12 weken echo zelf aanvragen of via de verloskundige?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Kimmiej, Jan 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    Ik zit nu met een vraagje.. ben nu bijna 11 weken.. en kan over 2 weke voo r de 2e x naar de verloskundige.. De 1e keer was eigenlijk alleen een intake ze heeft helaas niet naar de beeb gekeken.. Was nog te klein was toen 8 weken.
    Maar nu vroeg ik mij af of ik zelf het ziekenhuis moet bellen voor een afspraak voor een echo of dat ik dat via de verloskundige moet doen..
    Als ik de 25e heen ga ben ik al 13 weken en wil ik toch wel echt onze beeb een keertje zien,zodat ik gelijk weet of t allemaal goed is met de kleine..
    Wie weet dit.?
    Alvast bedankt

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Bedoel je de nekplooimeting of de termijn echo?

Heeft je verloskundige er dan nog niks over gezegd?

Beide lopen echt alleen maar via je verloskundige...

Ik zou haar dus even bellen want als het om de nekplooimeting gaat dan moet je wel gaan opschieten.

3. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    ik heb helemaal nog geen echo's of nix gehad.. Heb all1 maar een gesprek gehad met 8 weken.. Ze heeft het wel over de testen en echo's voor het uitzoeken van syndroom van down.. Als ik dat wilde moest ik dat idd snel beslissen. Maar in die MM wil ik niet belanden..

het gaat dus gewoon om de aller eerste 12 weken echo die iedereen krijgt..denk dat t ook de termijn echo is ja..
    Vind t wel raar hor dat ik daar nog niks van weet.
    Ze heeft alleen gezegt dat ze nog niet het hartje kon laten horen omdat t nog te vroeg was en dat ik als ik de volgende keer kwam dus de 25e dat ze dan naar t hartje gingen luisteren. en dat ik voor echo's enzo naar het ziekenhuis moest..

Was net op de site van t ziekenhuis aan kijke en daar stond een tel nummer bij van die afdelingen om afspraken te maken.. Maar ja nu weet ik dus niet of ik dat nu moet belle en afspraak maken of dat ik moet w88 tot ik bij de verloskundige ben geweest en dat zij t dan regeld..

Dat duurd nog zo lang..pff dan ben ik al (als t allemaal klopt) de 13 weke voorbij..

jaja ben ongeduldig denk ik.. Maar ben gwoon beetje onzeker en bang of t allemaal wel goed zit met de beeb aangezien ik nog niks gezien of gehoord er van heb..

4. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik kreeg van de verloskundige een verwijsbrief en ik moest zelf bellen. ik zou gewoon het ziekenhuis bellen en vragen hoe het zit.
    met de 20 weken echo heet mijn verloskundige niks gezegd maar later bleek dat ik ook zelf moest bellen (zonder verwijsbrief).

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    normaal is het zo dat je bij jouw volgende bezoek aan de verloskundige (in jouw geval met 13 weken) je dan je echo krijgt als je die tijdens jouw eerste bezoek nog niet hebt gehad
    je kunt toch gewoon je verloskundige even bellen of je dan je echo krijgt .......lijkt me trouwens wel gewoon hoor

6. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    Ja ik ga morgen ff de verloskundige bellen hoe en wat. Want als ik daar kom met 13 weken dan kan ze weinig doen.. mijn verloskundige heeft zelf de spullen er niet voor.dus moet zoiezo naar het ziekenhuis hiervoor..
    Maar in ieder geval bedankt ik ga morgen er achter aan ..

7. Mama San

Mama San Actief lid

Sep 6, 2006
    114
    0
    0
    Ik heb na mijn intake gesprek bij de verloskundige meteen een afspraak voor de termijn echo gemaakt die ook bij de verloskundige gemaakt is. Volgens mij krijg je bij je volgende afspraak gewoon een echo bij de verloskundige

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

niet alle verloskundigen kunnen een echo maken. ons bureau verwijst ons ook door naar het ziekenhuis. maar ik denk dat je gewoon even je verloskundige moet bellen om dit na te vragen. ze kan je direct zeggen of dat je een afspraak moet maken of dat zij zelf de echo doen.

kan me voorstellen dat je het raar vindt dat je er nog niks over gehoord hebt.

9. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    Ik probeer al dagen de verloskundige te bereiken..Krijg ze niet te pakken. Heb nu het ziekenhuis gebeld en de situatie uitgelegt.deze stonde raar te kijken dat ik niet gelijk bij de 1e afspraak een verwijsbrief heb gekregen..
    Ze raade mij aan om de verloskundige te bellen en dat er morgen een brief moet zijn voor mij aangezien ik al 11 weken ben.
    Pff raar gedoe... Of ik al niet ongerust genoeg ben..Bah!

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

sorry hoor maar ik zou direct een andere verloskundige zoeken als ik jou was.
    Een verloskundige hoort 24 uur per dag bereikbaar te zijn. stel nou dat je moest bevallen, lekker handig allemaal.

11. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    Ik heb vanmiddag het noodnummer gebeld want was t zo zat..en daar werd gelijk opgenomen.
    Het hele verhaal uitgelegd en er werd mij verteld dat er vanuit gegaan was aangezien ik geen nekplooi wil dat er dan een echo kwam bij 20 weken.
    Mijn verloskundige vond het niet medisch noodzakelijk. Maar ik heb mijn kant van het verhaal verteld en ze begreep mij gelukkig.. ze maakt gelijk een verwijs brief. Heb gelijk ziekenhuis gebeld en afspraak gemaakt voor een termijnecho.Helaas moeten we nog ff-ies wachten.
    Maar dinsdag middag 30 Januari komt er dan toch de 1e echo! en dan ben ik inmiddels 13 weken.
    Maar ben blij dat er dan nu toch werk van is gemaakt..Pak van me hart.!

12. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Zoiets idioots heb ik nog nooit gehoord hoor. Je krijgt de 12 weken echo gewoon standaard, heeft helemaal niks met wel of niet medisch te maken. Tijdens die standaard! 12 weken echo kùn je eventueel kiezen voor een nekplooimeting, maar ook zonder wordt hij gewoon gedaan. Om de termijn te bepalen en om te kijken of alles op het eerste gezicht goed gaat. Echt heel, heel raar van jou verloskundige :( :(

Share This Page