Ik was mijn Marlies Dekkers setjes ook op 40gr. Juist door goede kwaliteit blijft het mooi. Het enige wat ik doe (geldt voor alle was) is zo min mogelijk centrifugeren en geen droger.
@DastyQueen jazeker! Mijn moeder deed dat ook altijd, apart in een zakje en samen in de trommel. Bh’s zijn nog perfect wit! Heb er ook geen logische verklaring voor eigenlijk haha
Echt de speciale, niet dagelijkse setjes was ik met de hand. Nachtje laten weken en de dag erna wassen.
Mijn bh's gaan met de gekleurde of donkere was mee op 40 graden en 1400 toeren. De strings gooi ik hier soms ook bij of ze gaan mee met de handdoeken was op 60 graden. Nog nooit problemen gehad dat het krimpt, verkleurd of vervormd is. Ik draag alleen maar Victoria's secret, dus wel kwaliteits lingerie.
Bekijk bijlage 583097 Ik heb vandaag deze waszakjes gescoord bij de Action. Ik wil dan steeds het volledige setje in 1 waszakje doen en dat kan dan bij de rest van de was. Dan wassen met 800 toeren max en de bh’s ophangen om te drogen. Dan moet het toch goed gaan lijkt me.
Waszakjes zijn alleen om de machine te beschermen dacht ik, niet je ondergoed zelf. Ik neem trouwens heel delicate setjes ook wel eens mee onder de douche en was ze daar.
In zo'n waszakje op 30 graden mee. Eens per week draai ik een aparte 30 graden was voor mijn eigen kleding. Ik deed het jaren zonder zakje tot het kwartje viel waarom ik allemaal van die hamstergaatjes in mijn kleding kreeg.
Klopt. En ze worden zonder zakje ook wel sneller lelijk. Ik doe trouwens de haakjes vast voor ik ze was. Dat scheelt ook weer.
In een zakje op 30 of 40 graden en laat de wasmachine op een lager toerental centrifugeren. Gewoon bij de rest van de was, maar wel op kleur.
Ja, weet ik veel Dat is wat ik heb gehoord/gelezen. Dat het zakje de machine beschermt, maar niet de lingerie die erin zit.
Het zakje zorgt ervoor dat je het met meer items kunt wassen. De lingerie wordt beschermt tegen bijvoorbeeld ritsen en metalen frutsels.
Ik heb mooie lingerie en gewone. De onderbroeken en strings was ik altijd op 60 graden. Ook de duurdere onderbroeken blijven mooi. Bhs op 30 of 40 graden, gewoon met de andere was.