Lingerie puber

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miss T, 14 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.355
    304
    83
    Ik vraag me af vanaf welke leeftijd jullie meiden push-up bh's en strings dragen.
     
    Sis87 vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.707
    8.534
    113
    Push-up heeft ze sinds ze 14 is er één van. Niet omdat ie push-up is, maar omdat het de bh was die ze zocht (qua bandjes ed, was voor onder een specifiek jurkje).

    Ik vermoed dat strings er nooit zullen komen. En dat snap ik ook wel. :roflmao:
     
    Mien30 vindt dit leuk.
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.126
    5.879
    113
    Vrouw
    Zodra ze kleedgeld hebben en zelf bepalen wat ze kopen, wellicht?
     
    spruitje80 en Jessi79 vinden dit leuk.
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.671
    4.811
    113
    Dat moet mijn kind echt zelf weten. Bemoei ik mij ook niet mee. Ze moeten zichzelf prettig voelen in en met hun eigen lichaam. Sommige jongeren geven weinig tot niets om uiterlijkheden. Anderen lopen er tot in de puntjes verzorgd bij en dragen graag mooie lingerie. Prima toch? Neem aan dat je daar met kleding aan ook weinig van ziet verder.

    Voel jij je bezwaard hierover?
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.215
    15.613
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier vanaf 14/15 jaar, ieder geval strings en mooie bh's vanaf 15/16 jaar.
     
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.321
    5.614
    113
    Ikzelf vanaf 15/16, mijn oudste is nu 12 en veel ‘vrouwelijker’ dan ik was op die leeftijd, ze heeft bv nu ook al echt bh-voorkeuren, ik had op die leeftijd nog geen enkele bh. Dus ik verwacht dar het bij haar vroeger gaat zijn dan bij mijzelf.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.758
    113
    Hier geeft ze er niets om.
    Vindt het nog steeds niks dat ze bh's nodig heeft, en wil alleen sport bh's aan.
     
  8. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.355
    304
    83
    Ik ben vooral erg benieuwd. Ik heb geen vriendinnen met dochters in die leeftijd.
     
  9. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.662
    5.467
    113
    Vrouw
    Mijn 13 jarige draagt net als de dochter van tuc het liefst modellen zoals een sportbh of een “topje”. En qua broekjes draagt ze hipsters of boxers. Dat zit het fijnst. Ze is echt wel bezig met haar uiterlijk en verzorging maar ik zie niet echt wat een string daar mee te maken heeft… Het moet lekker zitten en ze wil op school met gym Bijv ook niet halfnaakt zijn als ze gaat omkleden en dat snap ik helemaal. Puberteit is toch al zo ongemakkelijk
     
    Sado, Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.562
    1.768
    113
    Vanaf 16 ofzo? Dochter heeft weer kleedgeld sinds haar 16de en koopt dus ook haar ondergoed. Als ze wil kan ze dus strings kopen. In de brugklas had ze ook even kleedgeld, maar dat was toen geen succes. Dus kleding tot haar 16de betaalde ik en op die leeftijd zou ik geen strings of push up bh's kopen voor mijn dochter.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.725
    3.567
    113
    Hier net zo, ook al is ze 16, draagt het liefst gewoon sport topjes en sport bh's. Strings zouden denk ik niet bij haar opkomen, push up ook niet.
     
    Saartje33 en tuc vinden dit leuk.
  12. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.077
    2.454
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoezo geen strings?
    Als strakke broeken weer in de mode komen zou ik niks anders weten. Gewone onderbroek of boxer zie je er dan doorheen toch?
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.671
    4.811
    113
    Het is natuurlijk ook afhankelijk van of het nog met een topje kan of dat ze een echte bh nodig heeft. Op een gegeven moment is echte ondersteuning wel nodig natuurlijk. Maar dat is afhankelijk van de maat. Bij een push up zou ik wel in gesprek gaan over waarom dat nodig zou zijn. Niet omdat het niet mag. Maar wellicht voelt ze zich onzeker.

    Verder afhankelijk van of het type kind (jongensachtig type in sportkleding of meer meisjesachtig in lingerie of iets dat daarop lijkt). Beiden is prima.
     
  14. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.540
    2.228
    113
    Dochter wordt over 2 weken 17 en heeft tot vorig jaar van die tienerbeha's van Ten Cate gedragen. Vorig jaar moest ze naar een grotere maat en is ze over gegaan op gewone padded beugelbeha's, geen push-up. De meeste die ze heeft, zijn van Esprit. Qua onderbroek draagt ze al sinds ze klein is boxers, nu dus nog steeds. Strings vindt ze niks, wat ik snap, moet er zelf ook niet aan denken om de hele dag met wat tussen mijn billen te lopen. Overigens heeft ze kleedgeld, maar betalen wij dingen als ondergoed en sokken.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.321
    5.614
    113
    Ik vind dat bij strings wel grappig; ik voel hipsters en bv gewone slips eigenlijk veel meer aanwezig zijn dan strings. Bij strings verwacht je dat het vervelend zit, maar dat vind ikzelf dus helemaal niet.
    Dus snap de voorkeur voor strings wel, ook los van of je bv een strakke broek draagt of niet.
     
    Biny, Featherr, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.579
    3.851
    113
    Overijssel
    Oh,hier ook hoor (47 jaar) draag sinds mijn 18e strings ( katoen,HEMA per 3 stuks:roflmao:) en vind gewone gewoon vreselijk zitten inmiddels. Ben nu ook zeer pissed off dat libresse geen string maandverband meer heeft aangezien tampons ik maar niks aan vindt sinds ik 10 jaar geleden ben bevallen. :rolleyes:
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.707
    8.534
    113
    #17 NiekeKris, 14 apr 2024
    Laatst bewerkt: 14 apr 2024
    Omdat het voor geen meter zit? :roflmao: Natuurlijk per persoon verschillend, maar ik vind het echt niets. En dochter tot nog toe ook niet. Maar goed, wij houden ook niet van strakke broeken (ik doe zelf sowieso niet aan ‘meedoen met de mode’, trek aan wat ik leuk vind en wat lekker zit, is voor mijn dochter wel ietsje anders, maar ook zou heeft als een van de eerste eisen dat het lekker moet zitten), scheelt vast ook. ;) Maar mocht mijn dochter toch ooit strakke broeken willen dragen en om die reden ook strings, dan wens ik haar veel plezier, daar zit voor mij niet per se een leeftijdsgrens aan (behalve wellicht op het VO zitten ofzo). Ze heeft ook kleedgeld, dus als ze het wil dan zal ze het toch wel doen.
     
    olleke, Mop81, Mammavantwee en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.783
    7.614
    113
    Nou, gewoon, onderbroek, hipster, boxer, whatever??? Ik snap de drama niet van "oh help strakke broek, je ziet wat ik er onder aan heb!"
    Al helemaal niet bij die jonge tieners :oops:
    Ik vind een string dus vreselijk zitten en dat iemand dan een lijntje over m'n billen ziet lopen als ik een strakkere broek of jurkje aan heb zal me echt worst wezen :p

    OT: ik ga het niet voor ze kopen, kleedgeld hebben ze (nog) niet (oudste is 14), dus als ze dat willen, dan zal dat van hun eigen geld zijn.

    Maar hier vinden ze het vooral belangrijk dat hun ondergoed lekker zit, dus ik verwacht dergelijk spul nog niet in huis.
     
    Zeebra, Bloempjelief, ikke24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    4.036
    602
    113
    Nou dit inderdaad. Ik heb van die flared leggings (valt dit onder strakke broek?) en gewoon hipster of boxer onder hoor. Strings wel gedragen als tiener etc maar ik vind t echt niet lekker zitten.

    Hier een nog pre puber. Dus kan er nog niets over zeggen ;)
     
    Saartje33 en Felice vinden dit leuk.
  20. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.614
    1.961
    113
    Voor mij zou gewoon gelden: wanneer mijn kind er behoefte aan heeft. Zelf vind ik strings echt veeeel lekkerder zitten dan onderbroeken bijv. En wat betreft push up: er zijn steeds minder leuke bh's te vinden in een kleinere maat (weet ik uit ervaring). Dus als je cup 70a hebt ontkom je bijna niet aan push-up, die zijn er dan namelijk wel weer met push-up o_O
     
    evaleana en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina