Al een keer gesteld hier op een lopend forum, maar kreeg helaas nog geen antwoord. Ik zou graag willen weten of je shatavari holisan kunt gebruiken als je pcos hebt. zo niet waarom niet
Ik zou je D Chiro inositol aanraden. Best een behoorlijk antal rouwen krijgt hier een eigen eisprong mee. En daarnaast snelle koolhydraten en suiker mijden. Ik denk dat je daar meer aan hebt. En een bezoekje aan de mesoloog heeft mij ook veel geholpen. Zij heeft me wat homeopathie voorgeschreven en dat werkt perfect.
Oh ja. Die mesoloog kan meten of shativari nodig is voor jou specifiek. Moet je het wel even meenemen. Dat deed ze bij mij bij die inositol. Uitkomst was dat ik het inderdaad tekort kwam en dus moest slikken
Ik kwam daar en toen moest ik vantevoren een vragenlijst invullen. Daarna gaat ze met koper en drukpunten (heel gek, maar het werkt echt) uitmeten welke organen bijvoorbeeld tekorten hebben (bepaalde vitaminen en mineralen). Ook kan ze dan uitmeten of je reageert op bepaalde stoffen. Zo reageer ik op koemelkeiwit. Nooit geweten, want heb er geen last van. Ik let er nu ook niet op, maar merkte wel dat als ik het een tijdje niet nam, mijn slijmvliezen niet meer zo gezwollen waren. Ze had dus wel gelijk. Zo kon ze dus ook kijken hoe ik reageer op dci. Ik reageer er goed op. En als ze het weghaalde, piepte dat ding dat hij het tekort kwam. Zo kan ze dat dus ook doen met die shativari. Buiten dci ben ik niet zo van die via via middeltjes. Wat voor de een goed werkt kan voor de ander misschien wel averechts werken. Daarom ben ik blij dat zij dat kon uitmeten. En ze heeft nog wat extra's aangeraden. Sinds ik dat erbij neem, voel ik me overwegend super goed eigenlijk. Ik kan het echt aanraden. Ik kreeg de helft van het consult vergoed door mijn verzekering. Ik had verder niks bijzonders, dus ik ben er verder niet meer geweest. Ik heb trouwens ook vee gehad aan the ultimate handbook for pcos. Is wel in het engels, maar alle tips die er zijn, staan er in. Shativari ben ik hier overigens niet in tegen gekomen. Dci dus wel, ontspanning, voedseltips, oefeningen etc. Ik heb het besteld bij bol.com
Hoi Bakkers, Mijn gynaecoloog heeft afgeraden om andere middelen te gebruiken dan alleen de standaard vitaminen en visolie van VSM die ik al gebruikte. De Theunisbloemolie en Shatavari moet ik dus even niet gebruiken. Hij gaf aan dat er niets bekend is over het gebruik in combinatie met hormonen (medicijnen) die de eisprong stimuleren. Om het proces niet te verstoren is het beter om het volgens hem niet te nemen. Succes met het zwanger worden!