Trage drinker

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Guppy1978, Jun 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

Dec 26, 2007
    231
    0
    0
    #1 Guppy1978, Jun 19, 2009
    Last edited: Jun 19, 2009
    Hi, ik ben een beetje radeloos!
    Ons kindje van 11 dagen oud is een hele trage drinker, na 4 dagen in het ziekenhuis (zware bevalling, kindje veel hoofdpijn, veel spugen en geen plas eerste dag, naar couveuseafdeling -> heeft fles gekregen en sonde in haar neus) na 5 dagen thuis en borstvoeding opgepakt.
    Als ze aangeeft dat ze wil drinken, knuistjes naar haar mond en nijdig huilen, gaat ze na 2/3 teugen drinken indutten, ik moet haar constant bezig houden, friemelen aan haar voeten en haar wangetjes om haar te laten drinken, normaal zou je met 10 minuten (?) per borst klaar zijn, maar ik zit soms wel anderhalf uur te modderen en dan wil ze nog! Zou hou ik helemaal geentijd meer over en dan is ze ook nog niet in slaap, dan zijn die 3 uur die er voor staan veel te kort, ben ik net klaar en dan moet ze alweer bijna drinken! Zo ben ik dus bijna de hele dag ermee bezig en kom slaap te kort.

Ik heb haar om 16.00 uur verschoond en BV gegeven en was om 18 uur pas klaar, het is n u 20.00 uur en weet niet wat ik moet doen, haar wakker maken of haar laten slapen..

Wat zou ik hier aan kunnen doen? (de fles drinkt ze wel snel trouwens, maar we wilden BV geven en als ik de fles geef, komt mijn melkproduktie in de war..)

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

Mar 26, 2009
    352
    0
    0
    Ik kan mij voorstellen dat je radeloos bent.
    Kun je mij vertellen of je gelijk aan het kolven bent gegaan nadat ze geboren is.
    Wat ik eigenlijk wil weten is hoe het met je melkproductie gesteld is. Heb je gekolft, zo ja hoe vaak?
    Hoe is het met haar gewicht?.

Kun je verder aangeven of je haar vaak hoort slikken?
    Je geeft aan dat je om 16:00 begonnen bent vanmiddag met het geven van bv en dat je om 18:00 klaar was. Wanneer is voor jou het signaal dat ze klaar is?

Wat voor jou misschien goed is om te weten is dat je ook altijd kunt bellen. Je kunt bellen met een vrijwilliger te vinden op www.borstvoeding.nl (normaal tarief) of met de borstvoedingslijn 0900-2677886 www.borstvoedingslijn.nl (0,45 eurocent per minuut)
    De vrijwilligers zijn maandag weer te bereiken,
    de borstvoedingslijn buiten kantoortijden. Op het moment dat je niet meer weet wat je moet doen kan ik mij zo voorstellen dat je behoefte hebt aan een live gesprek.

Ik wacht even op je antwoorden.
    Groeten Rieneke

3. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

Dec 26, 2007
    231
    0
    0
    Hi,

Ik ben na een dag, dus niet gelijk gaan kolven, wat stukje bij beetje op gang kwam, ze hebben het gemengd met de melk die ze door haar sonde kreeg. Haar gewicht is na een paar dagen gezakt en ook weer gestegen, gister zat ze bijna weer op geboortegewicht, maar ik heb geen weegschaal dus kan je niet vertellen wat ze nu weegt helaas..

Ik hoor haar niet zo vaak slikken, ik heb meer t gevoel dat ze me als een speen gebruikt. Als ze klaar is, gaat ze niet meer happen naar mn borst en niet meer op haar handjes zuigen. Misschien heeft ze ook wel een sterke zuigbehoefte, die alleen met mijn borst tevreden is te stellen..

Bedankt voor de sites en de tel.nrs iig!

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

Mar 26, 2009
    352
    0
    0
    Wat je zou kunnen proberen is wat vaker van borst te wisselen.
    Je geeft borst 1 en als je merkt dat ze in slaap gaat vallen dan geeft je borst 2.Als ze daar weer in slaap gaat vallen dan geef je weer borst 1 enz enz.
    Je kunt haar zo ook alert houden.
    Wanneer ga je weer wegen?

5. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

Dec 26, 2007
    231
    0
    0
    woensdag komt de wijkverpleegkundige, die gaat haar denk ik wel even wegen..
    Ik masseer mn borsten nu tijdens het voeden en probeer het er een beetje uit te melken, volgens mij helpt dat ook al wel, want soms gaat ze dan ineens heel gulzig drinken.. als ze dat nou de hele tijd deed.... ;)

6. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

Dec 26, 2007
    231
    0
    0
  7. Rieneke

Rieneke Actief lid

Mar 26, 2009
    352
    0
    0