linker borst weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Natasja, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Ilse,

Ten eerste gecondoleerd.

Mijn vraag gaat eigenlijk over mijn linker borst.. sinds vannacht weigert Julian deze kant.. gaat heel erg huilen. zodra ik hem naar de andere kant doe is het over en drinkt hij gewoon.
    Ik merk dat hij aan deze kanter slordiger is gaan happen. Mijn tepel aan die kant is vrij vlak.. maar hij heeft er 6,5 week prima uit gedronken.

Heeft hij er ineens moeite mee?

Ik kolf de borst na wanneer ik denk dat er te weinig uit is gedronken, anders doet die kant straks niks meer.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Allereerst bedankt voor je medeleven.

Hoe is het nu met het drinken aan die kant?
    Soms is het ineens weer over en zul je niet weten wat de oorzaak is.
    Soms is het inderdaad door die kant die lastiger drinkt, de melk minder snel toeschiet of iets dergelijks. Soms ligt de oorzaak bij het kindje zelf. Bijvoorbeeld last van het oortje (wat dan onder ligt) de druk wordt dan te groot en het drinken doet pijn, de andere kant kan dan wel goed gaan. Of andere ongemakken.

Dat je kolft is goed, dan blijft de productie tenminste op peil.
    Probeer hem eens aan te leggen aan de kant waar hij wel goed drinkt en schuif hem dan in dezelfde houding door naar de andere borst, zonder hem om te keren zeg maar. Als het dan wel goed gaat dan kan het inderdaad door iets bij hemzelf komen.

Veel succes

Ilse

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik werd ongesteld 2 dagen erna.. kan dat de oorzaak zijn?
    hij doet het nu weer redelijk goed.
    bedankt voor je anrwoord!

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Yep, dat kan zeker. Je schreef al dat die borst wat minder makkelijk drinkt door de vlakkere tepel.
    Als dan voorafgaand aan de menstruatie de melkstroom wat afneemt en de smaak wat veranderd kan dat net genoeg zijn om die kant te weigeren. Fijn dat het nu weer goed lijkt te komen.

Ilse

Deel Deze Pagina