Ik zag van het weekend dat het lipbandje van de bovenlip van mijn jongste dochter te strak zit. (Zo stom dat het me nooit eerder opgevallen is!) Het bandje komt tussen haar 2 voortanden heen, deze staan dus ook iets uit elkaar. Dokter gebeld maar deze heeft vakantie. Dus daar kan ik maandag pas heen bellen. Op internet lees ik dat ze het bandje doorsnijden (kaakchirurg?) Maar een collega vertelde me vandaag dat ze het bij haar dochter lieten zitten omdat het meestal zelf goed trekt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik neig zelf naar doorsnijden zodat ik zeker weet dat het goed komt. En hopelijk haar tanden goed groeien. Daarbij hoop ik ook dat ze het tandenpoetsen wat makkelijker toe gaat laten.
Tongriem.com als je in de buurt van Groningen woont. Is een tandarts die het doet met een electronoom. Stelt heel weinig voor en is zo gedaan, geen verwijzing nodig, geen narcose enzo nodig. Echt in enkele seconden klaar. En ze is echt superlief en rustig. Hier laten doen met 9,5 maand. Zowel tongriempje als lipbandje. Ondertussen zijn er ng meer plekken waar ze het op een vergelijkbare manier laseren/branden.
Melktanden staan bekend om t scheef staan. Daar zou ik me niet druk om maken. Als je kleintje goed kan eten, drinken en kletsen zou ik er niet een twee drie iets aan doen.
Oh, maar ik ga het ook niet zelf doen hoor! Dat laat ik wel aan mensen over die ervoor gestudeerd hebben. (Of zou ik met een filmpje van YouTube het zelf kunnen?)
Ik woon in het midden van het land. Groningen is niet echt in de buurt helaas. Ik zal eens kijken of ze zoiets hier ook hebben
Oké. Mijn oudste heeft namelijk een heel mooi aansluitend melkgebit Aangezien het bandje precies tussen de 2 melktandjes loopt lijkt het me dat deze tanden én haar grote mensen tanden niet goed tegen elkaar kunnen groeien. Voor het melkgebit maakt het misschien niet veel uit, maar haar volwassen gebit lijkt me wel. Eten en drinken gaat goed. Kletsen doet ze veel maar de woorden spreekt ze niet goed uit. Nu is ze pas 1,5 dus nog geen reden tot zorg. Ik heb gelezen dat het tandenpoetsen moeilijker gaat met zo'n lipbandje. Gaat is dat ook zo. Bovenkant poetsen betekent in houdgreep nemen. Onderkant laat ze wel goed toe.
Niks aan de hand hoor, ik heb ook zo’n friemeltje en mijn tanden hadden niet rechter kunnen staan Heeeel veel mensen hebben dat hoor...
Veel mensen hebben dat idd. Het wordt alleen steeds meer duidelijk dat het een oorzaak van reflux en borstvoedingsproblemen kan zijn. Meestal komt een strak lipbandje voor icm tongriempje. Het schijnt dat heel vroeger de vroedvrouw een hele lange nagel had en standaard ff langs de tong en lip ging.
Mijn jongste heeft zijn lipbandje ook tussen de 2 voortanden in waardoor hij een spleetje heeft. Ik vind het echt niet mooi uitzien maar ga er niks aan doen. Hopelijk trekt het vanzelf weg met het wisselen van zijn gebit. En als dat niet zo is zien we dan wel wat die zelf wilt. Hij heeft er iig geen last van.
Hahaha ik lees je post nu pas goed, je schrijft ik neig zelf en ik las wahahaaha ik las je bericht verkeerd.. Je schrijft ik neig zelf naar en ik las ik neig naar zelf Ik had al zoiets van goh bijzonder dit....
Hier hadden we t ook, tot 1 stuikelpartij tegen de kast aan en toen niet meer. Wij wilden er al niks aan doen omdat ze niet beperkt werd, mja zo was t dus ook opgelost. Nou niet die ukkies laten struikelen he?
Gewoon zelf de schaar er in toch? Vroeger deden ze daar immers ook niet zo moeilijk over, je kind komt er wel weer over heen hoor