Toch eens vragen of iemand dit herkent. Tot mijn oudste naar school ging at ze niet, maar vrat ze Mensen vielen om van de hoeveelheden die zij wegkreeg. Ik moet zeggen dat wij dat wel geprobeerd hebben ietsjes af te remmen. Bedoel 2 borden avondeten lijkt mij zat Vanaf een jaar of 4 stabiliseerde dat, ging heel natuurlijk. Op die leeftijd at ze echt nog heeel prima tov leeftijdsgenootjes, maar wat minder dan we gewend waren, maar dat vonden we eigenlijk wel prima. Maar sinds een paar maanden begint het echt op te vallen dat ze zoveel minder eet. Niet dat ze niet wil eten of dwars is (bv geen groenten willen) dat is totaal niet het geval. Ik zie aan haar dat ze gewoonweg niet meer op kan. En ik vind het nu echt weinig. Bij ontbijt en lunch 1 bh waarvan de korsten niet eens altijd op gaan. Avondeten paar happen. Het enige dat nog wel goed gaat is fruit. Maar als ik naar mijzelf kijk, daar zit ik ook nooit vol van. Maar ik vind het vreemd dat het ineens zoveel minder word zeler omdat het dus geen kwestie van niet willen is. Probleem is dat het al een klein tenger ding is en ze eigenlijk niet zoveel kan missen.
Het verschil is denk ik dat ze eerst veel at en nu een stuk minder, daardoor lijkt het weinig. Ik vind het namelijk helemaal niet zo weinig, maar hier hebben ze nooit meer gegeten (hier is 1 cracotte met het ontbijt bv. heel normaal).
Ik herken het wel van J. Maar die eet nu soms ineens in een groeispurt ons arm en daarna is het weer een tijd minder. Ik koppel het echt wel aan groei en ontwikkeling
haha nou groeien doet ze sowieso niet veel niekekris, ja dat was rond haar 4e jaar idd het geval. Mijn man zei toen: o wat eet ze slecht. Ik heb toen ook gezegd, nee ze at altijd superveel, nu eet ze gewoon voor een 4 jarige. Maar nu is het echt bijna niks meer, en dat past helemaal niet bij haar. Ze schept ook wel volop op en na een paar happen zie je haar echt kijken: o jee. Nu hoeft dat van ons niet op, maar ze staat er zelf van te kijken volgens mij dat ze dat niet op kan.
J groeide ook altijd heel minimaal,volgens mij ging ze gelijk op met M. Die groeispurten zijn echt van de afgelopen 1 a 1,5 jaar
Gezien haar leeftijd vind ik ook dat ze weinig eet. Zit haar iets dwars? Kan ze zelf aangeven waarom ze niet meer zoveel kan eten? Kan iets psychisch zijn, wordt ze gepest? Ik zou er geen punt van maken om er geen druk op te leggen, geef haar misschien wat vaker rauwe groente tussendoor. Hier vinden ze het heerlijk tussendoor een schaaltje met worteltjes/komkommer en tomaatjes te krijgen. Als het met de groei te maken heeft komt de eetlust vanzelf weer terug.