Gek van Onzekerheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jonymeisj, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo.

Ben op het moment 29 bijna 30 weken zwanger.
    Vorige week naar de vk geweesf en zei dat me buik enorm gegroeit was. 3 weken geleden was hij 21 cm van schaambot tot baarmoeder en op het moment is het 30 cm. Nu moest ik bloedprikken voor suiker, dit is het niet. Ik word gek van de onzekerheid.
    Begin van de zwangerschap was me baarmoeder krap en had ik veel bloedingen en harde buiken en nu dit.
    Ook heb ik sinds vanmorgen een enorme druk op me bekken/rug staan en is me buik een stuk lager.
    Kan ik vragen aan de vk om doorverwezen te worden naar een gyneacoloog of naar meer onderzoek?

Gr

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Je buik is flink gegroeid alleen de centimeters passen juist precies hij je termijn. Als het niet door de suikerspiegel komt en de 20 weken echo was goed, dan zit er echt niet meer achter. Als de vk zegt dat ze de baby ook wat groter vindt voelen, dan is dat niet erg. Wat ze zou kunnen doen is een groeiecho als de baby echt iedere controle veel meer groeit dan verwacht. Ook kan je evt nog een keer opnieuw je suikers laten prikken. Je kan een verwijzing vragen naar de gyn, maar die heeft geen meerwaarde.....wat zou die voor je kunnen doen? Eiegnlijk niets, tenzij de vk echt denkt dat de baby buiten de normale curve valt. Een macrosomie noemen we dat. Dan wordt de bevalling vaak wat eerder ingeleid om te voorkomen dat de baby over tijd gaat en nog groter wordt. Maar tot 40 weken doen we er eigenlijk niets mee als je suikers en vruchtwater normaal zijn.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina