De titel is wat vreemd, maar wist het niet beter te omschrijven. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb mijn zoontje altijd zelf gevoed, omdat hij een flesweigeraar was. Dus ipv kolven op mijn werk, ging ik naar huis om hem te voeden. Inmiddels is hij ruim 10 maanden oud en voed ik hem nog steeds tussen de middag zelf in mijn lunchpauze van het werk. Maar nu heeft mijn baas aangegeven dit niet meer te tolereren en wil ze dat ik daarmee per 1 maart stop (met het naar huis gaan om te voeden) en dat we een oplossing hiervoor moeten zoeken. Kolven tussen de middag is dus ook uitgesloten. Op zich gaat het uit de fles drinken (fv) de laatste tijd beter, dus zou hij een fles kunnen krijgen. Maar nu vroeg ik me af, of ik op de dagen dat ik vrij ben, wel zelf de borst kan geven op dit tijdstip, om het toch op gang te houden. En dat mijn man hem op mijn werkdagen (ma, di en do) dus een fles geeft? Zou mijn productie hiermee niet teveel in gevaar komen? Ik wil nl. wel door blijven gaan met bv zo lang het kan. Ik voed hem nu dus 's morgens, tussen de middag, 's avonds en een nachtvoeding. Daarmee zou dus de voeding van tussen de middag 3 x per week een fv worden en 4 x bv. Ik hoop dat u mij advies kunt geven.
Ja, gewoon uitproberen! En evt. zul je toch iets van spanning af moeten kolven op het moment dat je te veel stuwing krijgt, daar kan je baas niet zo veel tegen doen wanneer je moet kolven om borstontsteking te voorkomen...Ervaar je nog stuwing of loopt dat wel los? Wanneer het niets wordt kun je ouderschap overwegen om in te zetten? Uur per week bijv die je eerder naar huis gaat op de dag waar het het lastigst blijft. Verder productie in de gaten houden en rekening houden met het feit dat kindjes soms in de nacht bij gaan pakken wat ze overdag niet nemen. Succes!
Bedankt voor je reactie. Ik heb wel eens een langere tijd tussen twee voedingen gelaten, omdat mijn zoontje 's morgens vroeg had gedronken en tussen de middag in slaap gevallen was. Mijn borsten voelden toen inderdaad niet prettig aan eind van de middag. Ook beginnen ze dan erg te lekken. Ik ga het gewoon proberen en zie wel hoe het loopt (en inderdaad bij hoge druk evt. extra afkolven).