meer melk maken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kirstenyana, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
    hallo mijn zoontje is drie weken geleden geboren en ik heb twee weken afgekolft omdat hij in couveuse lag ik kolfde om de twee uur zo een 120cc
    nu wil ik een voorraadje opbouwen voor ik terug moet gaan werken
    en als ik nu nakolf als hij aan de borst gedronken heeft heb ikmaar een 20cc om de drie uur
    zo ga ik nooit genoeg hebben als ik terug oet gaan werken en als ik mnder dan drie uur tussen laat o te kolven dan heeft mijn zoontje niet genoeg want dan blijft hij wenen
    hoop dat je me kan helpen
    alvast bedankt

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Ik snap dat je dit nu als een probleem ervaart. Echter zal dit straks waarschijnlijk wel meevallen. Wanneer je straks op je werk bent kolf je een hele voeding zonder dat je kind eerst aan de borst heeft gedronken. dit kan betekenen dat je waarschijnlijk meer kolft dan nu je nakolft.

echter wordt er aangeraden om een voorraadje aan te leggen van moeder melk om na te kolven wanneer het kind net heeft gedronken of om tussen twee voedingen in te kolven. Ik begrijp dat je dit echter al doet.
    Ik weet niet hoelang je al aan het kolven bent maar als je dit structureel blijft doen zul je merken dat je melkproductie toe gaat nemen en je meer gaat kolven. je spreekt hier over het vraag en aanbod principe. door steeds te kolven gaat je lichaam geleidelijk meer melk aanmaken.

wat je verder nog kunt doen:
    ga in een gemakkelijke houding zitten, op een rustige plek waar je niet gestoord wordt.
    maak de borsten warm met bijvoorbeeld een warme compres.
    Masseer de borsten goed voordat je gaat kolven.
    wissel een aantal keren van borst tijdens een kolf sessie. wanneer de melkstroom uit de ene borst ophoudt ga je naar de andere borst. even later wissel je weer terug naar de eerste borst. dit doe je een paar keer per sessie.
    verder doe je het prima en kun je niet veel meer doen.

Deel Deze Pagina