Warmbloedig mannetje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leesteken, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.700
    3.491
    113
    Ik had dit topic onder ‘gezondheid’ geplaatst maar wellicht past het hier beter.

Mijn zoon is nu 11 weken en erg warmbloedig. In het begin is het even een gepuzzel geweest wat hij overdag aan moest. Dit hebben we nu aardig onder de knie. Alleen ‘s nachts is nog een dingetje.

Hij ligt in een puckababy mini. De teddy versie. Verder heeft hij een romper met lange mouwen aan. Toen ik afgelopen nacht ging kijken had hij een koud nekje. Ik wilde hem daarom een broekje aan doen. Bij het openen van de zak voelde ik dat hij zweetvoeten en zweethandjes had. Zijn lichaam voelde ook warm aan.

Waar doe ik goed aan? Moet ik naar zijn koude nekje kijken en hem dus toch meer kleding aan doen of kijk ik naar zijn zwetende lichaampje? Graag jullie advies.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als hij ligt te zweten zou ik hem zeker niet meer kleding aan doen! Warmte is gevaarlijker voor zo een kleintje dan koud. Wanneer ze het koud krijgen worden ze namelijk gewoon wakker.

Je zou hem eens kunnen temperaturen als je twijfelt.

Leesteken vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het hoort onder baby en dreumes, de lounge gaat in principe niet over kinderen.

Leesteken en Zusterke vinden dit leuk.
  4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Die van mij zijn ook heel warmbloedig, ik zou gewoon katoenen pyjama + romper zonder mouwen + puckababy normaal ipv teddy. Heeft hij het dan soms te koud, dan kun je er een dekentje overheen leggen. Maar met een puckababy teddy wordt het lastiger zijn temperatuur te regelen.

5. Lilium

Lilium Niet meer actief

Dit heb ik zo ook gedaan met mijn zoon, ook een warmbloedig mannetje.
    Met temperaturen kun je het goed checken.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.054
    16.585
    113
    Lastig heh? Hier hadden/hebben wij dat probleem ook. Ik zou nu niet de puckababy teddy gebruiken, hier heeft ons zoontje altijd in de gewone puckababy mini geslapen. Als hij het wat kouder kreeg deden wij er een (dun) dekentje overheen. Als je zoontje kan omrollen deze winter, zou ik wel voor de zekerheid de teddy apart houden. Onze zoon slaapt nu in de herfst variant,(wij hebben nu de 4 seizoenen puckababy) met alleen een romper zonder mouwen.

Ik temperatuurde mijn zoon 2 keer per dag in het begin omdat hij het dus ook heel snel warm kreeg/krijgt.

7. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.700
    3.491
    113
    Woeps... nooit geweten dat er nog meer kwam na de ‘vraag het de...’ topics:oops:

8. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.700
    3.491
    113
    Bedankt voor de tips! Ik zal vanavond eens temperaturen en idd de gewone mini aanschaffen. Dan kan ik hem er op kleden.

Deel Deze Pagina