psz/school, hoe laat staan jullie op

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door senna999, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    dochter gaat hier 2 ochtenden per week naar de speelzaal.
    we staan dan om 07.15 op om om 080.30 bij de speelzaal te kunnen zijn.
    is dat een beetje normaal, want als ik denk dat ik 1.15 uur nodig heb lijkt me dat sneller kunnen. maar toch is het iedere keer een gehaast.
    ik moet mezelf aankleden/verzorgen, zoon van 1 verzorgen/aankleden, en dochter van 3.5. dan nog eten/tanden poetsen etc. je kent het wel.

hoe organiseren jullie dat? en hoe veel tijd heb je daarvoor nodig?

probeer nu wel de avond van te voren alles klaar te leggen qua kleding/ontbijt/reserve tasje met kleding voor op spz.
    maar toch iedere ochtend is het wel haasten.
    dan heeft zoon weer een poepbroek, dan kan ik de sleutels niet vinden of heeft dochter een%$&buik en is ze aan het rekken.
    hoe krijg ik dit wat makkelijker?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb ook veel tijd nodig. Als we tussen 7.45 en 8.00 moeten vertrekken naar het kdv staan we om 6.15 op.
    Op mijn vrije dagen om 6.45-7.00. Maar ook dat is aanpoten.

3. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

6 aug 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Meestal tussen 7.15 en 7.45. Ik leg de avond ervoor ook altijd de kleding klaar.'s Ochtends gaan we eerst naar beneden om te eten, daarna haren doen, tanden poetsen enz. In de tijd dat mijn zoontje eet, maar ik alvast zijn broodtrommeltje en drinken klaar.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    oh dus het valt wel mee, haha, dacht dat ik de enigste was die er ruim een uur voor nodig heeft.
    gelukkig maar, dacht al dat ik organisatorisch ergens de fout in ging.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Ik sta om half zeven op. Mijn zoontje wordt tussen half en kwart voor acht gehaald. Maar dan kan er ook nog heel even gespeeld worden.
    Op maandag moeten de andere twee ook in de ochtend naar school, dus die zijn dan ook mooi op tijd klaar. Hoef me dan niet te haasten.
    Ik heb liever een kwartier extra voor rare buien, rekken e.d dan dat ik mezelf voorbij moet rennen om de kids op tijd klaar te hebben.
    Ik dek ook de tafel de avond van te voren, zorg dat de tassen verder klaar staan voor de psz.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik sta om 6.15 op, we gaan 7.40 de deur uit naar de bus...en hier ook alles klaar, maar toch soms haasten. Soms 10 min tv kijken, maar dus meestal niet ;)

7. p1982

p1982 Niet meer actief

615 sta ik op kan ik even rustig douchen en aankleden
    kids rond 630/645 wakker

dan eerst samen ontbijten en aankleden

op donderdag jongste naar kdv brengen en dat is 745 weg

andere dagen is het 805 hier weg

als we tijd over hebben mogen de kids nog even tv kijken of ze gaan wat spelen

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik sta om 6 uur op. De kinderen om 06:30u.
    We gaan 07:15u de deur uit om op tijd te zijn voor de schoolbus waarmee de oudste naar school gaat (school begint al om 07:50u).
    De jongste breng ik daarna gelijk naar het kinderdagverblijf.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wekker op 7.00 uur
    Dochter is soms eerder al wakker, anders uiterlijk 7.30 haar bed uit anders heeft ze niet op tijd haar eten op om daarma nog te tandenpoetsen, haar doen etc.
    We moeten rond 8.30 uur hier weg naar de psz. Maar zit wat rek in, ze moet uiterlijk 9.00 uur er zijn, daarvoor mag je nog even samen puzzelen of spelen en dat vind ze wel erg leuk.
    Nu er nog een baby bij is moet ik wel wat extra tijd inplannen ivm met voeden enzo. Mijn moeder (woont dichtbij) komt nu nog op de psz ochtenden om 8 uur hier om te helpen of evt dochter weg te brengen als ik met voeden in de knoei kom.

10. beccie

beccie Niet meer actief

#10 beccie, 16 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2014
    ongeveer 7:15 gaan wij naar beneden.
    zoon moet 8:30 in de klas zijn, we wonen heel dicht bij school hooguit 5 min lopen.
    dus tussen 8:15-8:20 gaan we de deur uit.

we gaan eerst naar beneden om te eten, daarna ga ik boven de jongste en mezelf aankleden/snel even opfrissen,
    de oudste kijkt dan nog even tv. dan roep ik de oudste en moet hij in de kleren, en tandenpoetsen etc, wat gel in zijn haar
    dan maak ik zijn tas met fruit en drinken klaar.
    en dan kunnen we naar school.

douchen en bad doen we liever savonds,

het duurt hier altijd even voordat de oudste zijn brood opeet , moet hem er steeds aan herinneren even een hap te nemen;)

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij staan om 7u op, rond 8u15 gaan vriend en dochter de deur uit naar de onthaalmoeder, en ik vertrek rond 8u25.

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Man en ik staan om 06.15 uur op. Man gaat douchen en ik ga me aankleden en beneden brood voor dochter smeren om mee naar school te nemen en soms maak ik ook het ontbijt vast klaar (ligt aan hoe vlot ik ben ;)). Soms zijn de kinderen dan al wakker, soms niet.

Om 06.30 uur haal ik dochter uit bed en ga haar wassen en aankleden. Mijn man doet zoontje, is eerder beneden met hem en smeert brood voor het ontbijt als ik dat nog niet gedaan heb.

Man ontbijt met de kinderen (ca. 06.40/06.45 uur) en ik pak dochters tas in. Man gaat om ca. 07.00 uur de deur uit en ik ga vervolgens tanden van dochter poetsen en haren doen. Laat haar nog even plassen, schoenen aan en dan is er vaak nog wel even tijd om wat tv te kijken. Om ca. 07.15/07.20 uur komt de bus voorrijden en gaat ze mee. Om 07.25 uur ben ik dan weer binnen.

Dan ga ik mezelf opmaken, ontbijten, tandenpoetsen, lunch klaarmaken, tanden zoontje poetsen, schoenen en jassen aan en tussen 08.00 uur en 08.10 uur zit ik met zoontje op de fiets om hem naar het kdv te brengen en dan door naar mijn werk te gaan.

13. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Wekker staat hier op 7 uur

Eerst wakker worden, dan eten, 8 uur naar boven om tanden te poetsen en John aankleden, en dan 5 voor half 9 de deur uit

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij ook 7.15. 8.15 de deur uit, uiterlijk 8.30 op de psz.
    Ik ga het niet veranderen want wij vinden het heerlijk om niet te hoeven haasten.

15. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ben ik geloof ik een vd weinige die 7.45 op staat.. Oudste moet om 8.30 op psz zijn, maar psz is langs ons huis :) en manlief werkt thuis, dus jongste laat ik gewoon even thuis dus scheelt ook al behoorlijk! En ik leg ook savonds alles al klaar.. dus hoef in die korte tijd ook niet te haasten ;)

16. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sta om 07:00 hooguit 07:10 als ik de wekker op snooze doe hahaha. Avond ervoor kleding klaar kids gaan na bemeden ik maak eten als ze eten ondertussem hun tasjes klaar maken

Dan half acht gsanze aankleden tanden poetsen harem doen schoenen aan. Laatste 10 min kan ik mezel snel doen jajavertrek om 08:00

Vaak is het nog haasten op laatst.
    Heb dan 3. Kids

7,6,4 jaar maar de jongste ksm mogwel is zeurem dat die dat niet aanwilt of sokkem niet goed zitten pfff

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier half 8 eruit,ik aankleden douchen, zoon aankleden. 8u aan ontbijt, half 9 de deur uit, 8.45 op psz.

18. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik sta zelf om 6:45 op, ga dan douchen en aankleden en maak om 7:00 mijn zoon wakker. Als hij ook moet douchen maak ik hem eerder wakker. Hij moet om 8:25 op school zijn, maar wij wonen op loopafstand dus we gaan om 8:15 de deur uit.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij staan uiterlijk 6:45 op. Douchen, eten en drinken voor op school en mijn werk klaarmaken, opmaken. Dan zijn we om 7:30 klaar en maken we de kinderen wakker als ze nog slapen, mijn man gaat dan naar zijn werk. Tanden poetsen, kinderen wassen en aankleden, beneden ontbijten en haren doen (tv staat dan aan). Om 8:25 gaan we de deur uit.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn man staat iets voor 7 op, ik sta om 7 uur op, verzorg mezelf, zoon en daarna dochter. Dan eten, man is intussen naar zn werk en wij gaan om 8.15u de deur uit om om 8.30 op speelzaal te zijn. Dat kwartier is vooral nodig om jassen aan en uit te doen, en de drama's rondom "Nee ik wil niet die schoenen aan!" en de onverwachtste poepluier enzo. Stras moeten we eerst naar school en dan naar speelzaal, op een andere locatie dus dan moet ik extra tijd inruimen.

Deel Deze Pagina