Vraagje oren

Discussie in 'De lounge' gestart door Sue87, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hi,

Het is weer zo ver.. ik ben sinds een week weer strontverkouden en ziekig.
    Maar nu heb ik vanochtend met mijn oren klaren iets verkeerd gedaan, want sindsdien heb ik een stekende pijn en is mijn oor doof. Heb even kort contact gehad met de HAP om te vragen wat ik kon doen. Eigenlijk alleen paracetamol, maar mijn oor doet zo'n zeer! Echt een stekende pijn.

Wet iemand hoe lang deze pijn aan kan houden?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja heb hetzelfde gehad!

Heb echt een dag of 2 hele erge oorpijn gehad en daarna heeft Mn oor nog wel week of 3 dicht gezeten. Gevoel alsof ik in een vliegtuig had en het niet open kon ploppen.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat heb je gedaan? Ben je met een wattenstaafje je oor in gegaan? Dan zou je iets beschadigd kunnen hebben. Maar het kan ook zijn dat je een ontsteking hebt waar je met het schoonmaken druk op hebt uitgeoefend. Als het morgen niet beter gaat zou ik naar de huisarts gaan. Oorontsteking is echt pijnlijk. Beterschap!

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Voor de pijn: paracetamol en ibuprofen om en om, elke drie uur 1 van de twee innemen.
    Ik ben afgelopen winter getrakteerd op een middenoorontsteking en paracetamol alleen is echt niet voldoende.
    Sterkte en niet te lang mee blijven rondlopen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties!

Ik heb niks in mijn oor gedaan, maar ik vrees dat ik te hard heb geklaard.

Mijn buizen zitten helemaal dicht en ik denk dat ik met klaren teveel druk heb gezet.
    Een bekertje met kokend water onder mijn oor verlichtte wel iets en vanmiddag wonderbaarlijk genoeg geen pijn meer gehad, alleen stok doof.

Inmiddels met het snuiten van mijn neus heb ik perongelijk weer druk erop gezet en weer die stekende pijn.

Ik kijk morgenochtend even aan. Tips blijven welkom ;)

6. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Je zou het nog kunnen proberen met een neusspray. En dan het beste met xylometazoline (otrivine).

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dank voor je reactie! Ik ben inmiddels al een week aan het sprayen met 1.0 xylometazoline en sinds vandaag overgestapt naar 0.5.
    De dame van de hap zei dat ik nog wel even door mocht sprayen in dit geval.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik heb dat ook gehad afgelopen winter. Ik had nog nooit iets aan mijn oren dus schrok mij rot. Heeft 2 dagen geduurd voordat de pijn echt weg was. Was ook gewoon aan het werk en men ik had zo last. Ik slikte pcm en nam neusspray.

9. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Rot zeg! Wel fijn om te lezen dat de pijn wel weer weg trok!
    Heb je nadien nog last gehad?

10. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

De doofheid komt van vocht achter je trommelvlies. Met klaren heb je waarschijnlijk je buis van eustachius verstopt. Na de verkoudheid trekt het vocht ook vanzelf weg. Neusspray en stomen helpt.

Sue87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina