Naar aanleiding van een ander topic wat je eet nu 1 wat je dus niet meer moet. Ik lust absoluut geen gesmolten kaas meer. Wordt daar zo mega misselijk van. 1 pizza puntje en ik lig op bed.
Ik weet niet hoe het nu zit, maar in die eerste misselijke 16 weken heb ik heksenkaas afgezworen (dat knoflokerige spul voor op toastjes en komkommers enzo) en lasagne staat me ook tegen... Kans is groot dat ik het nu prima weer kan eten maar ik heb het nog niet willen proberen eigenlijk Bij de gedachte aan heksenkaas alleen al kon ik echt gaan kokhalzen!
Smeerworst! Alleen van de lucht moet ik al bijna overgeven.. Nu mag je tijdens de zwangerschap ook niet teveel smeerworst, dus dat scheelt weer
Koffie. Mijn maag draait zich al om als ik aan koffie denk. En voor de zwangerschap dronk ik zo zes koppen per dag was even flink afkicken dus.
Heelveel staat me tegen. Ik lust geen warme maaltijden, niks wat sterk smaakt eigenlijk. Vooral tomatensoep staat me vreselijk tegen. Koffie kan ik niet eens ruiken (terwijl ik een junkie ben normaal). Ik leef al ruim een maand op praktisch alleen brood/crackers met ofwel kaas ofwel appelstroop. Heel af en toe (wel warme!) spinazie, maar alleen heel fijngehakte . Verder lust ik qua drinken alleen dingen waar melk doorheen zit. Dus ik maak vaak chai, en ik drink verder HEEL veel glazen volle, ijskoude melk. Hmmm. Bizar, zwanger zijn.
Ik lust gelukkig alles weer. Maar die eerste 14 weken walgde ik zo'n beetje van alles wat gezond was en kon ik alleen patat en pannenkoeken waarderen. En wit brood met kaas of chocopasta.
Ik word nergens misselijk van, maar de gedachte aan kip alleen al! En dan vooral kipfilet en saté. Een kipschnitzel gaat er dan wel weer in.
zoveel zoveel waar ik echt van walg nu thee koffie chocolade snoepjes / koekjes warm avond eten waaronder vooral een walging voor rijst BAAAAAAAA wat goor ble ble ble ble kauwgom AAAAAAAA jakkie baaaa biefstuk ( BURP iiiiiiiiiiiiiiiiiii) hi nou hopelijk wordt de lijst niet erger ,dit lust ik vanaf het begin al niet meer en zo nu en dan komt er plots wat bij wat een week of twee aan houd en dan plots weg is xx
Ik drink normaal gezien snel een liter koffie per dag en nu word ik al misselijk gewoon van de geur... Verder geen sterke kazen, geen bonen, geen zure dingen. Het verschilt van week tot week. Tot vorige week teerde ik op pasta en stokbrood met kaas en nu moet ik er niets meer van hebben. Nu tomatensoep, mmm. Bij mijn vorige zwangerschap zweerde ik bij chips (pringles) en sinaasappels en nu kan ik ze niet ruiken of zien.
Worstenbroodjes. Ieeeeewwww. Alleen de gedachte al. Zoute dropjes. ( mag je al nie zo veel) maar bah en ik vond dat zo lekker. Ik laat heel veel eten staan niet omdat ik het niet niet lekker vind maar wordt er zo ziek van. Dat is echt een hele lange lijst.