Hey hallo, We zijn op dit moment 19 en een halve week zwanger en zijn het internet aan het afstruinen op zoek naar info over verschillende zwangerschapscursussen... De cursus 'samen bevallen' spreekt mij persoonlijk wel aan omdat ik graag wil dat mn partner ook een rol kan spelen tijdens de bevalling ( hij zelf wilt dit overigens ook ). Heeft iemand ervaring met deze cursus of een vergelijkbare cursus? Ben benieuwd! Liefs!
Tijdens mijn vorige zwangerschap hebben mijn partner en ik de cursus 'samen bevallen' gedaan. Ik zelf vond het een erg fijne cursus. We kregen eerst een uurtje 'theorie' en daarna een uurtje 'praktijk'. We leerden verschillende ademhalingen, ontspannen en uiteraard puffen. Ik vond het voor mezelf fijn dat mijn partner erbij was zodat als ik tijdens de bevalling het ff niet meer wist ik op hem kon vertrouwen. Daarnaast kreeg hij zo ook een beetje een idee wat er allemaal bij een bevalling gebeurt Succes met kiezen!
Wij zijn net klaar met de cursus Samen Bevallen. Het is gewoon een fijn gevoel dat je partner het ook allemaal weet. Ik vond het ook erg prettig als ze zei "mannen, dit moeten jullie even goed onthouden want.." Ik (en vriendlief) heb er veel van geleerd Daarnaast was het ook nog eens super gezellig. Wij zaten gewoon thuis in de woonkamer van de cursist. En andere stellen kiezen er ook samen voor, dat is voor de mannen ook erg gezellig. Nu nog in de praktijk brengen
Ik zit nu middenin 'Samen Bevallen'. Mijn man en ik hebben daar samen voor gekozen, en wat een goede keuze is dat geweest. Ook wij zitten bij de cursusleidster thuis, dus een gemoedelijke sfeer. En wel hebben ook enorm veel lol haha. Mijn man is nu echt een spons Hij neemt alles in zich op, omdat hij het enorm interessant vindt (vooral de anatomie haha) Voor mij is het fijn, omdat we met 6 vrouwen zijn die het ook allemaal voor het eerst meemaken en je dus herkenning hebt. Voor mijn man is het fijn, omdat hij van nog 5 andere mannen hun ervaringen hoort en het voor hem ook veel herkenning geeft. Ik heb er het volste vertrouwen in dat mijn man mij straks goed kan begeleiden bij de bevalling, dat we het ook echt als team gaan doen.
Wij hebben ook Samen bevallen gedaan en we hebben ons kostelijk vermaakt! Veel geleerd, ontzettend gelachen, kortom, een aanrader!
Klinkt goed! wij hebben ons al opgegeven maar het is leuk te lezen dat de ervaringen positief zijn! Washburn, waar wil je de cursus gaan doen? zou grappig zijn als we in dezelfde zitten haha. wij gaan naar zoetermeer
Hey! Wow, super om te horen dat er zoveel ( eigenlijk alleen maar ) goede reacties en ervaringen zijn... We hebben ons gisteren ook ingeschreven. Spannend allemaal! @ itsmemarrie: Nee, haha... Zoetermeer is nét ietsje om voor ons ( we wonen in zuid Limburg tussen Heerlen en Maastricht in... ) heel veel plezier gewenst in ieder geval, ook in Zoetermeer! Bedankt voor de reacties!