ik ben net naar mn huisarts geweest omdat ik sinds een dag of 3-4 pijn heb bij hoestten en diep inademen aan mn rechterlong/ onder schouderblad. huisarts heeft geluisterd. longen zijn schoon en hij denkt niet aan een longontsteking maar meer aan scheurtje/spiertje door het vele hoestten wat ik al 4 weken doe. ik vertrouw normaal gesproken altijd op mn huisarts alleen nu ben ik deze keer bang. en dit komt omdat mijn opa 10 jaar geleden overleden is aan longkanker. hadook pijn in zijn schouderblad en 8 weken later is hij overleden. ik weet het, het slaat nergens op maar dit heeft er flink ingehakt bij mij. is het zo dat je alsnog een scheurtje/spiertje verrekt kan hebben ook al hoest je de laatste dagen niet meer zo erg. ik bedoel 3 weken gelden heb ik heel veel en heel erg gehoest had het dan niet logischer geweest dat ik die pijn had? en niet nu ik niet meer zoveel hoest? ik moet als het dinsdag niet over is terug en dan krijg ik een bloedonderzoek evt. maar ik zit er echt mee. ik hebverder niets aparts. alleen af en aan keelpijn, soms nog hoestten dus, verkouden etc. heeft iemand dit ook weleensgehad? sorry ik ben normaal echt geen hypochonder en broodnuchter maar nu
Ik begrijp je angst maar van hoesten kan je inderdaad erge pijn krijgen op je borst en rug. Probeer het los te laten, je moet dinsdag terug als het nog niet beter is en dan word er echt wel verder gekeken. Beterschap!
Nou je hoeft het spiertje maar 1x te verrekken natuurlijk.. Dat kan elk moment gebeuren op zich... 1x verkeerd hoesten is genoeg Heb je je lichte paniek ook bij de huisarts vertelt? Ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor.. Maar je huisarts is wel de gewezen persoon om het eens te bekijken en je evt gerust te stellen.
ja daarin heb je gelijk natuurlijk. nee ik heb het niet verteld. hij vroeg nog wel hoe het met mn paniekstoornis was ( heb ik gehad alleen niet voor zulke dingen hihi) nee het ispuur dit omdat ik het van zo dichtbij heb meegemaakt. het zal idd wel meevallen. ik heb ook overal spierpijn volgens mij van het hoestten ( in mn buik bv) zal idd wel meevallen, heb verder geen gekke dingen ofzo.