Links onder in de buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Iloon1984, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloon1984

Iloon1984 Lid

1 sep 2013
    14
    0
    0
    Goedendag,

Wat fijn dat er ook een verloskundige op deze site actief is!

Ik heb een vraag ik heb in augustus een miskraam gehad, ik ontdekte dit met 9 weken en ze kwamen er achter dat het met 7 weken al gestopt was.
    Ik ben toen gecuretteerd. Nu ben ik weer opnieuw zwanger, dit is uiteraard super want we hadden niet verwacht dat het nu weer raak zou zijn:)
    Maar ik ben nu wel heel erg bang, ik ben nu 4 weken zwanger dus het is nog erg pril.
    Ik had toen ik vorige keer zwanger was in het begin ook 'pijn' links onder in mijn buik, dit is op een gegeven moment gestopt... Toen kreeg ik opeens die ' pijn' weer en even later ook bloedverlies, dit bleek een miskraam te zijn.
    Nu ik weer zwanger ben heb ik weer dat gevoel links onder in mijn buik, het is geen constante pijn en het is ook niet zo dat ik verga van de pijn, maar maak me wel zorgen omdat ik niet weet of dit een erg is...
    Ik voel het bijvoorbeeld als ik een bepaalde draaiende beweging maak, of ineens een steek of zeurende pijn...
    Toen ik vorige keer zwanger was had ik gevoelige borsten dit is echter nu niet het geval, maar dat kan nog komen natuurlijk, en iedere zwangerschap is natuurlijk anders...maar dan denk ik stiekem ow jee zal het nu al mis zijn?!
    Ik heb de verloskundige gesproken en kan 16 dec terecht dan kan gaan een inwendige echo maken..
    Kunt u mij misschien vertellen of u vaker vrouwen in de praktijk gehad heeft die ook deze klachten hadden? En hoe is dit afgelopen?
    Bedankt alvast!
    Groetjes Iloon

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Dit soort klachten komen heel vaak voor gelukkig en zijn ook niet raar of perse een slecht teken. De baarmoeder groeit gewoon en hierdoor kan je bij bewegingen last krijgen of soms groei krampen. Ook zeggen zwangerschapsklachten helemaal niets over de zwangerschap, wel of niet goed.
    Zolang je niet continue pijn hebt en bloedverlies hoef je je erge zorgen te maken op dit moment. Ook dit zegt niet alles leert je ervaring natuurlijk. Het blijft een spannende periode waarin we weinig kunnen doen dan afwachten. 16dec is prima, eerder kan je echt nog niets zien.

Groeten Evelien

3. Iloon1984

Iloon1984 Lid

1 sep 2013
    14
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb nu ook wat meer rust:)

Ik vroeg mij af of je tijdens de zwangerschap naar de sauna mag? Of is het beter om dit in de eerste drie maanden niet te doen?
    Op internet lees ik verschillende verhalen hierover namelijk....

Groetjes Ilona

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Je mag er gewoon in. 10-20min maximaal, maar langer doe je vaak toch niet. Alleen infrarood mag niet,

Groetjes

Deel Deze Pagina