'Linden' en namen in die richting

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ninax, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam?

1. Linden

2. Lindon

3. Lyndon

4. Linnar

5. Linwood

6. Lincoln

7. Linton

8. Livio

9. Livius

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry wat een vreselijke namen heb je in je poll. Als ik moet kiezen dan Lincoln. De rest vind ik echt niks. En Linden vind ik ook echt geen naam

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Aardig verwoord zeg;)

3. Maeviie Joelle

Maeviie Joelle Niet meer actief

Ik stem voor Livio. Klinkt apart, daar houd ik juist ook van!

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

nou, inderdaad.. :(

Maar ik dacht bij Linden meteen aan een meisje en het klinkt ook wel een beetje als een achternaam vind ik. De leukste uit het rijtje vind ik Linnar.

wat vind je van Loran?

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Moeilijk he!? Sophia is ook onze favoriet. We vinden het wel jammer dat het zo populair is. Linden vinden ik persoonlijk ook meer een meisjesnaam en de rest van de namen zijn niet mijn smaak. Wel heb ik een paar ideetjes voor je.

L suggesties:
    Lenn
    Lane
    Liam
    Leon
    Lyle
    Lloyd ( zo heet mijn neefje)
    Lewis

Andere ideetjes:
    Phinneas (Variant van Finn) en dit vind ik prachtig met Sophia!!
    Gabriel
    Arthur
    Thomas
    Mattias
    James

6. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0

Nou, inderdaad. ;)

7. VioletRose

Daarom vraag ik tegenwoordig alleen nog maar voor opbouwende kritiek. Ik had een paar weken geleden een post waar iemand schreef de naam verschrikkelijk lelijk te vinden. Ook al was het niet de naam van ons toekomstige kindje...het voelde toch niet gezellig. :)

Als er om meningen gevraagd worden dan vinden sommige het moeilijk om beleefd te reageren. Zo doen we het toch ook in het "echt"....?

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oooo asjeblieft zeg wat is er onbeleefd aan mijn mening. Ik geef toch eerlijk mijn mening? En schrijf er nog bij sorry.
    Als ik het niet mooi vind is dat mijn mening. Of ik moet ik het weer op de oooo zo lieve manier schrijven omdat sommige tere hartjes van sommige forummers weer worden gekwetst. Schei toch uit zeg, als ik mijn mening geef dan geef ik die....

Wat TS er mee doet moet ze zelf weten, als zij het een mooie naam vinden is dat toch prima....

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Zo zeg... moet jij ongesteld worden ofzo??!!
    als er één hier op z'n tere hartje wordt getrapt ben jij het nu wel...
    kijk even hoe je reageert zeg! :( ;)

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    hahaha nee hoor niemand die op mijn tere hartje trapt. Ik geef mijn mening toch gewoon? Kan er dan zo min over als mensen daar dom op reageren met een opmerking zoals: goed verwoord.

Het is mijn mening dus die geef ik en tja als die iemand niet aanstaat is dat niet mijn probleem

11. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik vind Linden vrij apart, maar toen in Lincoln las dacht ik gelijk; Collin! Dan heb je toch iets met Lin, maar wel een iets gangbaardere (klopt dat woord??) naam, en ook duidelijk dat het een jongen is. Succes met het vinden van de naam!

12. VioletRose

En de meiden die hierop reageren met "goed verwoord" uiten ook hun mening. Die vinden jou mening waarschijnlijk dom. Ieder zo zijn mening toch?

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    En zij mogen hun mening ook uiten natuurlijk, maar reageer dan niet met zulke berichten want dat vind ik dom.

Iedereen geeft toch zijn mening, tja dan heb je kans dat je opmerkingen er tussen door krijgt die minder leuk zijn. Ik vind Linden een rare naam

14. VioletRose

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals ik al eerder schreef...reageer gewoon zoals je het ook tegen iemand zijn gezicht zou doen. Dus iets wat genuanceerder. We kunnen ook zeggen....niet mijn smaak, niet zo mooi....inplaats van verschrikkelijk, lelijk etc. Gewoon iets om over na te denken. Blijkbaar is dus niet iedereen het er mee eens. Het gaat niet om tere hartjes maar om beleefdheid. Maar goed dat is mijn mening :D

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Anyway, terug naar het topic...

Ikzelf vind Linden wel een erg mooie naam. Maar ik begrijp ook het probleem dat het iets te meisjesachtig is. (Aan de andere kant: in 2010 is er een meisje met die naam geboren en geeneen jongen. M.a.w. jullie zoon zal niet ladingen Lindens tegenkomen van het andere geslacht.) De alternatieven die je noemt zijn alleen allemaal niet mijn smaak. Dan vind ik Linden toch echt het mooist.

Wat dacht je van (mijn favoriet, maar vriendlief vindt het niks): Lode?

16. pijman

pijman Niet meer actief

Moeilijk he jongensnamen, ik vind meisjesnamen ook veeeeel makkelijker. Van je rijtje vind ik Livio er heft meest uitspringen. Toch wat duidelijker een jongensnaam als Linden. Mijn eerste associatie bij die naam is toch een meisje/meisjesachtig. Lindon vind ik wat meer een wennertje maar ik kan er wel aan wennen denk ik en je behoud dan wel de klank en de richting die je wilt maar je verliest die meisjesassociatie :)

Livio & Sophie
    Lindon & Sophie

Vind ik allebei goed kunnen. Linden & Sophie roept toch weer het idee van twee meisjes op. Zou er erg mee uitkijken, evt. Linden als tweede naam kiezen maar zeker niet als eerste. Las laatst een topic over een jongetje dat Dagmar was genoemd, die kregen van de verzekering, kennissen noem maar op allemaal de reactie: gefeliciteerd met jullie dochter etc. Na 6 maanden piekeren hadden ze uiteindelijk gekozen voor een andere roepnaam, namelijk de tweede naam van het kind. Dat was wel een moeilijke keuze voor hen. Denk er dus nog eens over. Is een topic van afgelopen zomer: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/210442-naam-veranderen-baby-niet.html

17. pijman

pijman Niet meer actief

Linde schommelt als meisjes naam al wel een paar jaar tussen de 150 en de 200

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, dat is waar... Dan moet je dus in de uitspraak wel heel goed een onderscheid maken. M.a.w. de N heel duidelijk uitspreken.

19. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind Linden wel een mooie en bijzondere naam voor een jongetje. Niet duizend in een dozijn! En ik wil er nog aan toevoegen dat ik het (uit eigen ervaring) het belangrijkst vind dat het een naam is die jullie als ouders allebei helemaal leuk vinden. Als jullie dat allebei vinden, dan is het een goeie naam voor jullie mannetje! Wij krijgen ook een mannetje en gaan ook voor een naam die niet alledaags is en veel reactie op zal wekken. Ik heb lang getwijfeld, maar wij vinden het allebei leuk en blijven erop terugkomen, dat heeft de doorslag gegeven!

20. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Lindon!! nooit eerder gehoord, maar ben er nu door dit topic helemaal verliefd op, wat een geweldige naam!

Deel Deze Pagina