Wie heeft hier nog meer last van? Ik had gisteren hier dus last van eerst was het net of ik de hele tijd onder water keek en een soort van prisma's. Daarna een gigantische hoofdpijn vanuit mijn nek, er zat echt een giga druk op mijn nek... Ik was misselijk van de pijn, ben bij de huisartsenpost geweest en heb daar pijnstilling gekregen en daarna ging het gelukkig iets beter... Maar ik heb nu nog steeds hoofdpijn is dat normaal bij migraine? en hoelang kan dit aanhouden? groetjes charlie
Ja helaas heb ik dat ook wel eens.... Ik zie eerst wazig (kijk ik naar iemand, dan heeft die persoon opeens geen oog meer ofzo, of een bord mist een aantal letters...) Daarna schitteringen, en als ik ga liggen gaat dat weg maar komt er een koppijn voor in de plaats, Na een goede slaap is dit dragelijk, maar heb de dag erna vaak nog wel "naweeën" ervan... Lichte hoofdpijn, bonzend hoofd als ik buk, soms misselijk e.d.... Was dit de eerste keer voor je?
ik heb wel vaker die aura in mijn oog maar niet de hoofdpijn, dat was nieuw voor me.... Dus ik ben er nog wel een paar dagen zoet mee zo te lezen...... De hap vertelde me wel dat er tabl voor zijn om het te voorkomen die moet je innemen wanneer je de aura s gaat zien dan krijg je niet zn erge hoofdpijn, daar moet ik nog even voor langs de huisarts.
Ja, ik heb ook visuele migraine. Dan begint er ergens in mijn gezichtsveld een lichtje te knipperen. Dat breidt zich uit in de vorm van gekartelde bogen en die worden steeds groter en groter totdat ik een paar minuten helemaal niets meer zie. Dit proces duurt 30 minuten tot een uur totdat het lichtveld ineens uit elkaar spat en dan.. BAM! De koppijn. Ik wil dan in het donker blijven liggen met een kussen op mijn hoofd. Soms duurt de pijn een paar uurtjes, soms de hele dag. Daarna ben ik misselijk en down. Gelukkig overkomt dit me maar 3-4 keer per jaar.
O wat vervelend he... Ik kreeg het voor het eerst toen ik 24 was. Ik ben er nooit mee naar de dokter geweest , dus nee, ik heb er geen medicijnen voor. Ik neem wel voor de vorm wat ibuprofen wanneer de hoofdpijn begint. Mijn moeder vertelde me dat mijn oma het ook precies zo had.
Ik heb het ook, bij mij begint het met een klein plekje altijd bij mijn linkeroog. Dat wordt groter en groter tot ik bijna niks meer zie, het is net alsof ik een lens in heb waar een druppel water achter zit. Dat duurt bij mij ongeveer een half uur en dan komt de migraine. Als ik die druppel ga zien neem ik meteen mijn medicijnen in en vaak krijg ik inderdaad wat licht zeurende hoofdpijn en zet de migraine niet door gelukkig. Ik heb het eigenlijk al mijn hele leven al had ik het in mijn pubertijd en in mijn twintiger jaren veel vaker en heftiger dan nu. Weet nu precies wanneer ik vatbaar ben (veel stress en ongesteld moeten worden) en kan daar rekening mee houden. Ik ook heb het nu maar 3 keer per jaar of zo.
Aura migraine, daar heb ik ook last van.. alleen bij komt het wanneer het wilt. het begint bij mij met een wit klein flikkerend stipje in mijn oog, wat zich uitbreid over mijn hele oog, wanneer het over mijn ogen van links naar rechts is gegaan, zie ik even zwart.... en dan... bam!! de meeste verschrikkelijkste hoofdpijn ever, met misselijkheid zweten en niet kunnen functioneren. Gelukkig heb ik deze hoofdpijn 1 a 2 keren in een jaar. wat je er tegen aan doet? bij mij hielp Advil 400mg , na 10min was de pijn compleet weg, maar was wel duffig. nu zou ik niet weten wat ik zou moeten doen, denk alleen paracetamol als je zwanger bent. Let op: als het vaker voorkomt dan raad ik je om zo snel mogelijk naar de dokter te gaan, deze kan je door verwijzen naar een arts in het ziekenhuis. Grt, Sha
Ik heb het ook... die gewone hoofdpijn erna houdt bij mij zeker 2 dagen aan. Ben dan ook echt moe van de migraine aanval. Begint bij mij ook met aura's dan weet ik al genoeg... de dokter heeft mij aangeraden als je die aura's gaat zien, om dan meteen al ibuprofen in te nemen (600 mg) Dan krijg je het nog wel, maar een heel stuk minder. Nog een tip: zelf proberen te overgeven.. (als je tenminste misselijkheid erbij hebt) Hopelijk ben je snel weer opgeknapt. groetjes
Ik ook, helaas. Al sinds mijn kindjaren, ik was 7 en het went nooit. Sterker nog, ik word er soms zelfs echt angstig van. Vorige week vrijdag nog, tijdens mijn werk Het is ruim 6 jaar weggeweest en vorig jaar december weer teruggekomen. Ik ben er meestal een week zoet mee voor ik weer helemaal op de been ben, ik ben altijd erg moe en labiel na een aanval. Bij mij ook grote aura's,inclusief uitvalverschijnselen. Ik heb de Familiaire Hemiplegische Migraine, loop bij een neuroloog en gebruik de imigran spuit (sumatriptan). De neuroloog vermoed een tekort aan serotonine, waar ik medicijnen voor kan slikken, maar dit zijn SSRI's, anti-depressiva's. Moet eerlijk zeggen, ik heb liever een preventief medicijn. Iemand hier die preventieve medicatie krijgt?
Ik heb een tijd lang beta blokkers gebruikt en toen was het veel minder. Nu ik het nog maar 3 keer per jaar heb ben ik daar mee gestopt want beta blokkers zijn wel heftige medicijnen. Als ik migraine krijg gebruik ik ook imigran maar dan in tablet vorm.
bedankt meiden voor het delen van jullie verhalen en tips, klinkt raar maar ik vind het wel fijn dat ik niet de enige ben....(vind het ook wel eng). wat is zn spuit? gaat het daar dan meteen van over?
Ik heb trouwens ook sumatriptan in tablet vorm, Nu met zwangerschap paracetamol.... De eerste keer was ik zo geschrokken dat de aura alleen maar veeeeel erger werd, tintelingen in handen/voeten/mond, niet meer kunnen praten (rare dingen zeggen) etc. M'n collega's dachten dat ik een hersenbloeding kreeg (door de uitval) en belde de ambulance, uiteindelijk was het een hyperventilatie aanval erbij geworden.... Pas toen ik wist dat het migraine was en ik nu weet hoe ik met die aura moet omgaan gaat het goed.... Hadden jullie dat ook de eerste keer? Dat je er onwijs van schok?
Hier exact hetzelfde als soepstengel. De eerste keer schrok ik ook vreselijk en kon ook niet meer uit mijn woorden komen pff. Collega's schrokken er ook van! Ik heb het met vlagen meer en nu al een paar maanden niks. ( afkloppen)
Hier was de 1e keer 6 jaar geleden. Ik werd wakker 's morgens, kon niets meer zien, m'n mond hing scheef en mijn lichaam tintelde aan 1 kant. Mijn vriend heeft mijn ouders gebeld (we woonden net een maand of 2 samen) en we hebben de hap gebeld. Daar bleek het dus migraine te zijn. De jaren daarna heb ik het nog veel vaker gehad, op alle mogelijke momenten en plaatsen. Ik voelde het ook een soort van aankomen vanuit mijn tenen. Bij mijn begint het met een stipje wat een cirkel vormt. Alles binnen de cirkel kan ik zien, maar buiten de cirkel niet. Zodra de cirkel rond is, is het klaar en zie ik alles weer. Dit duurde ongeveer 10-30 minuten. Het is overgegaan toen we 4 jaar geleden naar ons nieuwe huis gingen. Ik heb er toen een hele tijd geen last van gehad tot in 2011 mijn bevalling begon dmv een weeenstorm. Ik denk dat het door de spanning kwam. Ik kreeg bijna direct migraine en door de spanning duurde het vormen van de cirkel 6 uur en stopte pas toen mijn zoontje er uit was. Ik kan me dus van mijn gehele bevalling totaal niets herinneren. Mijn vriend zei later dat de artsen het nog nooit meegemaakt hadden. Hij heeft zelfs een gesprek gehad of hij wist of ik beademd wilde worden mocht het zover komen. Ik was zó ver weg! Sinds mijn bevalling heb ik het gelukkig niet meer gehad. Ik weet wel dat als ik het krijg ik rustig moet blijven. Vooral niet stressen (wat dus met mijn bevalling gebeurde, onbewust) want dan duurt het alleen maar langer. Goed en rustig ademen helpt ook goed.
Ik heb vooral last van hormonale migraine. Tijdens m'n zwangerschappen heel weinig aanvallen gehad (zalig!). Bij m'n dochter had ik de eerste 14w wel een aantal aanvallen maar enkel aura's maar zonder hoofdpijn. Compleet onbekend voor mij. Verschrikkelijk als ik op het werk zat. Als ik toen niet zwanger was kreeg ik een onderhoudskuur voor migraine. Daarna heb ik geen aura's meer gehad...
Soepstengel, ik schrik er nog altijd van, vind het nog altijd beangstigend. Charliebradbury, een spuit is een injectie met het medicijn. Ik moet die in mijn been zetten. Het werkt in principe het snelst van de medicatie, je hebt het in pilvorm,neusspray en spuit. De eerste twee heb ik ook gehad, de neusspray bezorgde mij enorme pijn in mijn holtes .
bedankt voor je uitleg....ik ga deze week naar de ha om te kijken wat ik kan krijgen voor de migraine.....
Hier ook migraine met aura. Het begint als een flikkerend stipje,Net alsof je in een foto camara heb gekeken maar al snel komen er grote vlekken.Alsof je onder water bent.Op den duur vallen hele delen weg van mijn gezichtsveld.Dit houd dan een klein 1/2 uurtje aan en dan komt er zo'n bonzende koppijn aan 1 kant opzetten.Ik kan nog wel functioneren maar ik ben zeker1-2 dagen erna dood en doodmoe en misselijk. Tegenwoordig neem ik bij de 1ste lichtflitsen direct een brufen 400mg en 2 paracetamollen van 500mg in.Dit neemt net de scherpe randjes weg.Mijn laatste aanval is nu ongeveer een 1/2 jaar geleden.Ik had zelfs de ochtend van mijn laatste bevalling ook migraine met aura.