Ik heb even een vraagje, want ik maak me ongerust. Ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger, maar vanochtend (en vanmiddag ook nog) heb ik roze slijm verloren. Vanmiddag werd het al erger. Het stomme is dat ik me sinds vandaag ook helemaal niet meer zwanger voel. Is dit roze verlies een slecht teken? Ik heb de dokter gebeld en die zegt dat ik moet afwachten. Ondertussen maken we ons dus aardig ongerust...! Groetjes Marie
Hoi marie 26, Hoe gaat het nu? HEt is normaal dat je in de eerste weken van je zwangerschap wat bloed verliest. De baarmoeder word nu heel goed doorbloed en is een stuk kwetsbaarder soms kanpt er spontaan een adertje waardoor je bloed verlies hebt. Op het moment dat het bloedverlies meer word en je krampen gaat krijgen dan is dat een reden om naar je verloskundige te bellen! Blijft het bloedverlies dagen aanhouden dan moet je ook je verloskundige bellen zij kunnen evt een echo afspraak voor je maken. En anders is het echt afwachten. moeilijk maar even volhouden tot de echo! Groetjes Imke
Bedankt voor je snelle reactie! Inmiddels heb ik geen bloed/ roze slijm meer verloren. Omdat ik zeker wilde weten of ik nog wel zwanger was (positief denken vond ik even heel moeilijk!), heb ik vanmiddag voor de zekerheid weer een zwangerschapstest gedaan en kreeg meteen een tweede dikke streep. Ik maak me dus niet meer zo ongerust gelukkig. Maar ik houd het in de gaten. Nogmaals bedankt voor je antwoord en een fijn weekend! Groetjes Marie
Hallo Imke, Hier weer even een berichtje. Sinds gisteren ben ik weer aan het bloeden, geen grote hoeveelheden, maar wel zichtbaar. Ik heb geen krampen, alleen zeer weinig zwangerschapsklachten. Kan het dat als het een gesprongen geknapt adertje is, dat dat ook twee of meer dagen kan duren? Zal ik maar gewoon morgen naar de verloskundige bellen? Ben toch weer beetje angstig nu. groetjes, Marie
Hoi Marie, van een gesprongen adertje kun je nog een paar dagen bloed verlies houden. Het zijn dan vaak maar een paar druppeltjes en vaak alleen bij het afvegen. Zolan je niet bloed als een menstruatie moet je eigenlijk proberen jezelf niet gek te maken. Het is en blijft natuurlijk wel een hele spannende periode, maar vertrouw op je lichaam. En verder kan de verloskundige ook niet veel doen. Het vruchtje is nog wel erg klein om goed te kunnen beoordelen op een echo en op dit moment wordt je er dus ook niet veel wijzer van. Over een week zou je al wat meer kunnen zien, maar het is eigenlijk nog steeds afwachten. Wanneer je echt gaat vloeien als een menstruatie moet je aan de bel trekken bij de vk. Groetjes Brigitte
Wederom bedankt voor je bericht. Ik heb nog amper bloedverlies gehad, alleen soms wat roze vegen bij het afvegen. Over twee weekjes ga ik nara de verloskundige, dus ik moet idd nog even geduld hebben. Groetjes Marie