Hoi medemama's, Onze zoon plast best veel 's avonds en 's nachts. Hij doet het in zn luierbroekje, wordt er niet wakker van. Vaak wordt hij ook niet wakker als het naast zn luier gaat en alles nat wordt. Hij slaapt echt heel diep dus. Behalve als het aan het einde van d nacht gebeurt, dan wordt hij er wel wakkervan maar is het vaak al te laat. Of hij wakker wordt omdat hij voelt dat hij moet plassen en dan meteen begint met plassen en zoveel dat de luier het niet houdt of dat hij wakker wordt omdat hij nat is en dus in zn slaap geplast heeft is me niet helemaal duidelijk. Als ik naar bed ga kijk ik bij hem en vaak zit zn luier dan al halfvol. Wat is nou wijsheid? Moet ik hem gewoon al slapend verschonen ( dan houdt zn luier het de ene keer wel en andere keer niet) of moet ik hem juist niet verschonen zodat hij leert aanvoelen dat hij moet plassen en dus wakker wordt (dan weet ik zeker dat alles nat wordt) Het gaat me om dat doorlekken, vaak komt hij om uur of 5/6 naar me toe (hij wordt dus wakker door dat plassen) met een natte broek en hemd en zegt dat ook zn bed nat is. Ik vind dat zielig want vaak is hij klaarwakker en gaat niet meer slapen (ook al ga je op je kop staan) maar dan is hij om 16uur echt aan het einde van zn latijn! Het is ook geen kwestie bij hem van niet willen slapen maar gewoon niet meer kunnen slapen omdat hij zn nacht er dan gewoon op heeft zitten zeg maar. Ik vind het prima dat hij nog een luierbroekje draagt en van mij hoeft hij nog niet nachtzindelijk te zijn maar dit kost hem heel veel slaap en ik vind het sneu voor hem dat hij steeds nat is Hij vindt het zelf geloof ii ook niet leuk want soms staat hij bijna te huilen als hij het komt vertellen. Hij heeft er geen moeite mee om een luier te dragen 's nachts overigens. Lang verhaal maar hoop dat jullie het snappen Edit: hij heeft periodes gehad dat hij 's nachts helemaal droog bleef en meteen als hij wakker werd 's ochtends naar de wc ging.
mee eens. zo heeft hij r geen last van. als de luier lekt dan moet je wel verschonen vind ik. ze moeten niet leren in natte kleren te slapen. pyama nat? verschonen.
herkenbaar, ons meiske slaapt te diep, voelt het gewoon niet wij hadden gewone luier, maar toch nat, grotere maat luier, ook toch nat, dus rond 11 uur savonds verschonen we haar nu stiekem op bed, ze slaapt gewoon door. zij niet in paniek dat ze nat is sochtends en ik niet weer diep zuchten voor nieuwe lading was
Bedankt voor de reacties. Ik verschoon nu indd zn luier als ik naar bed ga als hij geplast heeft. De ochtendplas die hij doet past er anders echt niet meer in! Ik zette hem eerst slapend op de wc maar heb begrepen dat ik dat als ik hem wil laten plassen ik hem echt helemaal wakker moet maken omdat je anders het slapend plassen in stand houdt. En beter een luier omdoen? Ow ik dacht juist dat een luierbroekje beter was. Heb van die nachtbroekjes van kruidvat nu gekocht. (Die ik overigens een stuk minder stevig vindt dan de gewone luierbroekjes zeg maar) Maat groter luierbroekje helpt hier ook niet. En een broekje speciaal voor jongens maakt ook geen verschil! Die hoeveelheid was baal ik ook wel van maar daar kom ik nog wel overheen, vind het zieliger voor onze zoon dat hij vaak wakker wordt door een natte broek en bed!
Gaat hij overdag regelmatig naar de wc? Misschien anders overdag iets vaker laten plassen? Verder zou ik een gewone luier nemen en hem als je zelf naar bed gaat al slapend nog een keer verschonen. Ik zou hem niet op de wc zetten, daar bereik je niets mee mijn inziens
Mijn dochter is iets ouder dan jouw zoontje. Hier werken de luierbroekjes ook niet s'nachts. Heb al een paar keer een flinke lekkage gehad. Dus nu maar weer gewone luiers. Die zijn ook stukken goedkoper! Mevrouw is overdag zindelijk maar s'nachts absoluut nog niet. Ze wordt ook gewoon niet wakker. Slaapt als een blok.. Ik bedenk maar: het komt wel. Nachtzindelijkheid kan veel langer duren dan overdag
Ik ga indd gewone luiers proberen weer. Eerst even deze opmaken Voor mij hoeft hij ook nog niet nachtzindelijk te zijn of heel snel te worden hoor maar ik vind het heel eg zielig dat hij aan het eind van de nacht steeds vaker wakker wordt met een megavolle of zelrs overlopen luier en dat hij daarna niet meer slapen kan omdat hij op dat moment genoeg slaap heef gehad (hij gaat er 19uur in en slaap 19:03) terwijl hij nog wel een uurtje slaap kan gebruiken zeg maar
ik zou gewoon nu overgaan op gewone luiers en die luierbroekjes bewaren voor als je 2e zindelijk aan het worden is voor overdag. het feit dat hij soms met tranen in de ogen staat te vertellen dat het weer mislukt is lijkt mij belangrijker om op te lossen als een paar luierbroekjes die dan misschien niet gebruikt worden. Hier past het bij shannon soms al niet in een luierbroekje, maar die heeft praktisch nooit problemen met een gewone luie. Dus dat zou ook mijn tip zijn en niet te veel laten drinken net voor het slapen gaan. beter s middags na school meer geven en dan bij het avond eten een halve beker.
Hier hetzelfde probleem...in de avond niet veel meer laten drinken, voor het slapen laten plassen en voor ik naar bed ga neem ik hem op. Dat gaat soms minder goed dan andere keren...hij slaapt dan zo lekker en hij wordt ook echt wakker. Meestal slaapt hij wel meteen weer door... Gewone luiers maakt hier niet uit. Hij lekte toch door!
Ik zou hem 1,5 uur voor bedtijd geen drinken meer geven tenzij hij echt dorst heeft. En een paar slokjes water net voor het slapen tegen een droge mond. Daarnaast veel laten plassen in de namiddag en voor het slapen. Dus voor het eten, een half uur na het eten, na het douchen (ontspannen spieren), voor het slapen en een half uur nadat hij in bed ligt op de wc zetten. En s nachts een gewone luier gebruiken.
gewone luiers maat 6 (kan echt heel veel in) en als dat niet genoeg is kan je er van die inleggers indoen die in wasbare luiers gaan, knappe kerel die dan nog doorlekt
Ik verschoon Meneer wel als hij een vuile pamp heeft, anders ziet hij helemaal rood. Maar hier is zindelijkheid helaas nog niet aan de orde, en te zeggen dat hij het 2 jaar geleden bijna was.
Die inlegluiers ben ik indd op zoek naar geweest bij kruidvat en da drogist. Hadden ze beide net. Mogen of overmorgen probeer ik thuiszogwinkel. Morgen haal ik een pak pampers gewone luiers. Maat 6 zal hij indd wel nodig hebben. Adi bdankt voor je tips! Ga het zeker proberen. En als ik na een half uur uit zn bd haal moet ik hem dan wakker maken of hem gewoon slapend erop zetten? Zo zielig, net was hij alweer drijfnat! Terwijl ik hem om 16uur voor het laatst iets gegeven heb (op een paar slokken na bij het eten en na tandenpoetsen) en hem na het eten, voor he douchen en na het tandenpoetsen op de wc heb gezet! Hij was overigens net wel onrustig met een beetje huilen en piepen. Hij bleef wel slapen. Wij dachten allebei dat hij eng droomde maar missch was dat wel het moment waarop hij in zn broek plaste?
Mijn jongste is ook nog niet nachtzindelijk hij is al ruim 4 jaar. Maar hij wordt er echt niet wakker van, dus kan er ook niks aan veranderen. We hebben af en toe ook geprobeerd zonder luier, maar hij wordt ook niet wakker als zn pyjama helemaal nat is dus dat heeft geen zin. We hebben ook een tijdje luierbroekjes gebruikt, maar de laatste tijd had hij elke ochtend een nat bed en pyjama. Heb nu weer gewone luiers (kruidvat) mt. 6 gekocht, daarmee is hij nog niet doorgelekt. Voelt ook alsof er veel meer in zit, dus denk wel dat ze echt meer opnemen.
Zoon werd vanmorgen om 7:15 pas wakker en was helemaal doog! Jeetje wat een wereld van verschil voor zn humeur dat uur zeg! Hij had dus nadat hij gelekt een schoon bed, pyama en luier gehad en had niet meer geplast daarna. Hij sliep zelfs zo diep dat hij niet eens wakker werd van zn zus die begon te jengelen om 6uur. Toeval of niet? Geen idee maar het is zeker de moeite waard om vandaag en morgen nog eens te proberen! Heb vanmorgen pampers maat 6 gehaald in gewone luiers. Net heb ik hem een schone gegeven want hij had geplast, pyama en bed waren nog wel droog. Misschien had hij deze wel aan kunnen houden maar dacht als ik het goed wil testen maar even een nieuwe. Ik ben heel erg benieuwd! Hij was onwijs moe door psz vanmiddag en gespeel met vriendje daarna dus hij kan wel een uurtje extra slaap gebruiken
9uur en mijn kleine lieve bink slaapt nog steeds! Hij is aan het inhalen denk ik. Hij heeft nog maar 2x in zn hele leventje zo lang geslapen als dit. Kleine tussenstop om 5:30 toen hij naar mij kwam. Heb hem naast me neergelegd en hij is weer verder gegaan. Zei toen wel dat hij moest plassen en toen ik wilde zeggen zullen we naar de wc gaan sliep hij alweer half. Heb het maar zo gelaten. Dacht als ik hem nu op de wc zet wordt hij missch helemaal wakker en zitten we weer met hetzelfde pobleem. Dus missch heeft hij nu in zn luier geplast, mijn bed was in ieder geval droog en zijn pyama ook.
Wij zij ook bezig met mijn zoontje zindelijk te maken maar bij de luierbroekjes van kruitvat is hij na 1 plas al helemaal nat. Bij de broekjes van de Etos blijf hij wel de hele nacht droog.