hoe bewaren als ik ga werken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ster, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik ga dinsdag, donderdag en vrijdags werken.
    Hoe kan ik mijn afgekolfde melk het beste bewaren?

Kan ik de melk van dinsdag gewoon in de koelkast laten thuis en donderdag laten geven?

En hoe moet het met de melk van vrijdag? Dit kan niet tot dinsdag bewaart worden neem ik aan? Maar als ik het de hele dag in mijn koeltas hou kan ik het dan nog s'avonds thuis in de vriezer doen? Of moet ik het zaterdags geven en dan weer kolven?

Hellup, heb echt even jullie tips nodig ;)

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    melk kun je 5 dg bewaren in de koelkast dus als je het dinsdag kolft kun je het donderdag geven.

melk kun je op kamertempratuur 5 tot 10 uur bewaren (ik zou 5 uur aanhouden).

als je de melk dus in de koeltas houdt dan lijkt mijn dat je het savonds wel in kunt vriezen hoor, want ja als je het zolang op kamertempratuur mag bewaren dan kan een koeltas toch helemaal geen kwaad

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik weet dat je je melk dat 5 dagen in de koelkast kan bewaren, op voorwaarde dat de melk achteraan in de koelkast staat.
    Maar ik heb geen idee of je de melk die een ganse dag in je koeltas gezeten heeft, of die dan nog ingevroren kan worden. Ik heb een vermoeden van wel, maar ben dit helemaal niet zeker.

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    dit klinkt fijn! Bedankt voor de tips, dan hoef ik in het weekend tenminste niet te kolven!

5. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Weet iemand hier wel wat van? Anders zoek ik even verder of bel het CB.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

zoals ik het altijd doe,
    ik kolf in het weekend voor de maandag, de melk van maandag gebruik ik dinsdag enz tot aan vrijdag. De melk die ik vrijdags heb gekolfd gaat de vriezer in omdat ik in het weekend weer genoeg kan kolven voor de maandag.

ALs je de melk in wilt vriezen is het het beste om dit zo snel mogelijk te doen dus met verse melk.

Je zegt dat je de melk in een koeltas hebt, zitten daar ook van die koelelementen bij? dat doe ik zelf wel, en dan is het net zo koud als een koelkast in die tas. ALs je het zo bewaard kun je het makkelijk invriezen.

succes!

7. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    jazeker een koeltas van medela (soort rugzak) met een koelelement!, hier bewaar ik de melk de hele dag in en hoop dus dat ik het dan tegen de avond in de vriezer kan doen.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb dezelfde koeltas Ster, en daar zit idd een koelelement in. Je melk blijft de hele dag prima koel, 's avonds zet ik de melk nog even een uurtje of wat in de koelkast en dan de vriezer in.
    De voeding die ik zondagavond kolf gebruik ik voor woensdag, de gekolfde voeding van woensdag gebruik ik voor vrijdag, en de voeding van vrijdag gaat de ene week de vriezer in en de andere gebruik ik hem voor zaterdag.

Ik ben ontzettend tevreden over Medela koeltas en kolf.

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ster ikheb ook een koeltas van medela, met zo'n gevormd element dat er 4 flesjes in passen. Ik was eerst van plan om de afgekolfde melk met koeltas en al in de koelkast te zetten op mijn werk. Maar heb gemekrt dat dat neit nodig is. Het element houd de flesjes erg goed koud en na een hele dag werkenis het element zelfs nog bijna helemaal bevoren als ik thuiskom. Super dus. Ik bewaar ook meteen de lege flesjes (die ik meeneem naar mijn werk) in dat koeltasje, schijnt beter tegen bacterien te zijn.

De afgekolfde melk van vrijdag gaat bij mij in de diepvries en op maandag krijgt ze ontdooide diepvriesmelk mee naar het KDV.
    Verder geef ik dagelijks ook een reserveflesje mee naar het KDV en daar doe ik de melk in die ik sochtends nog gekolfd heb. Op het KDV is nl geen diepvries dus kan geen bevroren melk als reserve meegeven.
    Ze bewaren het reserveflesje ook gewoon in de koelkast en als het niet gebruikt is dan neem ik het savonds weer mee naar huis en gaat het alsnog de diepvries in of ik gebruik het voor de volgende dag als ik dan ook moet werken. ;)

10. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    super, ben blij dat ik ook dat tasje van medala met koelelement heb! Nu heb ik alle vertrouwen dat het goed gaat komen!

Deel Deze Pagina