nu al wil ie staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    hij is pas 5 en halve maand en kruipt en zit nog niet maar ik merk dat hij zich nu al snel verveelt liggend in zijn box of zittend in zijn loopstoeltje

    hij wil echt al staan op zijn eigen beentjes maar kan nog geen evenwicht houden

    wat moet ik hier nou mee, ik kan hem niet de hele dag vasthouden..

    tips?
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Tja ik heb altijd begrepen dat je kinderen niet te snel moet laten staan omdat dit slecht zou zijn voor de heupen.
    Eventjes is niet erg maar te lang is niet goed.
    moeilijk hoor want als een kindje eenmaal iets wilt dan willen ze het ook ;) ....
     
  3. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier precies zo! :)
     
  4. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hier precies hetzelfde hoor!
    Ik laat haar af en toe even lekker staan als ze bij mij zit, maar ja ze moet ook in de box of in de wipstoel. Als ze daar in zit/ligt dan tilt ze elke keer haar hoofd op. Ze wil alles mee maken en zien.
     
  5. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Brooklynn ging zelf staan toen ze net 6 maanden was, ging ook niet eerst zitten. Op het moment dat ze voor het eerst ging staan stond de box nog in de hoogste stand en het was dat ik er bij stond anders had ze zich zo over de rand van de box gelanceert, een paar dagen later viel ze over de rand van haar bedje, gelukkig op een stapel wasgoed... Ik zou dus wel alvast alles lager zetten als ze nu al zo willen staan! Just to be sure ;)

    Groetjes Wendy
     
  6. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Dat ga ik morgen meteen doen!
     
  7. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Je hebt vershillende dingetjes om hem te ondersteunen met staan..Een speciaal stoeltje voor in de deuropening...is een soort zak net als de buikdrager die met een grijper aan de muur boven de deurpost wordt geklemd...
    Is een beetje een schommel idee, maar zijn er dan wel staand bij...je kunt de hoogte ook verstellen zodat hij nog niet echt op zijn voetjes staat.
    en dan heb je ook de loopstoeltjes nog...

    Tis niet goed om ze er lang in te laten..maar zo iedere keer eventjes vinden ze meestal wel leuk!
     
  8. Niet meer actief

    danisha wil ook graag staan.. maar kan nog echt niet zelf staan als ze iets vasthoud ofzo.. zodra ze dat kan dan zet ik idd alles lager..
     
  9. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    oja wel kunnen ze er pas in als ze stevig met hun hoofdje zijn....nekje bedoel ik
     
  10. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih kan nu ook al aardig goed staan aan de tafel. Hij wil alleen teveel tegelijk waardoor hij dus heel druk doet! Ik hou hem voor de zekerheid altijd even lichtjes vast voordat ie met ze hoofd tegen de tafel knalt!
     
  11. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hier precies zo, lucas die wil alleen maar staan, en aan de tafel is favoriet. Liggen in de box is maar voor 5 minuten leuk. Hij kan alleen een beetje onstabiel zitten. Best vermoeiend zo'n kleintje die alleen maar wil staan ;)

    Kunnen jullie kleintjes al wel kruipen? Lucas schuivelt een beetje op en neer maar verder neemt ie geen actie :)
     
  12. Niet meer actief

    @bella

    nee hij kruipt nog net maar is wel druk met tijgeren en omrollen als hij op zijn buikje ligt.......

    en hij zit ook nog niet zelfstandig daarom vindt ik het zo raar dat hij nu al bezig is met staan en zo......dat is toch niet de volgorde van hoe het normaal gaat :)
     
  13. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte ging kruipen en staan toen ze net 6 maanden oud was. Als ze echt willen houdt je ze toch niet tegen, tenminste wij hadden Lotte met geen mogelijkheid kunnen remmen..erg nieuwsgierig meisje ;)

    Keerzijde is dat ze in die periode vaak viel, ze wist nog niet hoe ze van staan naar zit terug moest en dat heeft ons vaak schrikmomenten opgeleverd..na verloop van tijd werd ze wat minder roekeloos in haar gedrag.
     
  14. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

    hier ook een die super snel was en is vind ik hoor, ik denk zelf dat als een kleintje uit zichzelf gaat staan (zonder hulp en stimuleren van..) dat ze het ook wel aan kunnen hoor. dit lijkt mij het meest. logisch. hier wilde orlando met 5 maanden ook gaan staan maar lukte nog niet helemaal uit zichzelf en was die tijd dus ook vrij snel geiiriteerd en gefrustreerd omdat ie wel wilde maar nog niet helemaal kon. met 7mnd stond hij uit zichzelf en nu is hij konstant los staan aan het oefenen, uit zichzelf dus dan he. ze zijn er aan toe als ze er aan toe zijn snappie ;) :D succes met je kleine

    komt helemaal goed

    gr saskia
     
  15. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook heel herkenbaar! Joris wilt ook alleen nog maar staan! We hadden dus vorige week een loopstoel aangeschaft... Nou dat was dus helemaal het einde! De eerste dag ging hij alleen maar achteruit en nu als ik hem erin zet is hij meteen weg! In de 10 minuten dat hij er per dag in mag zitten van mij rent hij echt door de woonkamer heen! En mopperen als hij ergens vast staan :D Hij begint nu ook zichzelf af en toe op te trekken aan de boxspijlen... En op schoot beweegt hij zoveel en vaak op zo'n manier dat hij op zijn voeten kan steunen en uit zichzelf probeert te gaan staan!

    Sommige dingen kan je gewoonweg niet tegengaan, je kan het wel zoveel mogelijk proberen om hem/haar niet te lang laten staan, maar als je uk echt wilt zoekt hij/zij wel een andere manier zodat het wel lukt...
     

Deel Deze Pagina