iets van warmte en licht te krijgen.. op naar barbie 2
Ik heb er ook al jaren last van, maar weet pas sinds een paar jaar dat het mogelijk komt door te kort daglicht. Mijn echte dip komt meestal in december, wanneer de dagen al langer kort zijn. Mijn energie light (blauw licht) staat nu elke ochtend al even aan en nog ff dan ook tijdens het avondeten een kwartiertje. Zo is het vorig jaar een stuk beter gegaan. Had ik 2 jaar eerder moeten doen, maar de prijs hield me tegen. Verder probeer ik juist niet te veel aan te denken dat ik er last van heb. Het is een zure appel tot 22 dec, de korste dag, en dan denk ik aan dat de dagen langer worden (ehh nouja de periode met daglicht bedoel ik natuurlijk).
ik heb er ook last van maar probeer mijzelf eruit te trekken door kleine dingen: met zon ga ik meteen op pad! met kind of met paard het bos in Ik maak schoon met "bloemengeur" ik draai zomermuziek eventueel zonnenbank zorg voor meer planten in huis vitamine slikken lukt niet elke dag, maar trekt mij er toch hoofdzakelijk wel doorheen
Haha hier nog zo eentje.... bloedirritant die mensen die steeds maar moeten zeggen dat de herfst/winter periode zo gezellig is. Klote regen, veel binnen zitten, ijs krabben, dubbel zo lang in de file door het K** weer, maar oh wat is het toch gezellig binnen met de kaarsjes aan