Hier twee thuisbevallingen en alles is nog steeds stralend schoon. Let wel op dat de vk niet per ongeluk je hydrofielen weggooit. Bij mijn eerste bevalling waren er een stuk of 10 hydrofielen verdwenen na de bevalling. Er stonden 2 emmers klaar, eentje voor afval en eentje voor vuile was en waarschijnlijk heeft de vk die doeken per ongeluk in de verkeerde emmer gegooid. De tweede bevalling (op de baarkruk, dus zonder zeilen etc eronder) was een echt bloedbad, maar alles is met hulp van een flinke scheut Vanish weer helemaal schoon geworden. Zelfs m'n witte sportsokken die echt doordrenkt waren met bloed zijn weer spierwit. Het dekbed slaan ze trouwens meestal op de andere helft van het bed, dus dat komt sowieso niet in de gevarenzone. En onder je billen ligt een zeiltje en steeds weer nieuwe celstofmatjes.
Ondanks de voorzorgsmaatregelen hier wel vlekken overgehouden in matras en dekbed. Ik heb nu - naast de matrasbeschermer - een waterdichte molton van de Ikea (maar je hebt ze ook bij de Hema) er overheen. In mijn dekbed zit dus een klein vlekje. Ik heb hem gewassen, maar hij is niet helemaal schoon geworden. Ik gebruik hem nu tijdens de bevalling van de tweede, Mijn matras was trouwens pas 2 maanden oud, erg zonde. Heb hem trouwens niet weggegooid. We hebben hem gereinigd, maar je blijft er wel iets van zien.
Lekker een oud overtrekje,als alles achter de rug is kan je er een nieuwe opleggen maar hou er rekening mee dat je de eerste paar dagen en nachten zweet als een otter en dan liever ook elke dag een nieuw overtrek wilt hebben. dus ik zou de mooiste bewaren tot een paar dagen na je bevalling (als de visite komt)