Hallo Allemaal, Ik vroeg me af of iemand weet hoe snel een embryo naar buiten komt na terugplaatsing als er geen innesteling plaatsvindt? Groetjes, Vrolijke Jetje
Rond de datum dat je ongesteld moet worden, niet eerder. Je kunt ongesteld worden vanaf 10 dagen na de punctie. Als je progesteronbolletjes (Utrogestan/Progestan) gebruikt kan je menstruatie tegengehouden worden, totdat je met het gebruik stopt. Succes!
Jippie, ben het niet helemaal met je eens, want ik ben de vorige poging na 5 dagen al ongesteld geworden. Het was een uitzondering, ik weet het, maar het kan dus wel. Hopelijk blijft hij/zij gewoon lekker zitten, dat is het beste!! Liefs Loesie
Hoi Jippie, Bedankt voor je reactie. Heb alleen wel een 'maar': je natuurlijke cyclus wordt stilgelegd, dus hoe kun je nog uitgaan van de dag waarop je ongi zou moeten worden? In mijn natuurlijke cyclus zou ik eerder mijn eisprong gehad hebben, dan dat de punctie nu plaatsgevonden heeft.... Ik heb trouwens nog wel even verder gezocht op internet: daar staat tussen dag 9-12 na de terugplaatsing. Toch benieuwd waarom niet op dag 1-8, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Groeten, Vrolijke Jetje
Doordat je eigen lichaam helemaal stilgelegd wordt, kun je niet van je natuurlijke cyclus uitgaan. De punctie moet je als eisprong zien. Dus daar moet je mee rekenen. In principe kun je 10-18 dagen na de punctie ongesteld worden. In een normale cyclus zit je luteale fase daar ook tussen. Dag 9-12 na de terugplaatsing komt ongeveer overeen met 10-18 dagen na de punctie. De terugplaatsing is meestal op dag 2,3 of 4 na de punctie, dus dat moet je meerekenen. Dan kom je ongeveer op hetzelfde uit. Hoelang zit je nu na de punctie/terugplaatsing dan?
Vandaag is dag 12....en dus ook de bloedtestdag en terugbeldag. Ik trek de zenuwen gewoon bijna niet. Maar hoe kan dag 9-12 na terugplaatsing nou gelijk zijn als 10-18 na punctie als er 3-4 dagen tussen punctie en terugplaatsing zitten? Groetjes, Vrolijke Jetje
oh, wat spannend! ik heb maandag de terugplaatsing gehad van de 1e icsi! ik ga voor je duimen dat het positief is