wat zouden jullie nog veranderen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bereke, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi,

Ik ben zwanger van een tweeling. Het zijn onze eerste kindjes dus alles is nog heel nieuw voor ons. Heb al raad gevraagd over de uitzet hier op het forum en hier en daar al wat tips bijelkaar gesprokkeld. Zaterdag zijn we dan onze geboortelijst gaan samenstellen. Dat was een heel leuke ervaring maar ik vond het ook moeilijk! Gelukkig kunnen we de lijst nog aanpassen :D.

Dit is de voorlopige lijst. Wat vinden jullie ervan? Wat zouden jullie anders doen? Meer of minder van nemen of zelfs helemaal niet nemen? Bedankt alvast aan de moedige dames die de hele lijst doornemen :p!

Oh ja, let maar niet op de indeling. Heb ik overgenomen van een brochure...

Toekomstige mama
    - Doomoo slangenkussen + hoes: 1 x

Baby op stap
    - Easy Walker Duo Walker met 2 reiswiegen (921,90 euro)

- babybuidel Babybjörn: 2 x

Baby veilig in de auto
    - Maxi cosi pebble: 2 x
    - voetzak pebble: 2 x
    - voetbasis familyfix: 2 x

Baby slaapt
    - doorgroeikamer Raf: 2 doorgroeibedjes, commode met luiertablet, kast met drie deuren
    - matras Aerosleep: 2 x
    - hoeslaken Aerosleep: 4 x
    - nachtlamp (muziek + sterrenhemel): 1 x

Baby goed beschermd
    - digitale babyfoon Philips Avent: 1 x

Baby verzorging

- badstaander met bad: 1 x
    - waskussen pvc: 1 x
    - overtrek voor waskussen: 1 x
    - badthermometer voor bad- en kamertemperatuur: 1 x
    - borstel en kam met zachte natuurharen: 1 x
    - minipapfles om medicatie toe te dienen: 1 x
    - koortsthermometer digitaal: 1 x
    - manicureset met schaartje, vijltje en knijpschaartje: 1
    - neuspomp en oorreiniger: 1 x
    - tandenborstelset voor 0m+, 6m+ en 12m+: 2 x
    - verzorgingstas met verzorgingskussen,… : 1 x
    - tetra monddoekjes (30 x 30): 6 stuks
    - tetra doeken (65 x 65): 5 stuks

Baby eet en drinkt
    - starterset: 2 flessen van 125 ml, 2 flessen van 260 ml, 1 flessenborstel, 1 zuigspeen, 1 fopspeen
    - starterset: borstpomp Isis, microgolfsterilisator, 40 wegwerpborstcompressen, 2 flessen van 125 ml, 2 flessen van 260 ml, 2 afsluitdeksels
    - flessenbakje: 1 x
    - bewaarbekers Via: 10 x 180 ml, 10 x 240 ml, 20 deksels, 2 lepels, receptenboek
    - baby cook: 1 x
    - kookboek babycook: 1 x
    - drinkbeker evoluclip 3 in 1 (fles, anti-lek tuit, beker): 2 x
    - geschenkset: met bord en deksel, 2 lepeltjes met zachte punt, 2 potjes met deksel: 2 x
    - eetstoel Bizoo Kiwi: 2 x
    - schouderlapje: 1 x

Baby speelt
    - tweelingpark: 1x
    - matras tweelingpark: 1 x
    - babyrelax bizoo met verkleiningskussen: 2 x
    - rammelaar zeehondje: 1 x
    - rammelaar giraf: 1 x
    - rammelaar bloem met balletje: 1 x
    - rammelaar key ring, tevens bijtring: 1 x
    - ijsbijtring met handvat: 1x
    - ijsbijtring kersjes: 1 x
    - bijtring met drie sleutels: 1 x
    - zacht boekje met kunststof ringen: 1 x
    - muziekmobiel in pluche met muziekje: 2 x
    - speeltapijt 100 x 150 cm: 1 x
    - tutterdoekjes in spons: 4 x

NOG AAN TE KOPEN:
    - slaapzakjes: hoeveel stuks???
    - badcapes: hoeveel stuks???
    - slabbetjes: hoeveel stuks???
    - kleertjes (body’s, hemdjes, pakjes, pyama’s): hoeveel stuks van elk???
    - verzorgingsproducten: wat, hoeveel???
    - bekleding park

Misschien nog aan te kopen:
    - luieremmer
    - flesverwarmer
    - cape voor babybuidel??

Waar ik aan twijfel:
    - de 2 startersets voor borstvoeding: is dit een goede kolf, zijn dit voldoende flesjes, zitten hier wel spenen bij,…
    - tetradoeken: voldoende?

Zo, dat was het. Barst maar los dames ;).

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jeetje, wat een waslijst joh! Netjes hoor :).

Ik heb de volgende aanvullingen;
    - Waskussenhoesovertrek; ik zou er meer dan 1 kopen, als één van je kindjes per ongeluk poept op de hoes gaat ie in de was en dan ligt je kindje op zo'n plastic laag, ik koop er zelf drie.
    - Minipapfles voor medicatie...??? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet ken, maar als je het prettig vind om in huis te hebben; absoluut doen!
    - Tandenborstelset vanaf 0 maanden zou ik eerlijk gezegd nog niet doen (maarja, er zijn kindjes die met tandjes geboren worden).
    - Over de BV spulletjes kan ik weinig zeggen, ik heb geen BV gegeven, over de spulletjes hiervoor kan ik weinig zeggen....
    - Slaapzakjes; ik zou beginnen met twee, bijkopen kan altijd nog
    - Badcapes; idem
    - Slabbetjes; die gebruikte ik de hele dag door, stuk of 10 misschien???
    - Kleertjes; ik heb zelf 1 pakje maat 50 en ik koop ca. 4 pakjes maat 56 en 62, iets bijkopen kan altijd nog en je krijgt ongetwijfeld heel veel!!! Verder natuurlijk; rompertjes, sokjes en een vestje o.i.d.
    - Verzorgingsproducten; dat is maar net wat je zelf prettig vind. Dat is zo persoonlijk :).
    - Tetradoeken? Zijn dat de hydrofiele luiers? Daar kun je nooit genoeg van hebben (is mijn ervaring).

Verder kun je via internet natuurlijk de nodige uitzetlijsten downloaden....

Succes, vind je lijst heel netjes....

3. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je voor de commentaar Fem!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ehm. Ik mis nog kruiken?

En ik zou zelf wel 2 waskussenhoezen halen ipv 1 (gaat nl. erg vaak in de was)

Slabbetjes heb je eerst niet nodig, en hebben wij toevallig ook extreem veel gekregen. Niet kopen denk ik.

badcapes, verschilt pp. hebben wij weinig gebruikt. (hydrofiel en daarna in andere cape)

slaapzakjes. 2 per kindje?

Kleertjes/babyverzorgingsproducten. Vooral niet teveel. 1x wasspul/badspul, 1x shampoo, 1x haarlotion ,1x iets om mee in te smeren en billenspul.

De kraamzorg waar ik werk raadt in principe een startersset flessen af. Gewoon 2 flesjes halen (of misschien nu 4) en dan komt het helemaal goed. (evt. is zelfs 1 per kind voldoende als je toch BV wilt geven)

Wat zijn tetradoeken?

ik mis totaal 2 thermometers (zie er nu maar 1 staan) Ook voor jezelf nl.

En bij baby slaapt mis ik nog het beddengoed/dekentjes etc??

Oja, Hydrofielen, flanellen luiers/washandjes etc.

Verder prima lijst toch? Erg compleet iig.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    NOG AAN TE KOPEN:
    - slaapzakjes: hoeveel stuks??? 2 stuks er kind
    - badcapes: hoeveel stuks??? Ik gebruik ze erg veel. Ik heb voor 1 kind 5 stuks in het begin.
    - slabbetjes: hoeveel stuks??? Kunnen wel later worden gekocht. Misschien 8 stuks in totaal
    - kleertjes (body’s, hemdjes, pakjes, pyama’s): hoeveel stuks van elk??? Pakjes 50-56 4 per kind, rompers 50-56 12 stuks totaal ongeveer. Pyama's heb ik nooit gebruikt bij Isabella
    - verzorgingsproducten: wat, hoeveel??? Niet veel. Lotion voor de haartjes en zeep voor badje. 1 flesje per product is eerst echt voldoende. Doe je erg lang mee.
    - bekleding park Geen idee

- luieremmer Kan, hoeft niet
    - flesverwarmer, heb ik nooit gebruikt.
    - cape voor babybuidel?? ?

Waar ik aan twijfel:
    - de 2 startersets voor borstvoeding: is dit een goede kolf, zijn dit voldoende flesjes, zitten hier wel spenen bij,…
    - tetradoeken: voldoende?

Waar je over twijfelt heb ik ook geen ervaring mee.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    De eetspulletjes (babycook als je die uberhaupt wilt aanschaffen, heb het zelf nooit gemist.. kinderstoelen en de lepeltjes en bakjes) zou je ook op een later tijdstip kunnen kopen.. Scheelt voor nu weer in de kosten en anders staat het toch alleen maar te staan de komende x aantal maanden.

7. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hoi Bereke,

Ik heb zelf ook een tweeling (nu 2 jaar), dus ik zal commentaar geven naar mijn ervaring (natuurlijk is dat voor iedereen anders)

Toekomstige mama
    - Doomoo slangenkussen + hoes: 1 x heb zelf ook maar 1 hoes gebruikt maar kan me voorstellen dat een reserve handig is. Ik had twee kussens waren erg handig om bv even 1 kindje in te leggen als je met de ander bezig was of om ze beiden tegenlijk BV te geven.

Baby op stap
    - Easy Walker Duo Walker met 2 reiswiegen (921,90 euro)

- babybuidel Babybjörn: 2 x draagdoeken/zakken vond ik ook erg handig, hoef je niet steeds die wagen mee te slepen als je met zijn viertjes waggaat, en de kleintjes vinden het over het algemeen heerlijk.

Baby veilig in de auto
    - Maxi cosi pebble: 2 x
    - voetzak pebble: 2 x
    - voetbasis familyfix: 2 x

Baby slaapt
    - doorgroeikamer Raf: 2 doorgroeibedjes, commode met luiertablet, kast met drie deuren
    - matras Aerosleep: 2 x
    - hoeslaken Aerosleep: 4 x
    - nachtlamp (muziek + sterrenhemel): 1 x

Baby goed beschermd
    - digitale babyfoon Philips Avent: 1 x

Baby verzorging

- badstaander met bad: 1 x
    - waskussen pvc: 1 x
    - overtrek voor waskussen: 1 x zou ik er twee van nemen of handdoek of iets dergelijks op leggen.
    - badthermometer voor bad- en kamertemperatuur: 1 x
    - borstel en kam met zachte natuurharen: 1 x
    - minipapfles om medicatie toe te dienen: 1 x weet ik ook niet of je die moet aanschaffen, jongens waren hier bijna 7 weken te vroeg geboren maar nooit medicatie hoeven toe te dienen behalve paracetamol rectaal.
    - koortsthermometer digitaal: 1 x heb er ook maar 1 gebruikt
    - manicureset met schaartje, vijltje en knijpschaartje: 1
    - neuspomp en oorreiniger: 1 x
    - tandenborstelset voor 0m+, 6m+ en 12m+: 2 x zou ik ook mee wachten tot de eerste tandjes.
    - verzorgingstas met verzorgingskussen,… : 1 x
    - tetra monddoekjes (30 x 30): 6 stuks
    - tetra doeken (65 x 65): 5 stuks

Baby eet en drinkt
    - starterset: 2 flessen van 125 ml, 2 flessen van 260 ml, 1 flessenborstel, 1 zuigspeen, 1 fopspeen hebben wij pas na de geboorte aangeschaft, in zkh eerst bekeken welke flessen het handigst zijn (prematuur ja of nee, enz)
    - starterset: borstpomp Isis, microgolfsterilisator, 40 wegwerpborstcompressen, 2 flessen van 125 ml, 2 flessen van 260 ml, 2 afsluitdeksels ik zou nog even wachten met het aanschaffen van een kolfapparaat, mocht je het nodig hebben kun je er voor het begin 1 huren en heb je altijd nog snel aangeschaft, ik zelf heb de medela pump instyle (in rugzak) gebruikt is een dubbele electrische kolf, handig mee te nemen op stroom of batterijen en heel stil, erg fijn apparaat gebruiken ze ook in zkh thuiszorg enz. (even googlen wat er standaard bij zit maar volgens mij zijn ze erg compleet met koeltasje en flesjes). Ken veel mensen die hier een goede ervaring mee hebben.
    - flessenbakje: 1 x
    - bewaarbekers Via: 10 x 180 ml, 10 x 240 ml, 20 deksels, 2 lepels, receptenboek
    - baby cook: 1 x zou ik ook mee wachten, pas na 6 maanden "nodig"
    - kookboek babycook: 1 x idem
    - drinkbeker evoluclip 3 in 1 (fles, anti-lek tuit, beker): 2 x ook pas later nodig
    - geschenkset: met bord en deksel, 2 lepeltjes met zachte punt, 2 potjes met deksel: 2 x idem
    - eetstoel Bizoo Kiwi: 2 x idem
    - schouderlapje: 1 x zelf nooit gebruikt maar heb er nu ook 1 lijkt me wel handig

Baby speelt
    - tweelingpark: 1x
    - matras tweelingpark: 1 x
    - babyrelax bizoo met verkleiningskussen: 2 x
    - rammelaar zeehondje: 1 x ik denk dat zoveel rammelaars niet nodig zijn, misschien kun je wel ipv 4 rammelaars er twee nemen en dan nog rammelsokjes vinden de meeste kleintjes erg leuk.
    - rammelaar giraf: 1 x
    - rammelaar bloem met balletje: 1 x
    - rammelaar key ring, tevens bijtring: 1 x
    - ijsbijtring met handvat: 1x
    - ijsbijtring kersjes: 1 x
    - bijtring met drie sleutels: 1 x
    - zacht boekje met kunststof ringen: 1 x
    - muziekmobiel in pluche met muziekje: 2 x
    - speeltapijt 100 x 150 cm: 1 x Ik weet niet hoe groot je babypark is maar waarschijnlijk heb je dan geen speeltapijt meer nodig als je ook al een matras hebt? wij hadden in het begin een gewone box voor ze samen en hebben hier later een babypark van gemaakt met op de grond een stuk vloerbedekking zo groot als het park.
    - tutterdoekjes in spons: 4 x wat moet ik heirbij voorstellen nog nooit van gehoord?

NOG AAN TE KOPEN:
    - slaapzakjes: hoeveel stuks??? ik zou er ook 2 p/p doen dus 4
    - badcapes: hoeveel stuks??? heb er zelf 6 erg handig
    - slabbetjes: hoeveel stuks??? Geen idee heb er wel een deel mar bij bv niet gebruikt, pas later
    - kleertjes (body’s, hemdjes, pakjes, pyama’s): hoeveel stuks van elk??? denk wat bosi zegt wel prima is, hier ook nooit pymamaatjes gebruikt.
    - verzorgingsproducten: wat, hoeveel??? Zou inderdaad niet te veel aanschaffen
    - bekleding park Wat bedoel je precies met bekleding voor het park?

- luieremmer viel mij tegen qua praktisch zijn
    - flesverwarmer
    - cape voor babybuidel??

Succes ermee!

8. bereke

bereke Niet meer actief

#8 bereke, 28 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2010
    Merci voor alle tips dames! Ga ze in de week allemaal langs elkaar leggen en dan de lijst aanpassen. Gelukkig dat dit nog kan want we zaten er blijkbaar af en toe flink langs ;). Tja, zal wel normaal zijn bij eerste kindjes zeker...

Oh en tetradoeken zijn hydrofielen doeken denk ik...

Tutterdoekjes zijn van die kleine doekjes waar kindjes graag mee "spelen" en waar een lintje aan hangt om hun tutje aan vast te hangen.

Bekleding park: iets om te matras te beschermen. We willen sowieso geen randbeschermers.

Nogmaals bedankt!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    ik zou echt geen babybjorn kopen, maar draagdoeken. of iig 1. Die kun je vanaf dag 1 gebruiken en kun je dus zelf ook 2 kids wiegen (en het draagt veel fijner)

Hydro doek: veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Ik had er voor 1 kindje al 30 ofzo.

slaapzakjes: ik zou even afwachten, is zo gehaald. vaak liggen die hele kleintjes nog niet in een slaapzakje.

starterszet bv zou ik niet doen, ik zou even afwachten hoe het gaat met de bv en dan kun je altijd tijdelijk een kolf huren ofzo.

wat is een tweelingpark?

10. bereke

bereke Niet meer actief

Een park of box voor tweelingen, dus iets groter dan een normale.

11. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Spannend!

Wat aanvullingen:
    -Kruiken 2 per kindje
    -Meer hydrofiele luiers (veel, helemaal met 2 baby's)!
    Je gebruikt er voor het wassen al 2, op het aankleedkussen vaak 1, in de box 1 en in het bed 1 (onder het hoofdje). Dus ga maar na..!
    -Hydrofiele washandjes
    -Misschien neuspomp en oorreiniger voor ieders een eigen?
    -Flanellen doeken 3x
    -3 pp molton hoeslakens of onderleggers
    -3 pp hoeslakens
    -3 pp dekbedovertrekken/ lakentjes
    -1 pp (duo)deken
    -1 pp molton matrasbeschermer
    -2 pp molton bedzeiltjes
    -Wipstoeltje(s)?
    -Voedingskussen?
    -1 of 2 pakken newbornluiers
    -2 thermometers (voor mama en baby)

Tips?
    -Areosleep: ik zou het niet doen (maar is mijn mening)
    -Buikdrager Baby Bjorn: misschien eerst eentje om te kijken of jullie of de kindjes het wel wat vinden. Zijn namelijk erg duur.
    Tip: leen ze eerst of koop ze tweede hands.
    -Alles wat pas later nodig is, nog niet aanschaffen. Bovendien krijg je ook vaak nog wel dingen. Dus spullen rondom eten: bordjes, bekers e.d. (pas na klein half jaar nodig!) En die tandenborstels: als het toch nodig blijkt te zijn, kun je het dan nog halen.

Kleertjes e.d.
    (body’s, hemdjes, pakjes, pyama’s): van 50/56 en 62.
    -Rompers (lange mouwen, korte mouwen, geen mouw): zo'n 8 pp
    -Broekjes/ shirts/ pakjes: zeker elke dag van de week eentje
    -Pyama's: stuk of 4/6 in maat 56 en 62
    -Sokjes stuk of 8 pp
    -Mutjes 2 pp

- slaapzakjes: 2 pp in eerste instantie. Vaak slapen ze in het hele vroege begin nog niet in slaapzak.
    - badcapes: 2 tot 4 pp
    - slabbetjes/ spuugdoekjes: veeeeeel!

Verzorgingsproducten:
    1x shampoo
    1x badschuim
    1x iets als bodylotion/ babyolie
    1x pot sudocreme (bij elke commode eentje, tenzij je maar 1 commode hebt)
    1x pot vaseline

Overig:
    - starterset: 2 flessen van 125 ml, 2 flessen van 260 ml, 1 flessenborstel, 1 zuigspeen, 1 fopspeen
    - starterset: borstpomp Isis, microgolfsterilisator, 40 wegwerpborstcompressen, 2 flessen van 125 ml, 2 flessen van 260 ml, 2 afsluitdeksels.
    Doordat je twee startersets koopt, heb je wel een hele lading flessen enzo. Misschien één van de twee kopen en los aanvullen wat er dan nog mist.
    En ik heb wel eens gehoord: nooit direct een pomp kopen, maar waarom, weet ik eigenlijk niet goed.

-Kraampakket: bestellen bij de verzekering
    -Vitamine K
    -Vitamine D
    -Zoogcompressen
    -Kraamverband
    -Maandverband (kotex?)
    -Paracetamol
    -Cinababy?

Succes, kijk maar of je er wat aan hebt!

12. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik zou ipv babybjorn drager de beco butterfly kopen de babybjorn gaat maar tot 12 kg en met de beco kan je je kind tot 25 kg dragen..

13. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je dames! Pfff, wordt nog een heel puzzelwerk om die lijst aan te passen! Maar beter nu dan achteraf vast stellen dat je veel onnodige dingen hebt en veel noodzakelijke dingen niet hebt! Dus dikke merci!

14. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    dat is een beetje mijn ervaring.
    succes !

15. misa

misa Niet meer actief

Ik heb de lijst gemaakt door meerdere lijsten naar elkaar te leggen en zo mijn keuzes te maken. Voor jou geld dan natuurlijk alles dubbel nemen.
    Kijk gewoon eens naar je lijst en loop de tips langs van iedereen en et ze erbij. Daarna kijk je de lijst na en streep je weg wat je niet wilt of niet nodig vind.
    Succes!

16. bereke

bereke Niet meer actief

Zo gaan we het ook aanpakken denk ik. Ga het topic ook laten sluiten want volgens mij gaat het anders gewoon teveel en te verwarrend worden vrees ik :p. Moet wel overzichtelijk blijven :D.

Nogmaals allemaal heel hard bedankt voor de tips en de meningen!

17. bereke

bereke Niet meer actief

Hopelijk klinkt dat nu niet ondankbaar dat ik dit topic wil laten afsluiten. Is in elk geval helemaal de bedoeling niet! Maar heb al een heel aantal zeer goede en nuttige tips gehad waar ik nu maar eens eerst mee aan de slag moet.

Deel Deze Pagina