Ben heel benieuwd wat jullie ochtend en avondroutine is qua verzorging en over welke verzorgingsproducten je echt heel tevreden bent en niet snel zou veranderen. Ik begin: Na het opstaan reinig ik mijn gezicht met een facewash van garnier bio, daar ben ik echt heel tevreden over en droogt mijn huid niet uit. Vervolgens spray ik m’n gezicht met rozenwater en neem dat af met een wattenschijfje. Daarna vitamine c serum van Holland and barret (erg blij mee!) en gebruik ik een pigmenten product voor de donkere plekjes, daarna de gezichtscreme ervan (beide van ducray) nog geen resultaat gezien maar smeert wel lekker. Vervolgens breng ik m’n make up aan. De make up producten waar ik tevreden over ben en opnieuw blijf kopen zijn; Wenkbrauwpommade van Anastasia Blush van Chanel Lipstick mehr van Mac Ben nog op zoek naar de volgende wow producten (foundation, concealer en highlighter) Die ik nu gebruik maak ik enkel op maar niet heel happy mee.
Avond: gezicht reinigen met een schuimende reiniger mbv een Foreo Luna Nachtmasker van Clinique Ochtend: alleen water en gebruik ik een dagcrème. Regelmatig gebruik ik een peelingpoeder en maskers voor hydratatie. Ik draag weinig make-up op mijn huid, maar wel eyeliner, mascara en teken ik mijn wenkbrauwen bij.
Gezichtseiniging: water Make-upverwijderaar/haarmasker/ bodylotion etc: olijfolie Tijdens het douchen voor zowel lichaam als haar: aleppozeep Verder gebruik ik nog tandpasta. Best saai.
Ik douche met dove silk bodywash en was mijn gezicht met water. Soms scrub ik mijn gezicht. Dan dagcrème. Ik heb er 3; nivea dagcrème, de tuinen dag&nachtcrème aloë vera en aloë vera gel. Net wat mijn huid nodig heeft die dag. En als laatste mascara, soms een lijntje onder mijn ogen, verder geen make-up. Mascara haal ik er af met een billendoekje van kruidvat. Mijn nachtcrème is ook van nivea, of de tuinen. En ik smeer mij in met dove bodylotion na het douchen.
Dit topic is laatst geweest trouwens Maar vooruit! ochtend: - douchen met volumeshampoo (andrelon, alverde), wasgel (teatree, kruidvat originals), conditioner (volume) en douchegel (elke keer ander merk, als het maar 1+1 gratis is bij kruidvat). Ik wil graag betere shampoo uitproberen dus ga eens Loreal professional kopen denk ik. Na het douchen even haarolie in mijn haar nog (Loreal) - gezicht dan insprayen met toner (nu even dr. Hauschka) en daarna dagcreme (dr. Hauschka, Embryolisse of The Ordinary). Soms ook even serum hyaluronic acid, buffet of niacinamide van The Ordinary (voor de dagcreme). Daarna nog zonnebrandcreme van Altruist + beetje foundation erdoorheen (van The Ordinary). - bodylotion van Vaseline vaak, Nivea soft of Rituals Happy Buddha - make-up vanalles en nog wat: eyeliner, oogschaduw (subtiele glitter in nude kleuren), mascara van Loreal, blush, zoek nog een goede contourstick. - handcreme van Vaseline of Rituals Ayurveda avond: - gezichtsreiniger, van Hej Organic, dr. Hauschka of geitenmelkzeep - ogen schoonmaken met amandelolie (apotheek) of nivea soft creme - serum van The Ordinary - (niet elke avond) opbouw van vitamine A creme (hier alleen bij apotheek te koop op recept, heb het uit Portugal). Dus dat is tegen de rimpels. Maar ik krijg nu best vaak een puistje dus of het nou iets voor me is... ik weet het nog niet (kreeg hiervoor nooit een puistje). - Toner van The Ordinary (glycolic acid) deppen met wattenschijfje, ook niet elke avond trouwens. - dagcreme of soms gewoon even Lanettecreme of Vaseline. Oh ja en ik poets mijn tanden, was mijn handen enzo. Oh ja en voor al die stappen gebruik ik vooral de hydrofiele doeken van de kids (zijn nu toch geen baby's meer), vind dat handiger dan die wattenschijfjes enzo Nou, ik hoop dus dat ik weinig rimpels krijg (ben nu begin 30..).
Ik was m'n gezicht met water, doe een gekleurde dagcrème op of nivea soft. Wat mascara en wenkbrauw poeder. Op avond haal ik het er af met reinigingsmelk vd lidl. Wat nivea soft op m'n gezicht en ga lekker slapen. Ben 41 en dat zie je nog niet. Dus zal het wel goed zijn.
Ik sop mijn gezicht in met de face wash van loveli en spring onder de doche, uit de douche spray ik wat face mist op een watje En wrijf daarmee over m’n gezicht (om de ph waarde van m’n gezicht te herstellen) daarna breng ik de facecream aan. Alles van loveli op het moment. Gebruik ook hun deodorant en ben er erg tevreden over(zit geen troep in en is betaalbaar)
Reinigingsmelk, tonic, serum, moisturizer. 2 x per week gezichtscrub. Oja en make-up. Primer, foundation (meestal in de zomer niet) , concealer, bronzer, blush, mascara, soms eyeliner of oogschaduw en soms een highlighter. Oja en ik teken mijn wenkbrauwen in een mooie vorm.