onze kleine man dronk perfect aan de borst, tot we in het ziekenhuis belanden vorige week, hij had een urine weg infectie, in die dagen liep mijn aanbod van voeding behoorlijk terug, heb continue gekolfd daar, maar door de stress, denk ik en verminderde vraag bleef de echt spanning die ervoor op de borsten zat weg. thuis snachts ook gewoon door gegaan met kolven, op de tijden dat hij anders zou drinken.. nu zijn we 3 dagen thuis alweer, en aan het modderen, hij blijft vragen om voeding, hij drinkt beide borsten zo goed als leeg met een voeding, maar gaat niet slapen, en komt met een uur weer, loopt dan weeer druk te zoeken, als ik hem dan weer aanleg drinkt ie zo weer 20 minuten aan 1 stuk, lijkt dan in slaap te vallen, maar zodra je hem weg legt issie weer wakker en begint het weer van voren af aan, krijg hem niet tevreden en heb naar mijn idee ook geen volle borsten, nu is mijn vraag kan ik hem straks voor de nacht een fles kv klaarmaken? zodat hij dan wel gaat slapen, enh wij ook eindelijk kunnen slapen, zijn echt al sinds maandagavond zo aan het rommelen hiermee heb net de wijkverpleging gebeld, die adviseerde om het te blijven proberen met borstvoeding, als ik het nog niet op wil geven, anders heb ik straks helemaal geen aanbod meer wat zouden jullie adviseren?
Ik zou hem toc blijven aanleggen, zo gaat je roductie weer omhoog, als je dat niet ziet zitten kan je morgen ook een kolf huren bij de zorgwinkel, met een goede dubbelzijdige kolf gaat je productie ook omhoog. Succes!
na het voeden na een half uur weer kolven, en dat even blijven doen, op doe manier verhoog je het sneltse je productie, als de kleine elke keer na een uur blijft komen moet je gewoon proberen om daar zo snel mogelijk weer aan te zitten en je weet niet hoe de kleine drinkt maar kolven geeft niet zoveel melk als live. het weekend komt eraan, trek de stekker uit de foon, houd de deur op slot en gun je een weekend alleen met de kleine dan moet het bijna ongetwijfeld wel weer goedkomen. heel heel veel succes lieverd.
Als je werkelijk bv wilt blijven geven zou ik geen kv gaan geven. Op die manier help je zeker je productie om zeep. Rustig blijven, veel huid op huid contact, veel laten drinken en evt extra kolven. Vergeet niet om zelf ook goed te eten en te drinekn. Je zal zien dat het over een week al beter gaat. Dit is puur mijn mening. Wat je doet zal je zelf moeten beslissen.
Je zit nu ook in de regelperiode (3 weken), dus je kindje zal ook daarom extra vaak komen. Veel aanleggen is het beste. Je kan daarnaast na elke voeding nakolven zodat je productie sneller aangepast is. Schrik niet als het eerst nog weinig is, maar je productie pas zich in deze fase snel aan. Daarnaast heb je dan ook een klein voorraadje. Mocht je dan echt helemaal op zijn, dan kan jouw man een voeding geven (bij voorkeur fingerfeeding, met een flesje raden ze aan pas met 4 weken te beginnen ivm tepel/speenverwarring). Maar kolf dan op het moment dat je zoontje gevoed wordt door je man en bij voorkeur minstens het aantal mililiters dat je zoontje drinkt. Wat voor kolf heb je gebruikt? Mocht je alleen een handkolfje hebben, dan zou ik een andere kolf gaan huren bij de thuiszorg. Een dubbelzijdige elektrische kolf is het geschikst om je productie op te krikken of op peil te houden. Wat schrikken dat je zoontje zo jong al een urineweginfectie heeft gehad. Wat zal je bezorgd zijn geweest. Hopelijk verloopt de rest van je kraamtijd vlekkeloos!