Hallo dame's! Gistermorgen is onze poes aangereden Snel zijn we naar de dierenarts gegaan en wat blijkt; haar bekken zijn gebroken en haar heup is uit de kom geweest. Omdat de heup uit de kom is geschoten, zijn de pezen afgescheurd en "floept" de heup zo weer uit de kom. Nu moet ze dus 5 weken lang in een bench zitten, complete hokrust! Wij vinden het zoooo zielig voor haar, maar natuurlijk is dit wel het beste voor het beestje. Nu moet ze voor maandagochtend gepiest hebben, anders moeten we terug komen want dan heeft ze zeer waarschijnlijk een gescheurde blaas.... En ze heeft dus nog niet gepiest, wel heeft ze gisteravond behoorlijk wat gedronken. Hebben meer dame's hier ervaring mee? Wat doen ze dan als de blaas is gescheurd? En is het gelukt? 5 weken lang in die bench? Ik weet dat het moet (en ze komt er ook echt niet uit) maar ik vindt het zo sneu.... Arm poesje: http://album.partyflock.nl/19582110.jpg
Aaaaaah, wat zielig. Ik heb geen ervaring, maar wil jullie veel sterkte wensen. Geen idee wat ze doen aan een gescheurde blaas. Misschien opereren? En 5 weken in de bench is wel zielig, maar als het het beste is, dan moet het maar! Geef hem maar een dikke knuffel!
OOOOH Ik heb (gelukkig) geen ervaring hiermee, ik hoop dat er meiden zijn die je wel van advies kunnen dienen. Ik wil jou en vooral de kat heel veel sterkte wensen, ik hoop dat ze spoedig helemaal hersteld zal zijn. Het zal wel een enorme impact hebben op dat arme kleine beestje.
Nou het zit op gelijke hoogte als het kattenmandje, dus ze kan zo overstappen. Maar misschien kunnen we het wel proberen om er een lager bakje in te zetten.... Ze heeft echter nog helemaal niet getaald naar de bak, ze ligt alleen maar zielig te zijn.
Ach gossie, ik zie nu de foto pas. De pijn en het ongemak stralen als het ware van het beestje af. Ik zou het kattengrit denk ik gewoon los aan een kant van de bench leggen, want nu moet ze wel een rand over, lijkt me teveel van het goede voor haar. Misschien gewoon kussentje los (uit die bak) en daarnaast op flink wat krantenpapier veel kattengrit?
wat zielig voor je poes Asrid. Ik heb er geen ervaring mee gehad maar vriendin van me wel. Nouja, min of meer. Want haar kat had alleen zijn bekken gebroken. Maar hij moest dus na de operatie 6 weken in een bench blijven. Dit is goed gegaan. Ze had een redelijk grote hondebench. Helemaal getralied. Aan een kant een handdoek eroverheen gedaan voor de rust. Een lekkere dikke deken erin. En als kattebak deed ze een stuk zeil in de hoek van de bench. Daar kranten overheen en daarop de kattekorrels. Dus hij hoefde nergens in of uit te stappen. Hij vond het helemaal niet erg om in de bench te zitten. Hij kreeg extra lekker eten van haar en veel aandacht. Hij is helemaal genezen en loopt weer lekker rond Hoop dat jouw poes ook beter word! Sterkte!
Hoi Astrid! 5 weken benchrust is inderdaad vaak erger voor jou dan voor het beest. Als de blaas is gescheurd zullen ze waarschijnlijk willen opereren, tenzij de andere verwondingen te ernstig zijn en er misschien nog meer organen gescheurd zijn. Als ze verder ondanks alles nog een aardig fitte indruk maakt zullen ze waarschijnlijk opereren, anders zul je haar in moeten laten slapen. Want naar mijn weten heelt een gescheurde blaas niet uit zichzelf en krijgt het arme dier anders een nare dood. Ik hoop voor je dat ze snel plast Astrid, en anders dat ze haar met een simpele operatie er weer bovenop kunnen helpen. Sterkte! Zo vervelend als je zo hulpeloos moet toekijken. Liefs Laura
@ Indigo, hmm dat kunnen we ook nog wel proberen, dat we het er los indoen met wat krantenpapier erover. Het is alleen een echte dame, dus ben benieuwd of ze zonder bak wil piesen En dan moeten we het mandje er ook uithalen want die is redelijk hoog. Maar wel superzacht en lekker warm. @ Kiowa, wij hebben met zin een kleine bench genomen, want volgens de dierenarts moest ze zo weinig mogelijk bewegen. En idd, ik was al van plan om morgen lekkere kattensnoepjes te halen! Lekker verwennen en knuffelen. Ze knort trouwens wel als een gek. @Laura, hmm nu maar hopen dat dit dus niet het geval is! Moet er niet aan denken dat ze wordt ingeslapen, ook niet voor de andere 2 katjes want ze zijn zo hecht Ik vind wel dat ze een fitte indruk maakt, ze ligt nu heerlijk te slapen. Haar neusje is lekker koud en nat en haar oogjes staan helder. Pfft hoop zo dat ze gaat piesen! Wil haar wel op de bak zetten, maar ben bang dat ik haar veel pijn doe. Ze krijgt namelijk geen pijnstillers omdat ze anders misschien teveel gaat bewegen...
Als ze verder nog zo fit is, dan zullen ze haar gewoon opereren als haar blaas gescheurd is. Ik denk dat het dan allemaal wel weer goed gaat komen.
Goede tip van Kiowa! Misschien inderdaad beter eerst een zeiltje eronder leggen. Ik hoop dat het dametje even wat concessies wil doen nu haar toestand verandert is. En, het is misschien toch de moeite waard om haar eens eventjes op de bak te zetten. Misschien is ze je wel hartstikke dankbaar?! Vertroetel dat lieve poezeke maar goed. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze goed herstelt en gewoon lekker bij je kan blijven!
he Astrid Hun hadden zo'n grote banch zodat ie ruim kon liggen en genoeg ruimte voor etens en drinkensbakje en kattebakplaatsje. Dus hij kon ook niet rondlopen hoor Spinnen kan trouwens ook teken zijn dat ze pijn heeft! Heeft ze wel pijnstillers?
Onze kat heeft ook 6 weken in de bench moeten zitten, de eerste dagen ging het wel maar daarna was het een drama. Wij hielden hem 's avonds bij ons op schoot. Hij had dan wel niks aan zijn blaas dus dat kan ik je niet vertellen maar het bench verhaal ik hoop dat jou katje iets rustiger zal zijn. Sterkte en beterschap!
Zoooo heb nu wat kranten eronder gelegd met daar grit overheen. Ze heeft ook al net wat gegeten gelukkig! @ Kiowa, aaah zo. We dachten; we nemen maar de kleinste dan kan ze zo min mogelijk bewegen. We hadden de bench van ons opa en oma ook kunnen lenen, alleen is dat de grootste bench die er is. Dat vonden we een beetje te groot Over de pijnstillers; 1 keer per dag krijg ze een soort van pijnstillende vloeistof die we oraal moeten toedienen. Maar dit haalt alleen het scherpe van de pijn af. Het verdooft niet. Anders voelt ze dus geen pijn, en is het risico groot dat ze teveel beweegt. @ Esthertje, Ojeeh.. Ik hoop dat die van ons er niet zo'n groot drama van maakt! Maar ze heeft eigelijk geen keus! Jammer dat katten onze taal niet snappen, dan hadden we het gewoon uit kunnen leggen
Ik vind het wel een goed teken dat ze gegeten heeft. Katten moeten eten, anders is er kans op leververvetting. Nou nog plassen! Ik hoop dat ze dat snel doet.
aaah zielig poesje! onze poes is ook ooit aangereden geweest...alles was gebroken behalve dr koppie...ze is er helemaal boven op gekomen maar als we haar oppakken dan heeft ze het heel erg benauwd. ze is 16 jaar geworden en ze is nu...ff tellen...7 jaar dood. maar als je zo'n verhaal leest denk je gelijk aan je eigen poesje. geeft de poes maar een knuffel! komt vast allemaal goed...ze hebben niet voor niks 9 leven
Tnx iedereen.... Hier nog geen pies! Ik heb net de dierenarts gebelt, als ze voor 20.00 uur vanavond nog niet heeft geplast moeten we erheen. Zie het best wel somber in op dit moment. Ook qua de kosten, we hebben wat onvoorziene uitgaven gehad en dan komt dit er ook nog bij. Bah... baal er echt van! Weet niet hoe we het moeten bekostigen, maar we zullen er wel weer uitkomen....
Ze heeft nog niet gepiest Wel had ze de drang op om het grit te gaan zitten, maar het lukte haar niet Toen ik haar wilde helpen begon ze hard te miauwen en te blazen, zal haar teveel pijn hebben gedaan denk ik. Zo toch maar de dierenarts weer bellen, horen wat ie zegt. Ze wast zich trouwens wel gewoon, en ik hield haar net wat te drinken voor en dat dronk ze ook.... Ppft ik probeer me rustig te houden ivm de kleine, maar zit best te stressen om ons arme poekie!