placenta aan de voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Porsche, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hey meiden,

ik maak me een beetje zorgen..
    bij mijn vorige zwangerschap voelde ik de baby al met de 15 weken..
    en nu ..
    nu heb ik de placenta aan de voorkant en voel ik dus vrij weinig ..

wie had dit ook en hoe gingen jullie er mee om ?

heeft het zin om daar de vk voor te bellen ?

Gr LB

2. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant en bij de echo zeiden ze dat ik het hierdoor veel later zal voelen zeker pas met 20+ weken. Ik zou me dus geen zorgen maken!

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hier ook aan de voorkant ik voelde hem pas met 23 weken op de kop af.
    Geen zorgen maken komt vanzelf ;)

groetjes paula

4. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier ook de placenta aan de voorkant en voelde pas iets met een week of 19 a 20. Gewoon geen zorgen maken, komt allemaal goed.

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier ook de placenta aan de voorkant en inderdaad ik voelde ook pas rond de 20 weken iets. Helaas heb je dus nog even geduld nodig hihi. Succes met wachten !

6. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Hier ook hoor, placenta aan de voorkant en ik voelde pas met 21 weken de kleine bewegen, maar daarna ging het ook los haha. Ze beweegt de hele dag lekker door. Gewoon geduld hebben. :)

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb de placenta dit keer ook aan de voorkant. Met 15 weken voelde ik de kleine voor het eerst, maar ik moet me er nu wel veel meer op concentreren als bij de vorige zwangerschap en er echt voor gaan liggen. Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Afgaande op de reacties in het zkh (waar ik onder controle loop) is het echt een uitzondering wanneer je met een placenta aan de voorkant zo vroeg al je kindje voelt.

8. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb hem ook aan de voorkant, maar hier heeft het me nog niet belemmerd

bij 9 weken de echo, " nou als je volgende week naar VK gaat is het maar hopen dat je een hartje al hoort hoor!!" duidelijk hartje te horen!

rondom 17 weken ofzo begon ik wel zacht wat te voelen geloof ik...
    nu 24 weken en voel t echt al een paar weken voluit hobbelen hoor!! soms voor, maar ook veel richting mn kont en blaas voel ik getrappel en zijkanten enzo....

maar volgens VK moet je de baby pas bij 27/28 weken echt goed elke dag voelen dus nog geen tijd voor stress :)

gewoon geduld hebben en speel er soms mee...
    hier trapt t best wel richting handen... mijn hand... die van mijn man soms (als het zin heeft, soms juist express niet :D dus lenen we zijn hand eens voor rust)
    en als ons jack russelltje tegen me aan ligt voor mn buik zoekt t kind ook al contact met t hondje :D

rustig liggen en diep ademen of of juist eens voorover gebogen zitten :p vind t kind soms niet zo fijn en trapt t uit protest...

lekker mee proberen en voel je niks, dan geen paniek :) komt vanzelf en dan denk je soms van HALLOOOOWWW hou je s rustig

9. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant en voelde de kleine pas met 23-24 weken. De verloskundige had me hier al op voorbereid. Niets om je zorgen te maken dus!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.159
    35.818
    113
    Ik weet dus niet eens waar mijn placenta ligt, is nooit wat over gezegd bij de echo vreemd genoeg. Maar ik denk ook aan de voorkant. Bij mijn eerste zwangerschap lag die aan de voorkant en voelde ik voor het eerst wat met 20 weken. De tweede lag aan de achterkant en voelde ik eerst wat met 14 weken. Nu nog niets gevoeld, maar gisteren het hartje nog gehoord, dus ik denk dat de placenta nu ook weer aan de voorkant ligt.

Maar heel normaal dus in elk geval.

11. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik heb ook een (laag) voorliggende placenta... voelde de kleine met 17 week... maar maak je er geen zorgen over hoor... komt vanzelf...
    ze zeggen dat de kleine iets later voelt, is ook weer verschillend....

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik de placenta aan de voorkant, en ik voelde dochterlief pas met 22 weken. Terwijl ze toch echt pittig kon bewegen!
    Deze keer zit de placenta aan de achterkant en voelde ik de beeb al heel vroeg, met 9 weken heel soms en met 13 weken wist ik het zeker. En ik voel alles ook veel duidelijker, ineens voel ik handjes en voetjes kriebelen en dat heb ik de vorige keer niet gehad. Groot verschil dus!

13. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier ook de placenta aan de voorkant.
    Ik voel m nu alleen als ik rustig lig en me erop concentreer.
    Ik hoop dat ik nu binnenkort toch wel wat meer ga voelen...

Maar het is dus volkomen normaal dat je met jou termijn en de placenta aan de voorkant nog niks hoeft te voelen...

14. zwendel

zwendel Niet meer actief

hier ook de placenta aan de voorkant en heeft ook heel lang geduurd voordat ik wat voelde. Had me er ook op verheugd om net als bij mijn tante echt een afdruk van een voetje te zien of mijn buik onwijs te keer zien gaan maar dit allemaal niet meegemaakt. ga er ook niet van uit dat dit nog gebeurt. Soms zie ik mijn buik wel bewegen hoor maar niet zo overdreven. En dat terwijl de kleine echt een stuiterbal is...

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Bij mijn eerste lag de placenta aan de voorkant en nu aan de achterkant en dat is bij mij een heel groot verschil. Toen mijn placenta aan de voorkant lag heb ik mijn zoontje helemaal niet zoveel gevoeld, af en toe en vaak alleen maar als hij de hik had. Nu voelt ik de baby bijna de hele dag door met de placenta aan de achterkant, ik weet niet wat mij overkomt.

16. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik ben zo'n geluksvogel die de baby dagelijks voelt vanaf week 14, ondanks de placenta aan de voorkant. Nu week 20, het blijft bij gekriebel, harder voelt het niet. Maar dus wel duidelijk aanwezig.

17. misa

misa Niet meer actief

Hoihoi, zoals je al zegt: je hebt 'm nu aan de voorkant, dus het kan wat langer duren en anders voelen. Hoeft overigens niet hoor. Sommigen moeten zelfs tot voorbij de 20 weken wachten.
    Dus maak je maar niet druk!

Ik had het de eerste keer aan de voorkant en voelde hem met 17/18 weken. En nu aan de achterkant en voelde het denk ik met 14 weken, maar zeker met 16/17 weken.

18. Porsche

Porsche Niet meer actief

hey meiden,

thanks voor jullie reactie..
    het is wel mijn derde zwangerschap al ..
    maar goed vanmorgen de VK maar gebeld want ik ben stiekem best omgerust .. en ik mag om 13.30 ff langs komen ..

thanks

19. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

fij zijn verloskundigen soms he :)
    ik had t laatst ook met dat bruine bloedverlies
    "meid, als het je niet lekker zit vraag ik gewoon een echo aan, vinden we helemaal niet erg !!, je mag ook even 2 dagen aankijken blijft het dan nog kunnen we ook een echo aanvragen, je zegt het maar hoor!!"

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik had vorige zw. ook de placenta aan de voorkant, maar deze zw. wrs weer! Ik vroeg het gister bij de echo en toen dacht ze dat het deze keer ook weer aan de voorkant terecht zou komen. Ik vind het wel een beetje jammer want had me inderdaad verheugd op een iets heftiger buikspel dit keer...

Deel Deze Pagina