Hallo dames, Ik zit even met een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen... Op 5 september ben ik na 20 weken zwangerschap bevallen van onze dochter Emma* Is het nou zo dat je dan ook eigenlijk 20 weken moet ontzwangeren? Ze zeggen vaak 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren... Maar is dat in dit geval dan ook zo? En dan daarnaast: sinds een kleine week weet ik dat ik weer in verwachting ben... Krijg je dan die hormone daar nog eens bovenop? Ben zo emotioneel als wat namelijk... Nou weet ik ook wel dat dit ook door alles wat er gebeurd is komt, en het is ook gewoon superspannend omdat wij ons eerste kindje hebben verloren... Maar toch geef ik de hormonen ook wel de schuld... Wat denken jullie? Liefs Karin
Ik denk dat het een samenloop van beide is, ik ben na de zwangerschap van Sylvano nooit meer dezelfde geworden kwa hormonen. Dus meid probeer te genieten en laat alles even over je heen komen. Geef dit aan bij je gyn/verloskundige misschien kunnen ze wat eerder een echo maken om je onzekerheid wat weg te nemen. Het komt vast allemaal goed
Ik denk ook dat het door beide komt. Zelf heb ik het gelukkig nooit meegemaakt. Ik zou er inderdaad aangeven bij je vk/gyn. Wellicht dat je dan meer controles/echo's kan krijgen. Ondanks alles wat er is gebeurd wil ik je ook feliciteren met jouw nieuwe wondertje in je buik.
Bij mij heeft het redelijk lang geduurd. Maar ik had dan ook een aantal heftige dingen in een korte tijd. mijn vriend heeft een hartinfarct gehad en in diezelfde periode kregen we te horen dat Y* trisomie18 had. daarnaast ben ik direct na de ingeleide bevalling onder narcose gecurretteerd. Ik denk dat ik pas sinds ongeveer maart dit jaar weer een beetje "mezelf" ben, terwijl ik dus al op 30-05-2012 ben bevallen na 20 weken zwangerschap.