Kind loopt niet meer sinds geboorte broertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dennenboom, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon liep pas met 21 maanden en heeft heel lang op zijn knieen gelopen.. Zijn verdere ontwikkeling os normaal maar los lopen durfde hij niet..

Nu heeft hij 2 maanden later een broertje gekregen. Dat ging in eerste instantie goed maar nu weer een maand later loopt hij niet meer..

Hij gaat weer op zijn knieen, kijkt mij uitdagend aan en zegt:staan!
    Ik ga er vanuit gezien zijn "ik ben 2 en ik zeg nee" periode dat het uitdagen is en daarnaast aandacht vragen omdat de kleine ook aandacht krijgt..
    Nu negeren we het niet-lopen en geven hem zelf wel aandacht zowel als zijn broertje slaapt als wanneer zijn broertje wakker is..
    Maar tot op heden zit er geen verandering in..
    Hij heeft nu 1 broek telkens aan waar ondertussen grote gaten in zitten op de knieen.. Maar zelfs buiten op de stenen kruipt hij.
    Heeft iemand tips, ervaringen, een idee hoelang dit gaat duren?

Want naar de winkel oid gaan is geen optie met een kruipend kind achter mij aan..

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Koop een paar goedkope spijkerbroekjes en besteed er verder niet veel aandacht aan. Het Is normaal dat kinderen een terugval hebben als er een nieuwe baby komt, het komt vanzelf goed. Onbewust proberen ze wat van de aandacht voor de baby voor zichzelf op te eisen door zich babyachtig te gedragen.
    Het is wel goed om hem wat extra een op een aandacht te geven als dat mogelijk Is. Kun je hem trouwens niet in de buggy mee naar buiten nemen, of kom je dan in de knoei met de baby?

3. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik probeer idd veel te letten dat hij genoeg aandacht krijgt..
    Weet ook dat t vast snel weer goed komt maar vis het ook best frustrerend..
    Dat laat ik zo min mogelijk merken..
    Hij kan idd wel in de buggy maar dan kan baby niet mee.. Tenminste niet als ik alleen ben..
    Ven erg benieuwd hoelang zoiets nou gaat duren
    Vandaag ging t iets beter.. Hij wou weer aan de hand mee lopen ..

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Baby in draagdoek/draagzak, peuter in buggy. De terugval is normaal en komt ook vanzelf weer goed. Mijn oudste had ineens een terugval met zindelijkheid. Het hielp toen enorm om zelf ook even een stapje terug te doen en haar weer iets extra hulp te geven. Het kan een paar maanden duren.

5. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoop toch niet dat dit maanden gaat duren.. Zat meer aan nog een paar dagen te denken😁

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    is heel normaal, mijn peuter was bijna 2 toen haar broertje geboren werd, hij is nu 6 maanden,

ze heeft geen grote terugvallen gehad maar ze heeft wel een aantal dingetjes waardoor ze echt weer even "baby"is

zo heeft vanaf haar geboorte al nooit geen speen gehad, maar ivm lange ziekenhuis opname en zuigbehoefte/troost doen ze het op de ic wel, hij is dus een echt spenen kindje geworden, prima geen probleem, maar onze 2 jarige dochter wil nu ook af en toe de speen,

ze heeft tot 1 jaar in de draagzak gezeten.... die draagzak weggegaan en een nieuwe voor broertje gekocht tijdens zwangerschap, nu wil zij ook weer gedragen worden af en toe op de rug.

ze liep vanaf 18 maanden mee naar school maar wil nu ook graag weer in de wandelwagen geduwd worden net als haar broertje,

ze gaat in zijn wipstoeltje zitten

en we hebben haar altijd zelf laten eten vanaf dat ze mee ging eten (rapley) en hoewel we haar broertje tot nu toe geen bijvoeding geven wil ze toch af en toe gevoerd worden.

we laten het maar gebeuren, alleen de speen mag ze maar 1 moment per dag eventjes in en dat samen met haar broertje

wipper mag ze gewoon continu in als haar broertje er niet in ligt, die ligt toch meestal op het kleed, en in de draagzak, ach geen probleem gaat nog prima en het is maar 1 keer per week,

ik denk dat ze ziet dat haar broertje er aandacht mee krijgt en zij ook weer even klein wil zijn,

ik denk dus ook dat het van jou zoontje even een fase is, komt echt wel weer goed.

Deel Deze Pagina