Linked-in contacten accepteren

Discussion in 'De lounge' started by Elines, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Voor degene met een Linked-in account: hoever gaan jullie met het accepteren van uitnodigingen van anderen? Ik ben even benieuwd hoe jullie je account gebruiken

Toen ik pas een account had, kreeg ik alleen maar uitnodigingen van (oud) collega's en bekenden. Maar de laatste tijd komen er steeds meer uitnodigingen van mensen met 500+ connecties; voor mijn gevoel de 'verzamelaars'. Die zien dan mijn connectie met een connectie van zichzelf en nodigen mij uit. Weliswaar zitten die mensen over het algemeen wel in mijn vakgebied of hebben ze er raakvlakken mee maar ik vraag me af wat het nut ervan is (voor mij maar ook voor hun..)
    En accepteren jullie ook recruiters als je niet actief op zoek bent naar ander werk? Tot nu toe heb ik dat wel gedaan omdat het allemaal heel vrijblijvend is. Net nog een uitnodiging voor een gesprek afgewezen ;)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik accepteer iedere bekende van mij. Een sociaal netwerk hebben is nooit verkeerd.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik doe niet aan linked-in, dus dan is het helemaal makkelijk :p

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,216
    1,278
    113
    Centrum Belgiƫ
    Meestal ook (oud) bekenden en recruitment bedrijven. Onlangs een uitnodiging van iemand uit Amerika die zijn uitvinding wil slijten aan een bedrijf in de sector van de mijne. Daar ga ik bv niet op in...

5. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik accepteer alleen mensen die ik ken. Recruiters alleen als ik echt op zoek ben en dan ook selectief, waar ik dus echt wat van wil.

Zelf kijk ik ook rond, het is altijd goed om je netwerk uit te breiden. Verder zit ik ook nog op een aantal groepen, om kennis uit te wisselen (nou vooruit, om het vooral op te pikken).

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik accepteer iedereen die ik daadwerkelijk ken. Mensen die ik niet ken heeeel soms als ik denk dat ik er wat aan ga hebben qua netwerk.

7. Catnip

Catnip Actief lid

Nov 28, 2013
    399
    0
    0
    Ik accepteer meestal alleen mensen die ik persoonlijk ken of waar ik mee werk/ heb gewerkt. Contacten via via accepteer ik alleen als het in dezelfde branche is en waar ik later verwacht nog eens iets aan te hebben.

Recruiters/headunters accepteer ik altijd ook al ben ik niet actief op zoek naar werk. Als ik een vacature doorkrijg waar ik op dat moment niets mee wil zeg ik dat netjes met een persoonlijk berichtje af. Je weet nooit wanneer je ze wel nodig hebt. :)

8. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

Dec 22, 2012
    1,461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik accepteer ook alleen mensen die ik ken. Ook accepteer ik recruiters, je weet maar nooit of ze je kunnen helpen.

Mensen accepteren die ik niet ken doe ik niet aan.

Share This Page