hard blaffende hond midden in de nacht

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    We hadden hier vannacht (dus echt midden in de nacht) een keihard blaffende hond in de straat. Hield ook nog eens een minuut of 10 aan en kwam steeds van min of meer dezelfde plek. Ik vond het een beetje creepy, gelukkig hield het toen op. Zat later wel :) te denken, misschien had ik even moeten gaan kijken. Voor hetzelfde geld was er iets aan de hand en sloeg die hond daarom aan.
    Wat hadden jullie gedaan?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Lekker laten plaffen. Ik wil snachts graag slapen en enkel voor me kinderen ga ik er uit. Al trekken ze heel dat huis leeg, tja sorry maar das niet mijn probleem. Ff Apeldoorn bellen

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Blaffen schrikt af dus geen idee of ik zou gaan kijken, als het een bekende is wel (herken vaak de blaf van een hond)

Toen wij onze rottweiler nog hadden sloeg hij een keer aan toen de buuf om 4 uur in de nacht naar de wc ging.... Vertelde ze me later en ze vond het een heel fijn gevoel:p
    Ik zou het denk ik niet zo tof vinden als de buurhond zou blaffen om 4 uur als ik alleen maar naar de wc ga!

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    De eerste keren ging ik rondvragen of er iets gebeurd was, maar nu doe ik dat allang niet meer!
    Er zijn enorm veel honden in de straat die elke nacht een wedstrijdje hard-blaffen houden.

Gewoon lekker laten blaffen dus.

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als het anders nooit gebeurd was ik zeker wel gaan kijken.

Hoeft niet eens helemaal naar buiten te zijn als je van binnen ook al zicht hebt! Als het echt niet goed voelt zou ik 0900-8844 bellen, ik zou het namelijk wel vervelend vinden als het huis van mijn buren wordt leeggetrokken terwijl ik er iets aan had kunnen doen.

Wij hebben een goede verstandhouding met elkaar in onze straat en ik zou de dag erna dan ook even langs de mensen met honden gaan om te vragen of alles in orde is.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit was een hond die buiten was, was niet een hond ergens binnen (onze directe buren hebben ook geen hond). Onze huizen zijn ook zo goed geisoleerd dat je van binnen niets zou horen.
    Heb wel uit het raam gekeken, maar we konden niets zien. Had ook echt helemaal naar buiten moeten gaan om iets te zien.
    Wij hebben voor een soort parkpaadje waar veel mensen hun hond uitlaten. Ik dacht nog dat misschien iemand onwel was geworden tijdens het uitlaten oid.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou zeker even uit het raam kijken, maar als ik niks zou zien zou het voor mij wel ophouden. Niet dat het me niet interesseert, maar ik zou ook niet weten wat ik dan buiten zou moeten doen.

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik zou uit het raam kijken, maar ga echt niet midden in de nacht naar buiten om te kijken

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als je denkt dat iemand onwel is geworden bel je toch helemaal de hulpdiensten?
    Beter een keer te veel dan te weinig ;).

10. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik denk ook dit

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Over het algemeen zou ik niks doen. Tenzij een van mijn eigen honden aanslaat dan is er wel wat in of om het huis.
    Veel honden in de buurt maar veel kleintjes die om een scheet in de wind al aanslaan.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier lopen s'nachts vaak van die beveiligers, vaak met hond die weleens blaft. Maar goed, weet niet in wat voor buurt je woont haha.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn ene kat pest honden. Nee echt waar... zonder gein. Hij doet het doelbewust en rent dan keihard weg; gewoon voor de fun. Kortom: blaffende hond.

14. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Nee hoor helemaal niet als hij buiten zit.
    Die beesten kunnen om t minste of geringste aan slaan.
    Allern als mn eigen hond blaftdan wel dan kan er nog wel is wat aan de hand zijn.
    Blaffe om niks vind ik vervelend en word na 2x afgekapt..

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heb zelf een hond en zou echt niet accepteren als die blaft snachts he. Mijn buurman had 2 grote honden en gingen heel de nacht door. Verschrikkelijk. Nu zijn ze uit elkaar en de honden weg. Ben nog steeds blij dat Ze weg zijn. Andere buren hebben honden net als ons en hoor je nooit snachts, overdag ook niet trouwens. Als die te keer gaan weet je eigenlijk wel dat er echt wat is maar zou enkel voor je eigen huis naar beneden gaan. Als inbreker niet loopt voor grote hond dan loopt hij ook niet voor mijn denk ik dan maar. Onze hond blaft en jankt even als we overdag weg gaan. Max halve minuut heel zielig in de hoop dat we medelijden krijgen :). Daarna niet meer. Ligt ook echt aan de honden in de buurt. Er zijn er genoeg die bij het horen van de deurbel al aanslaan.

16. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Mijn hond zal ws ook aanslaan op de bel..vond t ook altijd fijn dan wist ik dat er iemand was als ik buiten bezig was.
    Deed mijn overleden hond ook werden dr kids wakker van dus heb de bel er 2, 5 jr terug uitgetrokken ding is er nooit meer in geweest. .
    Ik weet altijd als ik bezoek krijg familie heeft een sleutel en andere weten t en kloppen kort op t raam ideaal. .

Deel Deze Pagina