Lipoedeem

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vroeg me af of hier toevallig ook meiden zijn die last hebben van lipoedeem? En wellicht ervaring hebben met bepaalde behandelingen/ingrepen? En ben dan uiteraard ook erg benieuwd naar het resultaat en het prijskaartje.

Ik ben gisteren op consult geweest bij dr Habbema in Bussum, ben er anderhalf uur geweest. Hij verwacht wel goed resultaat te behalen, alleen door mijn gewichtsverlies (ruim 50kg) zal het effect minder zijn dan 'normaal' omdat mijn huid nu een stuk minder elastisch is natuurlijk. Hij had me liever gezien toen ik nog niet afgevallen was, maar ja, toen wist ik nog niet dat ik lipoedeem had, dat viel pas op toen ik overal afviel behalve op m'n benen!

Er hangt wel een flink prijskaartje aan, 5500 euro per behandeling en dan zal ik er minimaal 3 nodig hebben! Kassa! M'n ouders stelden gisteren voor een groot deel van het bedrag te lenen, dan erf ik later gewoon wat minder :) Lief van ze, ze weten hoe erg ik er mee zit.

Anyway, iemand ervaring?

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    je hebt een pbtje

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

3x€5500 :$ dat is €16.500, wow

Wat doen ze dan? Iets met endermologie?

Kun je dan niet beter plastisch chirurgie doen? Iemand bij obese had ook lipoedeem toch? En kreeg een operatie aan haar benen (lipo+strak trekken) lijkt me goedkoper en effectiever

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    @Daantje, dit is dus precies die behandeling en die arts als van die aflevering van Obese. Sterker nog, door die uitzending ben ik bij ze terecht gekomen :)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Aah zo :) ik dacht bij "behandeling" meer aan een vorm van therapie zoals lymfedrainage of endermologie

Maar het is veel geld maar het uiteindelijk wel waard denk ik. Heb je ook veel pijn aan je benen door de lipoedeem? Krijg je helemaal niks vergoed vd ziektekostenverzekering?

6. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Dat dacht ik ook.... ik had je al een pbtje gestuurd, misschien niet gezien?
    Heb je al andere therapieen geprobeerd? Heb je veel klachten (behalve natuurlijk het waardeloze feit dat je (net als ik) bent opgezadeld met "dikke benen" ondanks dat je waarschijnlijk een prachtig gewicht nu hebt? En ben je niet bang dat ze je lymfesysteem beschadigen?
    Het is wel heel veel geld.... maar als je net als ik veel pijnklachten hebt, tintelingen in voeten etc en ze kunnen 100% garantie geven dat al die klachten weggaan.... (en al het andere al geprobeerd te hebben geldt dan voor mij ;)) dan zou ik het zelf ook zeker overwegen!

7. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik heb lipoedeem en lymfoedeem. Tegen mij is gezegd, dat het gewoon weer terugkomt. Lipoedeem kun je niet genezen. Lotgenoten die het hebben laten doen, is het ook met een paar jaar terug gekomen.

Ik wens je in ieder geval wel veel sterkte toe.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Liefzonnetje, ik heb je PB net beantwoord, bedankt!

Ik zie intussen door de bomen het bos niet meer, zoveel meningen, zoveel ervaringen. Dat het na liposuctie terugkomt is mij nieuw, jee dat zou knap knudde zijn! Maar vetcellen die weggehaald zijn, kunnen toch niet terug/bij komen? Hooguit als je zwaarder wordt, worden die vetcellen weer groter. Toch?

En tja, die 100% garantie he, die krijg je niet. Was het maar waar. Ik weet niet wat ik kan verwachten, of het de moeite waard zal zijn. Ik weet het gewoon allemaal niet.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Verder geen lotgenoten hier?

10. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    en ben je er al uit wat je gaat doen? Nog met de huisarts of oedeemtherapeut overlegd?

11. Ik heb ook lipoedeem, en volgens mij is liposuctie ook geen oplossing naar wat ik heb begrepen.

Er is wel ergens een kliniek die behandelingen uitvoert, maar dan met alle voorzichtigheid wat betreft het lymfesysteem wat liefzonnetje zegt.

Heb je al eens op de site van Tilly Smith gekeken?

12. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Zelf geen ervaring mee, ken wel een dierbare die er last
    van heeft.

Kun je het (of een deel) niet vergoed krijgen via de
    verzekering?

Deel Deze Pagina