Hallo dames. Ik ben nu de 2e ronde met tempen bezig, en ik zit al een tijdje met een vraag waar ik geen antwoord op vind. De bedoeling van het tempen 's ochtends voor je opstaat is de basale lichaamstemperatuur te meten na minstens 3u slaap. Nu vroeg ik mij af wat hierbij het belangrijkste is. FF zegt dat je altijd op hetzelfde uur je temp moet opmeten. Maar stel nu in het weekend. Dan ga ik vaak wat later mijn bed in, en slaap ik ook wat langer uit. Nu doe ik wel de moeite om om 6u even mijn temperatuur te meten (zelfde uur als ik in de week opsta). Maar eigenlijk heb ik dan een paar uurtjes minder geslapen dan door de week omdat ik later mijn bed ben ingekropen. Wat is nu belangrijker: je temp opmeten op steeds hetzelfde uur, of je temp opmeten na steeds dezelfde hoeveelheid slaap? Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Na dezelfde hoeveelheid slaap. Voorkeur van FF is zowel op hetzelfde tijdstip als na dezelfde hoeveelheid slaap. Maar het laatste is belangrijker. Als je korter of langer slaapt, warmer of kouder met dekbed, dat heeft allemaal invloed op je temperatuur. Het tijdstip maakt niet bizar veel uit, al maakt het wel verschil als je pas midden op de dag uit bed gaat .