Goedemorgen dames, Morgen moet ik op controle bij de gynaecoloog omdat ik tijdens mijn vorige cyclus een aantal (gelukkig geen verontrustende) cystes in mijn eierstokken had. Het is dan ook dag 35 van mijn cyclus en aangezien die gemiddeld 35 dagen duurt, vraag ik me af of een eventuele zwangerschap morgen op de inwendige echo te zien is? Zou natuurlijk geweldig zijn!! Groet, Brabootje
Zal nog niet zoveel te zien zijn aangezien het dan heel klein zal zijn. Maar ze kunnen wel wat aan de dikte van je baarmoederslijmvlies zien en ik geloof ook een zwangerschapsring, maar daar moet je me even niet op vastpinnen. Ik hoop dat er andere dames zijn die daar iets meer over weten. Succes in ieder geval, hoop dat het raak is!
Als je zwanger zou zijn, is er met vier weken alleen nog maar een verdikt baarmoederslijmvlies te zien op een inwendige echo. Het probleem is alleen dat je altijd een verdikt baarmoederslijmvlies hebt tussen je eisprong en je menstruatie. Dit wordt afgestoten als je ongesteld bent. Als je nog niet ongesteld geworden bent, dan hoeft het dus helemaal niks te zeggen. Dan kun je of nog ongesteld moeten worden of je bent zwanger. Van een echo is op dit moment dus nog niks te maken, alleen een test kan uitsluitsel bieden. Succes!
Ik sluit me bij de andere dames aan. Het is echt nog te vroeg. Mocht je een héle vroege innesteling hebben gehad dan is er misschien een hele kleine zwangerschapsring te zien, maar veel meer dan een stipje zal het nog niet zijn. Ik denk in ieder geval dat een gyn niet met enige zekerheid een zwangerschap kan vaststellen dmv een echo als het nog zo pril is. Succes!
Bedankt dames! Dan moet ik nog maar een paar dagen geduld hebben en hopen op het uitblijven van mijn menstruatie..
ha meis. spannend zeg! wat de anderen al zeggen het kan zijn dat ze eerste tekenen zien maar een vruchtzak zowiezo niet. die zien ze pas met 5 weekjes. een eventuele ring zou kunnen maar daar is het ook nog wel pril voor. en vaak zien ze het ook over het hoofd omdat het zo klein is.
Jaah, dat is het zeker! Ben een beetje bang voor het testen, of in ieder geval: voor de teleurstelling als de test negatief is.. Heb de afgelopen maanden al vaker iets voor of op mijn NOD getest. Soms stond ik 's ochtends klaar met de test in mijn handen en bleek mijn menstruatie net begonnen of werd ik het dezelfde dag. Nu dus maar wachten tot dag 40, heb in mezelf voorgenomen! Al zegt Fertility Friend dat ik mijn ei op dag 26 had en was mijn LF de vorige cyclus 9 dagen.... Kijken hoe lang ik bij mijn standpunt blijf, hahaha!
bij mij was het pas te zien op 5 weken en 3 dagen, je hcg bloedwaarde moet ongeveer op 2000 zitten willen ze wat zien, ze kunnen wel zien dat je baarmoederslijmvlies bijv dikker is, maar dat kan ook komen omdat je aan het einde van je cyclus zit natuurlijk. het is nog even afwachten dus, als de gyn twijfelt kun je natuurlijk vragen of je hcg bloedwaarde mag prikken!
Denk dat ze ook nog niet eens doen echo-en... Normaal pas rond de 6 weken op zijn vroegst. Duim voor een mooie test
Spannend Brabootje. Ik zit eigenlijk in precies hetzelfde schuitje. Vorige maand is er ook bij mij een follikelcyste geconstateerd. De cyclus duurde ineens wel 40 dagen. Vanaf morgen mag ik weer testen, als de menstruatie uitblijft mag ik me volgende week weer melden bij de gynaecoloog voor controle echo. Succes bij de gynaecoloog en ik zal voor je duimen voor een zwangerschap!
Dank je, Purringkitty! Inderdaad, exact hetzelfde.... Ga je morgen testen of wacht je af? En hoe is die cyste ontdekt, had je klachten? Ik had er meerdere en ze zaten in beide eierstokken, dus ben erg benieuwd naar die echo en of het invloed heeft op het zwanger worden...
Ik denk dat ik nog heel even afwacht met testen. Vorige maand was mijn cyclus ongeveer 1 week langer dan dat ik gewend was, en ondertussen steeds negatief getest. Dat was de eerste aanwijzing dat er iets anders was, de andere klacht was dat ik pijn kreeg bij gemeenschap, en ook dat alles in normale toestand gevoelig was. De gyn wil dat ik na de eerstvolgende menstruatie terugkom om te zien of de cyste weg is. Als de menstruatie uitblijft moet ik half juni terug want dan vond 'ie het weer te lang duren. Ik weet ook niet of de cyste je vruchtbaarheid in de weg zit maar met meerdere op beide eierstokken lijkt het me wel lastiger. Heb je eigenlijk nog getest vandaag?
Dat begrijp ik wel dat je wacht met testen, ik doe hetzelfde. Ga ook uit van de langste cyclus die ik heb gehad en richt me dus op dag 40.. samen op het wachtbankje, laten we elkaar maar op de hoogte houden en hopen op twee keer goed nieuws op vaderdag! Heb je die pijn deze cyclus trouwens nog steeds? En wordt het bijv. rondom je eisprong erger? Maakt het klussen ook niet aangenaam, zeg..
Ja, net na de menstruatie was het nog pijnlijk. Dat verdween een beetje in de loop van de maand. Ik dacht dat ik misschien aan de pijn gewend ben geraakt of dat de cyste misschien geslonken was maar nu speelde die pijn sinds afgelopen weekend weer op. Ik heb geen problemen gehad rondom eisprong maar ik twijfel wel of ik die ook gehad heb. Ik heb 'm namelijk niet kunnen ontdekken. Nu kan ik ook lastig temperatuur meten omdat mijn temperatuur vaker hoger is vanwege m'n aandoening Als je het leuk vind mag je me trouwens ook wel toevoegen.
Dus temperaturen is bij jou geen betrouwbare methode.. da's wel jammer. In het begin gebruikte ik ovulatietesten, maar daar ben ik nu mee gestopt. Sinds twee maanden ben ik aan het temperaturen, krijg ik wat meer inzicht in mijn cyclus. Ik hoop dat de gyn snel de oorzaak bij je vindt, sowieso voor de pijn natuurlijk maar ook voor de onzekerheid.