Beetje vertrouwen in de mede mens hebben hè, vaak na 1x voor zeggen onthouden mensen de naam wel. Alleen ik denk zelf niet dat de naam erg praktisch is. Zoals ik het het begrijp zeggen we dan; Lynn- Nee- Jaa? klopt dat? Ivy, is gewoon een hele mooie naam! Mensen die Ievie gaan zeggen hebben dan echt een schop verdiend! We woorden een stuk internationaler met z'n allen dus daar zou ik me niet druk om maken.
Bij Ivy denk ik meteen aan Blue Ivy, de dochter van Beyonce en Jay Z. Dat zal ook wel één van de redenen zijn dat de naam zo stijgt in populariteit. Ik vind het trouwens geen ordinaire naam, maar ik denk dat er wel meer mensen zullen zijn die denken dat je haar naar de dochter van een popster vernoemd hebt. Dus wel iets om mee te nemen in je overweging. Bij Linnéa moet ik eerlijk gezegd denken aan smeerworst (Linera). Zelf heb ik ook een bijzondere naam. Ik ben wel blij met mijn niet dertien in een dozijn naam, maar ik moet hem wel altijd spellen. Gevold door 'goh wat bijzonder, is dat wel een echte naam?'. Dat is niet altijd even leuk.
Ja inderdaad, en de klemtoon ligt op "nee". In feite moet je het gewoon uitspreken zoals het er staat. Er staat een dubbele n, dus de i ervoor moet kort worden uitgesproken. Er staat een streepje op de e, dus die is lang en daar ligt de klemtoon. Zo moeilijk is het toch niet om Linnéa juist uit te spreken? Ik twijfel bij Ivy heel erg of het niet te Engels is, zeker in combinatie met mijn achternaam. Linnéa staat veel beter. Maar ja, zo hebben beide namen hun positieve en negatieve punten.
Hier is ie, de uitspraak van Linnéa. Wel met een Engelse tongval, de Zweedse kan ik nog even niet vinden. Het leek mij vrij voor de hand liggend om de naam zo uit te spreken, maar blijkbaar valt dat dus tegen... Pronunciation of Linnea | How to say or pronounce Linnea - PronounceNames.com
Wat jij met de naam hebt lijkt me het belangrijkste, niet wat anderen van de naam vinden. Hoewel ik heel goed kan begrijpen dat je het fijn vind om te horen hoe een naam valt, zodat je nu vast kan polsen welk effect een naam met zich mee brengt en of dat is wat jij wilt voor je kindje. Een opmerking van jou, op pagina 6 bij de voordelen begrijp ik niet; Voordelen Linnéa: - Unieke naam, zal ze waarschijnlijk veel complimenten op krijgen Als je nu alle reacties leest hier op het forum, begrijp ik niet waarom je denkt dat ze waarschijnlijk veel complimenten zal krijgen op de naam Linnéa.. Niet verkeerd bedoeld, maar al die unieke namen hier op het forum worden over het algemeen niet als meest positief beoordeeld. Ik begrijp niet hoe je er vanuit kan gaan dat iemand vooral complimenten kan krijgen? De reacties in jouw topic waren ook niet bepaald complimenteus. Vroeger op school werden de kindjes met vreemde namen vooral gepest. Een enkel stoer kind dat goed van zich af beet niet. Maar dan moet je kind wel stevig in de schoenen staan. Kinderen kunnen heel hard zijn en pesten is nog altijd een probleem. Kinderen kunnen ook om hele andere dingen gepest worden, I know.. maar vanuit mijn eigen beeld wat ik nog heb van de basisschool kan ik me herinneren dat kindjes met een vreemde naam (noem het uniek), meestal gepest werden of mikpunt waren als het zo uit kwam. Maar zoals ik in het begin schreef is het het belangrijkste dat jij een goed gevoel hebt bij de naam die je je kindje geeft.
Ik weet je achternaam ook niet, maar ik vind Ivy niet z'n hele engelse naam. Veel namen zijn van oorsprong herbrews, Engelstalig en noem maar op. Julia, Emma, Sarah, Anna, Noa... echt geen Nederlandse. Ivy is z'n naam dat gewoon blijft. Namen als Jayden, Jaxson, Jace worden vaak voor ordinair gezien omdat het nieuw bedachte Amerikaanse namen zijn. Maar Ivy is inmiddels een hele mooie klassieke naam die al eeuwen gebruikt word..
Ten opzichte van Ivy vind ik Linnéa vele malen origineler en mooier. Door de wijze waarop je het uitspreekt valt voor mij de associatie met dieetproducten e.a. ook weg. Kortom...doen!
Omdat het in de praktijk heel anders is dan op een forum en het ook heel anders is wanneer een kind al zo heet dan wanneer een naam nog niet bij een kind hoort. In de praktijk hoor ik heel veel mensen complimenten krijgen op bijzondere namen, ik krijg zelf ook altijd te horen hoe mooi en bijzonder mijn naam geschreven is (ook al vind ik het zelf onnodig ingewikkeld maken van een normale naam, anderen vinden mijn naam altijd mooi omdat het niet standaard is). Ik denk niet dat een kind met de naam Linnéa gepest zal worden. Het is een originele naam, maar zeker niet vreemd. Ik zie op dit moment niets waar kinderen mee zouden kunnen pesten met deze naam.
Ik denk omdat dat komt omdat mensen op een forum eerder eerlijk zijn dan in het echt. Wanneer ik iemand tegen kom met een vreemde naam ga ik ook niet zeggen dat ik het niet mooi vind. De term bijzonder gebruik ik dan om er toch iets positiefs van te maken.. Het heeft geen zin om dan tegen iemand te zeggen "wat vreselijk..". Alsof zo'n kind of de ouders er dan nog wat aan kunnen doen. Daarom denk ik dat je in de praktijk zelf weinig negatieve reacties zal horen behalve achter iemands rug om. Zo zitten mensen eerder in elkaar dan dat ze op moment suprême, na een geboorte, eerlijk durven te zijn.
Het is gewoon een kwestie van smaak... Ik vind Linnea in alle mogelijke manieren van uitspreken niet mooi. Lynn-Nee-A, is als of je Linn-''Nee!'' en toch ''Ja!'' zegt... Komt door de Nee-Ja dat mij dwars zit Lynn-Nee-Juh, doet me aan veel merken en scholen denken. Lynn-Neeeé', Is als of je Lynn! Nee! roept. Dan vind ik persoonlijk Ivy super mooi. Voor al door de betekenis van de naam. Het symbool waar de plant voor staat en de mooie zachte vrouwelijke klank, Ij-vie, Yvie... het blijft een mooie naam. In het echt zou ik moeder of kind niet kwetsen. Maar ik zou ook geen compliment geven... Meeste mensen houden van vrouwelijke namen met een duidelijke uitspraak bij meisjes. Het wow effect krijg je bij een naam die buiten de top 1000 valt, maar men wel herkend als naam zoals bijvoorbeeld Arabella, Eliora, Ophelia... Maar het moet gewoon je smaak zijn hoor! Ik kom hier op het forum hele normale namen tegen als Joep en Bauke en dan denk ik echt bij mij zelf waarom? Maar ik lees ook weer heel wat aparte namen als Joann, en dan denk ik weer dat is toch een hele leuke vlotte naam! Met namen moet je gewoon je hart volgen, en doen wat je wilt zolang de naam niet pest gevoelig word zoals bij ''Dolly'':x Dan kan je gewoon boos op de ouders worden lol.
Ik snap hoe het uitgesproken wordt, maar ik vind het een naam voor een afslankproduct of een creme (zoals Nivea). Dus ik vind hem niet zo mooi, sorry.
Dat kan, in dat geval is het lekker makkelijk en ben ik snel klaar. Maar als het een meisje wordt vrees ik dat ik minimaal de volle 40 weken nodig ga hebben om een keuze te maken en er zelfs misschien pas uitkom als ik het kindje in mijn armen heb. Want ik denk dat ik niet makkelijk de knoop ga kunnen doorhakken.
Als je zegt dat een naam 'bijzonder' is, weet iedereen toch ook wat je er werkelijk van vindt? TS: Uit jouw reacties haal ik eigenlijk alleen maar meer bevestiging dat je gewoon voor Linnéa moet gaan. Alle negatieve reacties veranderen jouw beeld van de naam niet en dat is, denk ik, heel belangrijk. Maar komt misschien ook omdat ik Ivy dus geen leuke naam vind. En als ze een kind willen pesten, dan doen ze dat toch wel. Is het niet met de naam, dan wel met het uiterlijk, kleding, een hobby, ...
Bij mij kwam de lumea het eerst in me op. Vind het inderdaad een naam voor een merk ofzo. Maar volgens mij ben je er zelf allang uit.
Ik ben er juist nog lang niet uit... Het ene moment neig ik naar Ivy, het andere moment naar Linnéa, en dan schiet ineens weer door mijn hoofd dat ik Linde en Tara ook leuke namen vind maar die blijven altijd minder lang hangen. Zo gaat het al maanden. En zo zal het ook nog wel maanden blijven gaan.