Wij zijn in januari verhuisd naar een gezinswoning. Naast ons een buuf met 2 oudere kinderen erg nuchter. Andere kant een oudere vrouw die ik al vanaf dag 1 niet vertrouw. Ze zat ons altijd tussen de schutting door of vanuit haar slaapkamerraam ons in de tuin te bekijken. Daarom hebben wij bamboe voor de schutting geplaatst en hebben wij een grote partytent opgezet zodat ze vanuit haar kant niks meer kan zien. Maar als wij nu even buiten zijn spelen of praten, dan vliegt gelijk bij haar de deur open (Erg toevallig elke keer). Het lijkt alsof ze graag wil weten wat er besproken wordt. Wij hebben haar gewoon links laten liggen, maar groeten haar verder wel vriendelijk op straat. Toen begon ze over dat ze de kinderen nooit hoorden. Ik dacht eerst: Fijn dat ze ze nooit hoord, dan heeft ze ook geen last van gelukkig. Maar nee, madam ging nog even verder, want ze was zo bang, ze dacht dat er vast problemen waren. Sindsdien heb ik haar altijd een beetje links laten liggen. Het lijkt alsof ze wat aan het zoeken is om over te praten, omdat ze dit meerdere keren heeft gezegd al. Nou waren wij gisteren aan het praten met een buurvrouw waarvan ik weet dat zij veel met mijn buurvrouw overweg gaat. En ik was stomverbaasd over wat zij zei: Ja dat gezin (ons huis wijst ze aan) dat is een probleemgezin!! Ik vond dat echt kwetsend. Ik vroeg haar waar ze dat vandaan haalt. Dat wou ze nu niet zeggen, maar een keer onder 4 ogen (waren meer mensen bij, wel familie van mij gelukkig) Snap ook niet dat mensen zo'n roddel gelijk aannemen alsof dat waar zou zijn. Prima, maar ik weet allang waar dat vandaan komt natuurlijk. Zouden jullie haar erop aanspreken? Ik vind het niet leuk hoor, als mensen zo over mij praten. Ik baal hier best van! Wat komt er nog meer??
Nou lekker dan! Leuk zo'n buurvrouw die duidelijk zelf een probleem heeft anders hoeft ze niet zo te spioneren en dan krijg je dit. Hoe heb je gereageerd op die opmerking? Ik zou denk ik met mijn mond vol tanden gestaan hebben in eerste instantie maar dan wel gezegd hebben dat dat mijn huis is en dat grote BS is! Echt...
Als je de moed hebt zu ik haar zeker op dit gedrag aanspreken. Misschien even op de koffie uitnodigen en dan een gesprek aangaan? Heb je tegen die buuf waarmee je stond te praten verteld dat jullie daar wonen? Jemig.. wat zul je geschrokken zijn zeg! Sterkte hiermee.
Maar diegene met wie je stond te praten weet niet dat jij in dat huis woont als ik t hoed begrijp? Dan zou ik t lekker nog even laten en even onder 4 ogen met die vrouw kletsen en dan gewoon met der mee lullen.. En dan kan je daarna naar je buurvrouw gaan en haar eens goed confronteren en vragen wat haar probleem is..
Ik zou wachten totdat de andere buurvrouw bevestigd dat jou buurvrouw dat heeft gezegd. Daarna zou ik zeker verhaal halen bij jou buurvrouw!
Ik heb haar duidelijk gemaakt dat wij daar dus wonen. Ik stond inderdaad met de mond vol tanden!! Heb me erg rot gevoeld. Ja zei ze ook nog: Maakt niet uit hoor of hij nou in de bak heeft gezeten of neit en of hij drug heeft gebruikt of niet!!! Nou echt waar....Mijn man is nog nooit in aanraking geweest met justitie en al helemaaal niet met drugs!!
goh wat klinkt dat bekend gelukkig nog niets gehoord omtrend onze uk maar wij sporen ook niet volgens onze buurvrouw die hier sinds december naast woont onze diensthonden zijn zielig omdat ze een ruime kennel met nachthok in de schuur hebben en de hele dag los lopen en bijna elke nacht aan het werk zijn met mijn man die komen dus niets maar dan ook niets tekort.. maar daar staan dus al tig meldingen over gelukkig staat politie en dierenpolitie aan onze kant.. maar ook bij ons gaan we dus het hek afsluiten met riet... omdat ze onze dieren dingen voert die slecht voor ze zijn ook mn katten waarvan er 2 buiten lopen worden door haar gevoerd helaas lukt het me zomers niet die binnen te houden.. maar ook roddelt ze in het dorp over ons dat we zo raar zijn enzo omdat de honden niet binnen kunnen.. ik ben inmiddels zo pissed dat mn voortuin momenteel helaas gras lijkt omdat ik gewoon geen zin heb haar tegen te komen ivm de wurgneigingen je kan er niets tegen doen dan je hoofd hoog houden haar negeren en tegenover de rest van de buurt laten zien dan haar roddels niet kloppen...
Jeetje wat zal dat mens een rotleven hebben zeg. Als je zulke dingen moet verzinnen om het leuk te houden. Ernstig.
Oowww... Haha Nja ik zou zeker e buurvrouw aanspreken waar ze die onzin vandaan haalt... En doe morgenochtend lekker om 6 uur ofzo je kids naar buiten, haha hoort ze ze tenmiste
Geen idee je kan t proberen haha Kan ze in ieder geval niet klagen dat ze ze niet hoort.. Maar ik snap t niet.. Ze hoort ze niet oke, zou ik liever hebben dan hele dag geschreeuw.. Maar wat denkt ze dan.. Dat je ze de hele dag in de kast opsluit onder de trap ofzo.. Wat een maf mens zeg
Wat een raar mens en ontzettend vervelend dat ze zulke rare verhalen rondstrooit!! Ik zou haar hier zeker mee gaan confronteren!!
Whahaha! ja heb ook nog nooit geklaag gehoord over geen gehoor hahaha! echt zo'n persoon waarbij je het nooit goed zult doen....
Ja vind t ook vreemd maar goed.. Je doet er niet zo heel veel tegen denk ik.. Behalve zeker goed duidelijk maken dat je niet gedient ben van dit soort onzin
Wij hebben zo n buurman.. Bemoeit zich overal mee, roddelt is jaloers dat we met de anderen buren wel goed omgaan en klaagt over de kleinste dingen... Laatst ging hij zowat door het lint omdat ik niks tegen hem zei (was de kleine in de auto aan het zetten) En zaterdag was mijn vriend aan het klussen in de tuin doet hij b.v steeds rolluik boven steeds wat open en dicht en op een gegeven moment roept ie boos "ja het moet eens afgelopen zijn met dat geklus van jou bla bla bla" (hij maakte niet eens herrie) Dus wij zitten nu op een punt dat we hem totaal negeren!! In jou geval zou ik je buurvrouw er echt op aanspreken waarom ze zulke roddels verspreid! Niet leuk
Meisje als ik jou was zal ik er niet te veel energie in steken! Ga lekker jullie eigen gang en probeer je niet te veel van dat mens aan te trekken! Ik weet dat het makkelijker klinkt dan is, maar zo steek je al je energie in dat negatieve mens dat blijkbaar gewoon jaloers is! Laat je kinderen maar lekker veel lawaai maken en laat je nieuwe plekje niet vergallen door iemand die alleen maar jaloers is op je gezinnetje !
Wat een drama queens die buren van jou, gatsie. Persoonlijk zou ik hun rare roddel gedrag heerlijk negeren en er geen aandacht aan besteden. Schijnbaar hebben ze weinig te doen en ik zou zeker hun verveling niet voeren met jou aandacht....
ik had inderdaad even aan gaan waaien........ en wel heel vriendelijk het een en ander uitgelegd. Maar aan de andere kant...... wat voor vrouw is zei als ze zulke dingen zegt. Behoud wel je eigenwaarde! typische mensen!