Ik denk ook aan afslankproducten en aan alinea Vind de naam niet mooi als eerste naam in ieder geval, als tweede naam zou het nog wel kunnen wat mij betreft. Ivy vind ik dan veel leuker als eerste naam: lief, maar ook stoer.
mooie klank, vraag me alleen af hoe jij hem uit wil spreken. als je hem uit wil spreken als: Lie-nee of Lin-nee/Linnee dan zou ik Linae of Linnae/Lynnae schrijven. Wil je hem uitspreken als Lie-ne-ja dan zou ik Linea/Lynea schrijven. Wil je hem uispreken als Lin-ne-ja dan zou ik Linnea/Lynnea schrijven. Het streepje maakt het denk ik veel meer spelfoutgevoelig terwijl het volgens mij in dit geval niet bijdraagt aan de uitspraak.
Linnéa is een Zweedse naam die wordt uitgesproken als lin-nee-ja. In het Zweeds hoort het streepje echt bij de naam. Ik denk dat in het Nederlands het streepje duidelijk maakt dat het een lange e met de klemtoon erop moet zijn. Linnea is voor de spelling iets handiger maar voor de uitspraak niet lijkt me.
Ik moet ook wel een beetje denken aan een botermerk oid. Maar ik vind het wel mooi staan en klinken. Ook zeker met Ivy erbij!
Het is niet mijn soort naam, ik vind Ivy leuker persoonlijk, maar als jij het al jaren een prachtige naam vindt dan moet je het gewoon doen! Ze zal zeker de enige zijn die zo heet in de klas. Een naam is heel persoonlijk en een naam die je met zorg hebt gekozen en die jij prachtig vindt is nooit verkeerd!
Ik denk aan boter ik vind Ivy als roepnaam mooier. Zou dan Ivy Linnea doen. Maar ik vond Ivy Morgan niet slecht eigenlijk.
Lynnae vind ik mooier. Meer een meisjesnaam, bij andere vind ik meer lijnproduct. Maar misschien is een kwestie van wennen. Als jij het mooi vind, zou ik het gewoon doen
Dit is een Linnaea (Linnaeusklokje in het Nederlands). Een heel zeldzaam plantje dat vooral in Scandinavië voorkomt, in Nederland enkel heel zeldzaam in Drenthe en op Texel en hij staat hier op de rode lijst van met uitsterven bedreigde planten. Het plantje is door de zweedse wetenschapper Carolus Linnaeus naar zichzelf vernoemd, in Zweden is Linnéa een behoorlijk populaire naam als vernoeming naar het plantje Linnaea. In Noorwegen wordt het geloof ik zonder streepje geschreven, als Linnea. Dus niets boter, afslankproducten, linea recta, maar een prachtig lief roze bloempje . En daarom vind ik deze naam zo mooi.
Wat zou je voor naam geven als het een jongen is. Gewoon nieuwsgierig hoor. Ik vind de meiden naam wel leuk, maar ik houdt dan ook wel van ander soort namen
Smaken verschillen gelukkig... Zo vind ook niet iedereen de naam van jouw dochter mooi en dat zal ook voor de naam van mijn dochter gelden.